Gå til innhold

ved eggløsning, kan man bli gravid etter egget er sluppet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at når eggløsningssmertene forsvinner, er egget sluppet? Og etter egget er sluppet lever det i 24 timer, da Bør man fortsette å ha sex fordi det er sjangs for at det kan bli befruktning?

Anonymous poster hash: 21d83...274

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kan ikke bli gravid før egget har sluppet. Spermen lever noen dager. Dermed kan du bli gravid selv om du hadde sex før egget ble sluppet. Men befruktningen kan ikke skje før egget har sluppet. 

Anonymous poster hash: 2dddb...1ad
Skrevet

Spermen lever inne i deg i 2-6 dager (alt etter hvordan miljøet er der inne og hvor godt de trives ;)) så du kan bli gravid med sperm som kom inn før egget ble sluppet.

Egget slippes og kan da befruktes med sperm som ligger og venter, men sperm som kommer samme dag eller dagen etter. Egget lever i ca 24 timer før det går til grunne og etter det går det ikke an å bli gravid den måneden.

Men ingen regel uten unntak, det kan skje at kvinnen slipper flere egg i samme måned, og da kan du egentlig bli gravid når som helst. Det er jo de som har blitt gravide rett før mens, mens de har mensen og rett etter mensen, så alt er egentlig mulig.

Anonymous poster hash: 26291...3c6
Skrevet

Ok da skjønner jeg. Men disse eggløsningssmertene, de kommer før egget der sluppet, ikke etter? Det er når egget slippes, eller i forkant av jeg får smerter? Slik at det ca 24 timer etter jeg er smertefri egget lever av jeg kan bli0gravid?

Anonymous poster hash: 21d83...274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...