Gå til innhold

Hvorfor gjør det noe om Kronprinsesse Mette-Marit...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har på seg dyre kjoler,vesker,sko o.l? 

Hva gjør det noe? Hvorfor skal det bli så mye styr rundt hva hun har på seg og hvor mye det koster?? Samme det vel! :) 

Anonymous poster hash: 87d3d...537
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kongen har gitt bort klesbudsjettet sitt til svigerdattra, så hun har litt mer å rutte med. Han virker temmelig nøysom. Tror ikke han bytter ut noe før det er ødelagt. Snowjoggen og vinterhabbiten fra Lillehammer OL holder sikkert noen sesonger til.

Anonymous poster hash: b3baa...208

Skrevet

Kven betaler det HI ?

Anonymous poster hash: c3da3...5c7

Skrevet

Greit nok at de har høyt budsjett på klær, men husk at de får mye klær fra designere for å reklame.

Skrevet

Folk reagerer jo fordi det ikke er hun som betaler for de. Folk synes ikke det er greit at de skal måtte betale store summer i skatt for å finansiere galskapen.

Hadde hun selv tjent pengene ved å jobbe for de, hadde det jo vært annerledes.

Anonymous poster hash: eb499...0e5

Skrevet

Kven betaler det HI ?

Hun har en kropp designerer kaster klær etter, så mange av kjolene har hun fått..

Så kommer spørsmålet om å skatte av gaver da :D

Anonymous poster hash: ff917...150

Skrevet

Folk reagerer jo fordi det ikke er hun som betaler for de. Folk synes ikke det er greit at de skal måtte betale store summer i skatt for å finansiere galskapen.

Strengt tatt så jobber hun ved å representere Norge så det utsagnet er ikke helt korrekt.

Anonymous poster hash: 09c94...db9

Skrevet

Ja, men er jo ikke noe big deal hva hun har på seg og hvor mye det koster da... Greit for min del at hun får kjolene! 

Skrevet

Er egentlig todelt her jeg... 

Ingen har noen sinne skrevet om hvor mye Sonja har brukt på klær ( dog ikke alt der er fra Peter Dundas og Valentino) hun har sikkert svidd av noen tusen hun å..

MM kunne med fordel brukt mer norsk design og kanskje litt mindre runway fra de store og journalistene burde henge seg opp i hvorfor hun var der hun var istedet for å skrive kunn om kjolene og de svindyre sko/veskene.

Hver gang jeg leser noe om MM så er det en eller annen galla i ekstremt godt selsap ellers så er hun på privat reise med fiffen, jeg leser ALDRI om at hun gjør noe annet... Det er vel kanskje journalistene sin feil...

Anonymous poster hash: c566b...7e8
Skrevet

Hun jobber jo? Og ikke minst, hun gjør en kjempejobb! En jobb jeg og veldig mange andre aldri ville hatt.

Skrevet

Jeg blir stolt når jeg ser at flere i kongefamilien kan kle seg og tar seg flott ut, uansett hvor mye det koster. Hun representerer jo Norge! Bare se på hvor flotte damer er i de to andre skandinaviske kongefamilier! De går i dyre klær og sko og vesker de også(nå vet jeg ikke om de også har konstitusjonell monarki som i Norge).Vi burde være stolte over Mette Marit som ser representabel ut i stedet for å rakke ned på henne:)

Anonymous poster hash: a08d8...44c

Skrevet

Jeg synes til tider det er usmakelig fordi:

-hun er en vandrende reklameplakat for ekstrem dyr design. Jeg synes det er kritikkverdig at hun reklamerer for internasjonale designere uten at det faktisk oppgis om hun får kjolene gratis eller om hun betaler for de.

- MM er lønnet av den norske stat og således burde hun vise litt nøysomhet. Huin representerer HELE folket og ikke bare overklassen. Fine kjoler er greit det, men hun trenger etter min mening ikke å dyre dommer for ny eksklusiv design mange ganer i åpret. Gjennbruk er en fin ting! Mulig hun bruker en del plagg mange ganger, men så er det sikkert et hav av kjoler hun bare har bruket en eller et fåtall ganger.

