Gå til innhold

Hvis jeg ikke spiser på noen dager, og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...begynner å spise igjen, så vil jeg jo ikke gå opp i vekt så lenge jeg fortsatt holder meg under kalorigrensen min vel? Bare gå saktere ned?

Anonymous poster hash: 375f5...3d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

feil. forbrenningen stopper nesten helt hvis du ikke spiser noe. og når du først putter noe i munn, så tar kroppen til seg alt som kommer, derfor vil du gå opp(hvis det er normalt kosthold) ikke er det sunt å holde på sånn heller. du kan rett og slett ødelegge forbrenningen din.

Anonymous poster hash: abfcb...809
Skrevet

Om poenget er å gå ned i vekt skal du spise gjevnlig, ca 6 måltider om dagen er vist det mest gunstige. Spise variert og trene.

Skrevet

feil. forbrenningen stopper nesten helt hvis du ikke spiser noe. og når du først putter noe i munn, så tar kroppen til seg alt som kommer, derfor vil du gå opp(hvis det er normalt kosthold) ikke er det sunt å holde på sånn heller. du kan rett og slett ødelegge forbrenningen din.

Forbrenningen min er allerede ødelagt da jeg har slitt i mange år med spiseforstyrrelser. Hvis jeg ligger på 1000 kcal går jeg likevel veldig sakte ned.

Jeg er oppe i en situasjon for tiden og klarer ikke å få i meg noe som helst mat uten å bli dårlig. I går spiste jeg bare en bit med ost..

hi

Skrevet

Det tar tid å bygge opp igjen forbrenningen når man har hatt spiseforstyrrelser. Men det er verdt det, selv om du ikke går ned i vekt i begynnelsen er det mye sunnere for kroppen din og for deg å ha et balansert kosthold. Hvis du er overvektig, kommer du til å gå ned litt igjen når kroppen kommer i gang igjen. Tok et par år for min del, men da gikk jeg ned nesten ti kilo, uten å slanke meg. Lykke til!

Anonymous poster hash: 73335...043
Skrevet

Forbrenningen min er allerede ødelagt da jeg har slitt i mange år med spiseforstyrrelser. Hvis jeg ligger på 1000 kcal går jeg likevel veldig sakte ned.

Jeg er oppe i en situasjon for tiden og klarer ikke å få i meg noe som helst mat uten å bli dårlig. I går spiste jeg bare en bit med ost..

hi

Jeg har også spiseforstyrrelse, men jeg går til psykolog og klinisk ernæringsfysiolog, og det anbefaler jeg deg å gjøre også. For kjære vene så mange vrangforestillinger jeg har i fht til matinntak og vektoppgang.. Tipper du og trenger litt riktig info og evnt en kostholdsplan og oppfølging. Lykke til, ikke ødelegg forbrenningen mer enn den er nå ved å kutte matinntaket så mye. Få i deg veske og tving i deg noe mat, frukt, salat whatever.. bare gi magen noe å jobbe med. og søk hjelp.

Skrevet

hi

Jeg har også spiseforstyrrelse, men jeg går til psykolog og klinisk ernæringsfysiolog, og det anbefaler jeg deg å gjøre også. For kjære vene så mange vrangforestillinger jeg har i fht til matinntak og vektoppgang.. Tipper du og trenger litt riktig info og evnt en kostholdsplan og oppfølging. Lykke til, ikke ødelegg forbrenningen mer enn den er nå ved å kutte matinntaket så mye. Få i deg veske og tving i deg noe mat, frukt, salat whatever.. bare gi magen noe å jobbe med. og søk hjelp.

Tusen takk for svar. Jeg har det så vondt inni meg om dagene. Har prøvd å få i meg mat men jeg brekker meg. Klarer å drikke og får i meg noe væske.

Jeg er ikke sliten i kroppen som jeg hadde trodd at jeg kom til å bli men jeg trener hardt og burde jo selvsagt fått i meg mat. Men jeg får det ikke til. Og da jeg gikk på vekten og så at jeg hadde gått med 1,5 kg på to dager ble jeg jo bare glad og kjente en lettelse.

Men klumpen i brystet vil ikke forsvinne og det er så tungt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for fet holder på å klikke for meg.

hi

Skrevet

Når du ikke spiser vil du miste en del væske i kroppen. Når du da spiser igjen vil kroppen binde til seg vann og du går opp en eller flere kilo. Vekten min varierer med så mye som 3 kg i løpet av en uke. Det har nok mest med mengden vann kroppen binder, både i forhold til hva man har spist, svettet og hormonell balanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...