Gå til innhold

Hvorfor er det ingen som vil ha sin egen brudekjole??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor gifter folk seg i kjoler andre allerede har giftet seg i? Blir ikke det litt "upersonlig"? 

Leie brudekjole, selge den, eller leie den ut?? 

Når min tid kommer, for å stå hvit brud, ønsker jeg min egen brudekjole... Kjøpt og betalt av meg. jeg ønsker også å beholde den i tiden fremover! 

Eller er det jeg som er litt gammeldags? 

Anonymous poster hash: 7edd8...ef4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jo ingen planer om å bruke den igjen.

Skrevet

Er det ingen som vil det? Trodde de fleste ville det jeg.

Skrevet

For min del så var det så enkelt som at det var en kjole jeg skulle bruke én gang, og at jeg da kunne enten kjøpe den jeg ville ha for en bråte med penger, eller leie den for langt mindre. At andre hadde brukt den før, brydde meg ikke det aller minste. den dagen var den MIN kjole. Fin og flott, jeg har vel aldri følt meg finere, men hva skulle jeg med den i ettertid? Jeg skulle aldri bruke den igjen, og det var neppe noen som ville arve den. For meg var det ekteskapet som skulle tas vare på. Kjolen var bare en kjole.

Skrevet

Gifte seg i en brudekjole som en annen kvinne har giftet seg i? 

Blir jo ikke det samme da. 

Skrevet

For min del så var det så enkelt som at det var en kjole jeg skulle bruke én gang, og at jeg da kunne enten kjøpe den jeg ville ha for en bråte med penger, eller leie den for langt mindre. At andre hadde brukt den før, brydde meg ikke det aller minste. den dagen var den MIN kjole. Fin og flott, jeg har vel aldri følt meg finere, men hva skulle jeg med den i ettertid? Jeg skulle aldri bruke den igjen, og det var neppe noen som ville arve den. For meg var det ekteskapet som skulle tas vare på. Kjolen var bare en kjole.

Ahh, forstår! Takk for fint svar! :) 

Skrevet

Hvorfor ikke? Blir man bare halvgift fordi noen har sagt ja i den før  ;)

Skrevet

Ahh, forstår! Takk for fint svar! :)

Jeg vet ikke, mine besteforeldre fra begge siden har sine kjoler ennå, det samme gjelder min mor. Så bare lurte. Men takk! :) 

Skrevet

Hvorfor ikke? Blir man bare halvgift fordi noen har sagt ja i den før  ;)

Nei, var ikke noe frekt ment. Men bare jeg som tenkte litt om det. Min følelse her og nå bare. 

Skrevet

Jeg kjøpte min - riktignok brukt :) Men nå er den min, og siden jeg lette gjennom slekta for å finne en jeg kunne "arvelåne" uten å lykkes, bestemte jeg meg for å beholde min i fall mine eventuelle døtre vil bruke den.

Enn så lenge har min eldste sagt at hun gjerne vil bruke min den dagen hun gifter seg, men det gjenstår nå å se ;)

Anonymous poster hash: a1b00...ee1
Skrevet

Jeg har beholdt min og kommer aldri til å kvitte meg med den. Det er den fineste kjolen jeg noensinne har sett og eid (og den dyreste :o ) og jeg elsker den.

Skrevet (endret)

Fordi 5000 kroner i hånda er bedre enn en diger, hvit kjole i en støvete eske på loftet. Har sånn ca 1000 fotografbilder av kjolen fra bryllupsdagen og det holder for meg :) Er ikke av typen som stikker opp på loftet en gang i året og stryker over diverse minnerike klesplagg mens jeg mimrer for meg selv, ei heller fantaserer jeg om at mine sønners kjærester vil ønske å gifte seg i min gamle brudekjole. Vil heller at de finner sin egen drømmekjole. Men vi er alle forskjellige heldigvis :)

Endret av Madolyn
Skrevet

Nei, det var det jeg mente, jeg svarte på oversskriften. Jeg trodde de fleste ville kjøpe sin egen brudekjole.

Skrevet

Min henger i skapet, skal ikke selges!

Og hvorfor gifter folk seg i kjoler andre allerede har giftet seg i? Blir ikke det litt "upersonlig"?

Leie brudekjole, selge den, eller leie den ut??

Når min tid kommer, for å stå hvit brud, ønsker jeg min egen brudekjole... Kjøpt og betalt av meg. jeg ønsker også å beholde den i tiden fremover!

Eller er det jeg som er litt gammeldags?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Har ikke plass eller lyst til å oppbevare klær, av noe slag, som jeg vet at aldri mer skal brukes. Ikke har jeg slike "følelser" for klær, heller. 

Skrevet

Har ikke plass eller lyst til å oppbevare klær, av noe slag, som jeg vet at aldri mer skal brukes. Ikke har jeg slike "følelser" for klær, heller. 

Nei, forstår, men brudekjole er litt mer spesielt for noen kanskje da! :)

Skrevet

Min skal syes om til en dress til lillemanns navnefest, samt at jeg vil sy en liten kjole av den til en eventuell datters navnefest om jeg får en jente i fremtiden. 

Kjenner flere som har laget flotte dåpskjoler av brudekjolen, og det synes jeg er en veldig fin måte å "gjenvinne" kjolen på :-)

Skrevet

jeg kunne fint ha leiet en brudekjole eller kjøpt en brukt så lenge den så fin ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...