- en av oppgavene til de kongelige er å fremme norsk næringsliv og eksport i utlandet. derfor synes jeg med fordel hun kunne brukt mer Norsk design og ikke bare utenlands. det er mange norke designere som kunne trenge et lite puff. Jeg tror ærlig talt ikke Peter Dundas er den som trenger mest reklamebistand......

- jeg synes det er dobbletmoral når MM fremhever pietismen,miljøvern og "bloppis" samtidig som hun bruke i de fleste offesielle sammenhenger har antrekk som normale folk aldri har råd til!

Anonymous poster hash: 0555b...4b5
Skrevet

For det første så gjør Mette-Marit en enorm jobb. Hun sitter ikke stille og strikker dagen lang!

For det andre, så er mesteparten gaver som verken hun eller skattebetalerne har betalt én eneste krone for.

Synes det er flott at vi har en kongefamilie som kan bli sett i fjellet med ski på beina, og samtidig representere landet i eleganse ;)

Skrevet

Hun jobber jo? Og ikke minst, hun gjør en kjempejobb! En jobb jeg og veldig mange andre aldri ville hatt.

Ja, enig der! 

Skrevet

For det første så gjør Mette-Marit en enorm jobb. Hun sitter ikke stille og strikker dagen lang!

For det andre, så er mesteparten gaver som verken hun eller skattebetalerne har betalt én eneste krone for.

Synes det er flott at vi har en kongefamilie som kan bli sett i fjellet med ski på beina, og samtidig representere landet i eleganse ;)

Men det er vel kanskje det som er problemet; man VET faktisk ikke om klærne er kjøpt, og de er gitt som gave eller om de "lånes ut" til MM (og at hun slik sett er en reklamefigur).

Jeg mener det er høyst problematisk dersom de store designerne låner henne klær for at hun skal fungere somd eres reklameplakat uten at dette blir opplyst om. Som kongelig skal hun være såkalt uhildet, og hennes jobb er å fronte norske inteersser og eksport. Hun skal jo ikke fronte italiensk design!?

Er det gaver, så kommer spørmålet om skatt inn. Du og jeg hadde vært pliktig til å skatte av slike gaver!

Betaler hun for klærne selv, er selvfølgelig ting annerledes. Hun kan selvsagt bruek av eget budsjett som hun vil, men den kongelige apanasjen dekker neppe alle hennes kjoler.....Så spørsmålet er da igjen; hvem betaler. MM har pr. def. ingen egen formue, men kanskje det er kongen som betaler?

Anonymous poster hash: 0555b...4b5

Skrevet

Det er Norges hykleristat i et nøtteskall å legge seg opp i sånt.

Hun har uansett beina laaaaangt ned på jorda i forhold til andre kjente.

Og Gud bedre vi skal være glad fru Celina ikke ble kronprinsesse. DER snakker vi forbruk!

Anonymous poster hash: 925ba...7b3

Skrevet

Kven betaler det HI ?Anonymous poster hash: c3da3...5c7

Hun har en kropp designerer kaster klær etter, så mange av kjolene har hun fått..

Så kommer spørsmålet om å skatte av gaver da :DAnonymous poster hash: ff917...150

Apanasjen er jo skattepengane våre. Ho får ikkje alt kasta etter seg ho kan bruke peng på klede ho og.

Skrevet

Kven betaler det HI ?Anonymous poster hash: c3da3...5c7

Så kommer spørsmålet om å skatte av gaver da :DAnonymous poster hash: ff917...150

Apanasjen er jo skattepengane våre. Ho får ikkje alt kasta etter seg ho kan bruke peng på klede ho og. Anonymous poster hash: c3da3...5c7

Ok, og så? Alle de statlig og kommune ansatte og trygdere lever jo også av skattepengene våre! I ihvertfall jeg fikk høre det. Og ingen kritiserer Sonja som kler seg også fint og går i dyre designerklær

Anonymous poster hash: a08d8...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...