Gå til innhold

Gi meg alle fordelene ved å være gift! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er samboere med tre barn. Drømmer liksom ikke om hvitt bryllup og hater styr, så kunne like godt vært i rådhuset og en fest etterpå.

Syns bare det å bære hverandres ringer i seg er nok.

Men, ellers, fordeler? :)

Anonymous poster hash: 4d917...c1c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig da, i rådhuset med "grå" vegger! :)

Anonymous poster hash: 7fe0b...356
Skrevet

Arve loven kanskje? Om en av dere dør da? Dumt at den andre ikke står sterkt hvis det skjer....

Anonymous poster hash: 44e51...e8e

Skrevet

Jeg nyter å være gift, det føles bra og gir meg en ekstra utrygghetsfølelse :-)

Skrevet

Kjedelig da, i rådhuset med "grå" vegger! :)Anonymous poster hash: 7fe0b...356

Hva har det med saken og gjøre? Poenget er jo og bli gift, ikke alle som liker oppstyr... Skal man ikke kunne gifte seg da?

Anonymous poster hash: 94bdc...26d

Skrevet

Det er ikkje store forskjellen. Kan like godt spare pengen vedr bryllup til bedr bil tds.

Anonymous poster hash: 499b0...14b

Skrevet

Skilsmisseoppgjøret! Men det er jo også en ulempe dersom du tjener bedre enn han

Anonymous poster hash: 66a84...e2a

Skrevet

Nei, ingen forskjell...husker en del veninner som sa etter at de var gift at det føltes såååå anderledes...nop.

Er jo ifht arv som er praktisk, men det går vel også ann å fikse m testamente/kontrakt.

Eneste jeg kan komme på er at jeg synes det er hyggelig å kunne si mannen min, istedet for sammboeren. 

Vi giftet oss uten masse styr, en dommer og oss+forlovere også en heidundranes fest med venner etterpå. 

Anonymous poster hash: 1ae81...821
Skrevet

At familien har samme etternavn. Dette er selvsagt ikke et must når man gifter seg, men jeg har i hvert fall sagt til min samboer at dersom vi skal gifte oss, skal vi hete det samme som sønnen vår (mitt etternavn som mellomnavn, og mannens som etternavn).

Anonymous poster hash: 42402...d0a
Skrevet

Takker!

Flere erfaringer? 

Anonymous poster hash: 4d917...c1c
Skrevet

Jeg føler jeg oppnår en litt større respekt fra folk og instanser når jeg sier jeg er gift. Man har liksom "kommet i havn" ;)

Skrevet

Vi vurderte å gifte oss for å slippe papirmølla med skattepapirene. Ingenting går automatisk når man er samboer, så må fordele lån og unger osv hvert år, selv om vi har 50% av lånet hver. Og selv om vi har rett på å bli liknet sammen som gifte. Så han får all gjeld pluss halve huset, jeg får bare min del av huset. Altså lite gunstig. Får baksmell hvert år, fram til vi flytter over..

Også er det dette med full arverett.

Hvis en blir syk/arbeidsledig, får den andre eneforsørger-fradrag. Som samboer får man ikke det.

Felles etternavn om det er ønskelig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...