Gå til innhold

Mini på 10 mnd. har alltid sovet til 8-9 og blitt uthvilt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sover fra 1830-19. Men nå våkner han 7 og er kjempe trøtt! Han vil bare henge på armen til han går i barnehagen, og sovner i bilen.
Er det noen som har noen tips? Han får grøt og melk om kvelden, og spiser til han ikke vil ha mer. Vi har faste rutiner både med legging og barnehage (samme tid hver dag).
Hva kan det skyldes? Han liker seg i barnehagen, og gråter ikke der. Har han blitt mammadalt? ;-) Da ville han vel grått når jeg gikk fra han i bh?
Han sover veldig lett. Finnes det naturpreparater som kan hjelpe eller er det bare dumskap å begynne med sånt?

Takknemlig for svar og erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han trenger ikke gråte når han blir levert selv om han er blitt mammadalt. Småen på 10mnd har ikke sovet så vidunderlig som din, vi hadde ganske nylig avvent nattamming, men han var begynt å sove natta gjennom. Han har alltid vært litt mammadalt men har ikke sutret en gang ved levering i bhg - han durer avgårde med en gang vi kommer inn døren!

Men! Nå våkner han 4-5 ganger etter leggetid og bare pupp og mamma er bra nok. Vi har begynt å samsove halve natten igjen for han har tydelig nærhetsbehov. Han sovner på puppen men gråter sårt igjen hver gang jeg prøver å legge ham ned i sengen sin. Så da ammer vi liggende i foreldresengen og sover der alle tre.

Det er jo dumt hvis din våkner for tidlig/fortsatt er trøtt. Kanskje du kan ta ham med inn i din seng litt?

Skrevet

Bare se det an, dette går i bølger og er helt normalt. De utvikler seg jo hele tiden, og det er vanskelig å vite eksakt grunner til det du beskriver. Du er virkelig heldig som har en som sover natten gjennom! Mine har IKKE gjort det, ikke en eneste natt har min yngste gjort det enda, og han er godt over året nå. Var samme med eldste. Her har de slitt veldig med tannfrembruddene og våknet mye av det.... Blant annet. De henter seg jo inn igjen med lur på dagen, så ville absolutt ikke bekymret meg i ditt tilfelle, men tatt tiden til hjelp :)

Skrevet

Ja, jeg er nok heldig som har en gutt som sover natten gjennom. Men tenker på om det er noe jeg gjør feil sånn at han ikke får roen...
Kan ikke ha han i min seng. Det er han ikke vant til, og da sover han ikke ;-)
Vet det er tenner på gang. Men det har roet seg litt igjen.
Får heller tilby armen min om morgenene. Det er jo koselig også! Og så legger han hodet inntil meg for å kose eller slappe av. *liker*

Skrevet

Åå, det er jo kjempekos når de hviler/koser sånn :-) Her blir det sinne uten like hvis jeg bærer og prøver å få ham til å hvile på meg - han vil ha pupp! Det går av og til på natten når han er helt i ørska men jeg får ikke lov å legge ham ned...

Det er nok en fase, kanskje en reaksjon på bhg vil jeg tro, og tenner...

Skrevet

Jeg har ikke ammet, fikk det ikke til. Så er nok derfor han har sovet så godt også, fordi han fikk rikelig i seg ved måltidene.
Satser på at det er det!

Skrevet

Min på 10 mnd er også sånn. Uansett om hun våknet 06, eller 09, så er hun våken 1-2 timer, så sover hun igjen. På disse 1-2 timene er hun også bare kjempetrøtt. Sitter i lekegrinda si og småleker mens hun lener seg inntil olebrummbamsen som sitter seg(stoor). Så er det frokost og påkledning, så sovner hun på veien til bhg. 

Uansett hvor lenge hun sover, og når hun våkner, er hun bare trøtt, og må sove etter 1-2 timer igjen

Skrevet

Ja, det glemte jeg å skrive. Når småen står opp kl.6 er det dupp etter grøten i bhg (ca.8.30-9). Men hvis han sover til kl.8 blir det ingen dupp før den lange kk.12-14. Men han har oftere to dupper enn en fortsatt.

Skrevet

Skjønner, Skeptisimo! Vet ikke helt hvordan det er med mini her, siden han er i barnehagen fra 9.
Tordensky: Mini her sover 1 gang. Rundt 12. Han holder seg våken i bh...

Skrevet

Han sover fra 1830-19. Men nå våkner han 7 og er kjempe trøtt! Han vil bare henge på armen til han går i barnehagen, og sovner i bilen.

Er det noen som har noen tips? Han får grøt og melk om kvelden, og spiser til han ikke vil ha mer. Vi har faste rutiner både med legging og barnehage (samme tid hver dag).

Hva kan det skyldes? Han liker seg i barnehagen, og gråter ikke der. Har han blitt mammadalt? ;-) Da ville han vel grått når jeg gikk fra han i bh?

Han sover veldig lett. Finnes det naturpreparater som kan hjelpe eller er det bare dumskap å begynne med sånt?

Det er nok ikke noe du kan gjøre. Alle mine tre har vært sånn inkl mini på 12 mnd nå. Sover til 06.30 og må sove igjen kl.09.00

Anonymous poster hash: f33f9...498

Skrevet

Det å begynne i barnehage er en kjempestor overgang for en baby, så det er nok ikke så rart at søvnen blir forstyrret. Kanskje er han sulten? Det er ganske mange timer uten mat :)

Anonymous poster hash: f47f0...e6e

Skrevet

Det er nok ikke noe du kan gjøre. Alle mine tre har vært sånn inkl mini på 12 mnd nå. Sover til 06.30 og må sove igjen kl.09.00

Har de vært sånn hele tiden, eller begynte det plutselig?

Skrevet

Det å begynne i barnehage er en kjempestor overgang for en baby, så det er nok ikke så rart at søvnen blir forstyrret. Kanskje er han sulten? Det er ganske mange timer uten mat :)

Anonymous poster hash: f47f0...e6e

Ja, det er nok en stor overgang. Han får jo mat når han våkner, men virker ikke ihjelsulten... ;-)

Skrevet

Har de vært sånn hele tiden, eller begynte det plutselig?

Begynte rundt 9-10 mnd alder. Eldste er 4 nå og han våkner fremdeles 06.30 ( 05.30 ) i hele fjor og er fortsatt trøtt midt på dagen. Hender han sovner litt i bhg på lekeplassen eller ved bordet;)

Skrevet

Skjønner. I begynnelsen kunne jeg legge han ned igjen, og gi han sutten. Men nå hylskriker han.

Skrevet

Skjønner. I begynnelsen kunne jeg legge han ned igjen, og gi han sutten. Men nå hylskriker han.

Ja, det er frustrerende. Man går fra rolige morgener til "pang", så er man igang.

Du venner deg til det. Kan du eventuelt levere en halv time før, og be de legge ham i bhg?

Jeg har gjort det med mine to eldste. De sov alltid to lurer i bhg. Synd å vekke ham i bilen når dere er fremme.

Skrevet

Ja, det er frustrerende. Man går fra rolige morgener til "pang", så er man igang.

Du venner deg til det. Kan du eventuelt levere en halv time før, og be de legge ham i bhg?

Jeg har gjort det med mine to eldste. De sov alltid to lurer i bhg. Synd å vekke ham i bilen når dere er fremme.

Ja, men spørs om han ikke vil sovne i bilen uansett. Men takk for tips :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...