Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Babyen min på to mnd fullammes, men hun sovner klokken 20 og sover til klokken 08 uten mat hver dag. Jeg pumper meg derfor før jeg sovner ca 24-01 og får 2 dl morsmelk i fryseren hver dag. Har jeg bruk for all denne melken? Er det unødvendig? Skal jeg bare kaste den istedet? Hjelp :/ Anonymous poster hash: cb6e7...be2
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Spar den til du evt skal noe og ikke kan amme. Noen bruker den i mat som man lager til de små. Nå er jo babyen din liten, og holdbarheten på fryst mm er vel ca 3 mnd? Eller husker jeg feil nå? Jeg hadde også en sovende baby om natten, og jeg sparte det jeg pumpet til vi skulle noe. Går en del melk hvis barnet skal på overnatting feks.. Eller om dere går en kveld på middag og kino? Så hadde ikke kastet det Anonymous poster hash: 74d78...a72
E.E.E. Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Kansje du kan levere til sykehuset? :-)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 De bruker ikke morsmelk på sykehuset her.. Anonymous poster hash: cb6e7...be2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Flere? Anonymous poster hash: cb6e7...be2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Keffor pumpe du på natten sånn bortett fra vis du trenge dt til en gang du skal bort. Men melka forsvinn ikke selv om du ikke ammer på natta den bare tilpasser seg at du da ikke har så mye melk på natta. Mi er 3 mnd å har såve hele natta den siste mnd men jeg har like mye melk på dagtid som før å pumper ikke Anonymous poster hash: 00dd6...f19
Dajm Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Det er lett å miste melka om man ikke ammer på natta.. Fortsett å pumpe du :-) se på www.ammehjelpen.no Høre med sykhuset ja. Alle sykehus har mormelkbank, de bruker det til premature :-)
Gjest Vicky Pollard Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Sykehuset har melkebank, og du kan muligens tjene noen kroner på det også Melka blir høyt verdsatt
C&M&H Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 En kan ikke gi melk som ikke er "fårhåndsgodkjent" til sykehuset.. så allerede utpumpa melk vil de ikke ha. Men det går jo an å melde seg da, og få levert senere om en har mye til overs. Du har nok ikke bruk for så mye, men kan jo spare litt til senere da.. men litervis får du neppe bruk for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå