skinnfilla Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Snakket med henne i dag, barnevern,politi og bhg troppet opp , og hentet guttene på 3 og 4. Fordi eldste hadde sagt i bhg at pappa slår. Mor sa til bhg at det var dårlig at ikke de kom til henne med det først, De svarte at det han hadde sagt ,var av så alvorlig grad , at de så seg nødt til å kontakte barnevernet direkte! Nå har hun ikke sett guttene på en uke, vet ikke hvor de er eller hva som skjer. Hun kommer fra en tradisjonell muslimsk familie og jeg vet far var en kriminell jævel før de giftet seg. Stakkar , jenta er 22 år og helt ferdig. Jeg har vært naboen hennes da hun var 11-14 år gammel og hun var/ er veldig knyttet til meg, idag bare holdt jeg henne ,mens hun bare sank inntil meg. Så utrolig vondt av henne
Fae Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Høres helt grusomt ut. Synd at den ene parten i et forhold kan ødelegge så mye for begge. Regner med at det ikke er bare bare å be om skilsmisse i det miljøet? Hadde dette hendt meg hadde jeg dratt på sekundet, dersom jeg ikke vissteat det skjedde. Hadde jeg sett det selv hadde jeg tatt barna og reist for lengst.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Vet hun ikke hva som skjer? Hun burde jo fått informasjon om hva som skjer! Nå vet jeg ikke akkurat hva barnet har sagt og om det er sant eller ikke, men hun bør skaffe seg advokat fortest mulig. Hun får nok ikke vite akkurat hvor barna er, men de er nok i ett beredskapshjem. Stakkars små barn:(
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Det er veldig rart at barnevernet ikke har snakket med foreldrene på en uke etter å ha "tatt" barna???!!! Men dersom det er god grunn til å mistenke vold og /eller seksuelle overgrep,så skal ikke bhg kontakte foreldrene før BV. Bhg handlet derfor helt i tråd med det man skal gjøre i en slik situasjon. Det må være kjempetøft å bli fratatt barna sine på en så voldsom måte, så fint at du er der for henne! Håper BV handler rett i saken, og at guttene får en god oppvekst. Håper også de snart får komme hjem igjen dersom far ikke utøver vold. Eventuelt må mor velge mellom barna sine og mannen sin (har vært bort i flere BV-saker hvor mor har fått beskjed om å flytte fra voldelig mann, eller miste omsorgen for barna sine). Anonymous poster hash: f0515...a3a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Men hvorfor troppet bygg opp sammen med politi og barnevernet? Bhg har vel strengt tatt ikke noe med det å hente barna ut fra hjemmet sitt. Anonymous poster hash: 09ab1...5de
skinnfilla Skrevet 9. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2013 Hun sa de ikke slo ungene, men mumler noe om at de kunne misforstått noe sent på kvelden... Jeg var på jobb og fikk ikke snakket ordentlig med henne. Hun var kun 17 år da de giftet seg , han er 35-40. Hennes far var imot bryllupet , vet jeg. Jeg har en dårlig følelse når det gjelder dette. Tror ikke han er noe snill med henne. Ungene har veldig respekt for far, null for mor. Uansett ,tror jeg det er bra barnevernet er koblet inn, for hun kan nok trenge litt help derfra .
Nullstress;) Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Det må være grusomt for mor! Uten tvil!!!. Med det er alltid to sider av en sak, og pga taushetsplikt får vi ikke høre den andre parten sin side... (Bv) Om barnet har sagt noe som tilsier av politi, bv og bhg måtte komme å hente barna, må det være noe ganske så drastisk han har sagt. Og har han sagt noe så forferdelig, vil nå jeg si "så bra de reagerer!!!" Er dette en feil, vil det jo gå bra til slutt. Sannheten kommer frem for en dag, uansett hva den vil vise... Se bare på christoffer saken... Der ble det sagt at det ar vold i hjemmet, men ingenting skjedde.... Nå blir det sagt at det ér vold i hjemmet, så det er jo (tross alt) bra de reagerer... Men utvilsomt en helt utenkelig grusom følelse for mor!!!
skinnfilla Skrevet 9. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2013 Men hvorfor troppet bygg opp sammen med politi og barnevernet? Bhg har vel strengt tatt ikke noe med det å hente barna ut fra hjemmet sitt.Anonymous poster hash: 09ab1...5de aner ikke , det var det hun sa.
skinnfilla Skrevet 9. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2013 Vet hun ikke hva som skjer? Hun burde jo fått informasjon om hva som skjer! Nå vet jeg ikke akkurat hva barnet har sagt og om det er sant eller ikke, men hun bør skaffe seg advokat fortest mulig. Hun får nok ikke vite akkurat hvor barna er, men de er nok i ett beredskapshjem. Stakkars små barn:( Hun har advokat, de skulle i avhør senere i dag.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #10 Skrevet 9. september 2013 Det er nok slik i saker der det er mistanke om vold i hjemmet. Noen i min omgangskrets opplevde det for ikke så lenge siden. Sønnen hadde sagt på skolen at far slo, og da ble barna flyttet i beredsskapshjem fort som fy. Da barnevernet etter undersøkelsene ikke fann omsorgssvikt her, fikk de komme tilbake. Grunnen til at barna blir tatt med en gang i slike tilfeller er vel blandt annet for at ingen skal få påvirke barnet, før barnevernet vet hva det er som foregår.. Anonymous poster hash: 485d2...dfd
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #11 Skrevet 9. september 2013 Hun sa de ikke slo ungene, men mumler noe om at de kunne misforstått noe sent på kvelden... Jeg var på jobb og fikk ikke snakket ordentlig med henne. Hun var kun 17 år da de giftet seg , han er 35-40. Hennes far var imot bryllupet , vet jeg. Jeg har en dårlig følelse når det gjelder dette. Tror ikke han er noe snill med henne. Ungene har veldig respekt for far, null for mor. Uansett ,tror jeg det er bra barnevernet er koblet inn, for hun kan nok trenge litt help derfra . Giftet hun seg av kjærlighet da? Hvis det stemmer at faren hennes var imot bryllupet så kan han være en god støtte fra henne nå hvis hun går ifra han( hvis det stemmer at mannen slår barna) Har hun kontaktet advokat? Synes det er veldig rart hun ikke har hørt noe fra bv på en uke?!! Hun bør ikke gi seg, hun må jo få vite nøyaktig hva barnet har sagt. Støtt henne så godt du kan nå, hun trenger det. Anonymous poster hash: 09ab1...5de
marsgutt 2013 Skrevet 9. september 2013 #12 Skrevet 9. september 2013 Men hvorfor troppet bygg opp sammen med politi og barnevernet? Bhg har vel strengt tatt ikke noe med det å hente barna ut fra hjemmet sitt.Anonymous poster hash: 09ab1...5de aner ikke , det var det hun sa. vil tro d er for barna kjenner di i barnehagen og ikke skal bli for skremt av det som skjedde.
Ikkesåallerværst Skrevet 9. september 2013 #13 Skrevet 9. september 2013 Tilby deg å bli md henne som en støtteperson. Hun er i krise, og det er vanskelig for henne å få med seg all informasjon og sammenhenger. Du kan hjelpe henn litt, dersom du får høre mer hva som har skjedd. Uansett om det er hold i det eller ikke, så er det jo helt forferdelig og grusomt å oppleve.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #14 Skrevet 9. september 2013 Det er ikke så rart at hun ikke ble informert hvis det barnet har fortalt om er alvorlig. Da er det jo grunn til å mistenke at mor vet hva som pågår og at hun ikke klarer å beskytte barna mot far. Det er imidlertid rart at foreldrene ikke er bedre informert. Har barna vært til avhør på Barnehuset? Har kommunen fått medhold i akuttvedtaket? Forbereder de en omsorgsovertakelse? Alt dette har jo mor krav på informasjon om. Hun bør dessuten bli tildelt en bistandsadvokat. Som regel får foreldre også være med på avklaringsmøtet med akuttinstitusjonen som har ansvar for beredskapshjemmet. Be henne ringe barnevernstjenesten og be om informasjon. Vær eventuelt med henne hvis hun trenger det og du er komfortabel med det. Det er nok dessverre litt lett å både overkjøre og undervurdere en ung mor med annen kulturell bakgrunn. For så små barn er det jo også viktig med samvær med i hvert fall den av foreldrene som ikke er mistenkt for å utøve vold, evt samvær med tilsyn. Anonymous poster hash: 9b43b...489
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #15 Skrevet 9. september 2013 Jobber i barnevernet, og vi har da alltid en kommunikasjon med foreldrene til de som blir fratatt barna. Har aldri hørt om at noen har plassert barna utenfor hjemmet, og ikke pratet med foreldrene i ettertid. Sikker på at dette stemmer? Når det gjelder selve bekymringen, så er bhg informert om at mistanke om vold eller seksuelle overgrep IKKE skal drøftes med foreldrene. Bekymringen skal rettes direkte til bvtj. Anonymous poster hash: 9736a...ecc
skinnfilla Skrevet 9. september 2013 Forfatter #16 Skrevet 9. september 2013 Hun sa de ikke slo ungene, men mumler noe om at de kunne misforstått noe sent på kvelden... Jeg var på jobb og fikk ikke snakket ordentlig med henne. Hun var kun 17 år da de giftet seg , han er 35-40. Hennes far var imot bryllupet , vet jeg. Jeg har en dårlig følelse når det gjelder dette. Tror ikke han er noe snill med henne. Ungene har veldig respekt for far, null for mor. Uansett ,tror jeg det er bra barnevernet er koblet inn, for hun kan nok trenge litt help derfra . Giftet hun seg av kjærlighet da? Hvis det stemmer at faren hennes var imot bryllupet så kan han være en god støtte fra henne nå hvis hun går ifra han( hvis det stemmer at mannen slår barna) Har hun kontaktet advokat? Synes det er veldig rart hun ikke har hørt noe fra bv på en uke?!! Hun bør ikke gi seg, hun må jo få vite nøyaktig hva barnet har sagt. Støtt henne så godt du kan nå, hun trenger det.Anonymous poster hash: 09ab1...5de Må se hva jeg får ut av henne, Dere skulle sett den håpløsheten i øynene hennes! Får vondt langt inni hjertet , stakkar lita .
HvittHus Skrevet 9. september 2013 #17 Skrevet 9. september 2013 Jobber i barnevernet, og vi har da alltid en kommunikasjon med foreldrene til de som blir fratatt barna. Har aldri hørt om at noen har plassert barna utenfor hjemmet, og ikke pratet med foreldrene i ettertid. Sikker på at dette stemmer? Anonymous poster hash: 9736a...ecc Tipper også at dette er feil. Når man er i krise er det ikke alltid man klarer hverken å kommunisere adekvat med andre eller motta informasjon og formidle den videre.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #18 Skrevet 9. september 2013 Syns hele denne saken skurrer. Bhg var med å ta ungene ut av hjemmet, hvor er taushetsplikten? Mor har ikke hørt noe på en uke, ingen samtale med mor før de hentet barna. Nei her er det noe som skurrer! Anonymous poster hash: 0c504...5c4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #19 Skrevet 9. september 2013 Tenk gubben og troen og 4 vegger og kvinne underkua av gubben. Anonymous poster hash: 74a0f...c42
skinnfilla Skrevet 9. september 2013 Forfatter #20 Skrevet 9. september 2013 Jobber i barnevernet, og vi har da alltid en kommunikasjon med foreldrene til de som blir fratatt barna. Har aldri hørt om at noen har plassert barna utenfor hjemmet, og ikke pratet med foreldrene i ettertid. Sikker på at dette stemmer? Når det gjelder selve bekymringen, så er bhg informert om at mistanke om vold eller seksuelle overgrep IKKE skal drøftes med foreldrene. Bekymringen skal rettes direkte til bvtj.Anonymous poster hash: 9736a...ecc Jeg skjønner veldig godt at dere jobber som dere gjør! Og det kan godt være det stemmer, det gutten sa.Hun var veldig fortvilet og lei seg, visste ingenting, hadde ikke snakket med noen sa hun. Hvorvidt det stemmer, vet jeg ikke. Håper bare de kan få noe hjelp, hun trenger endel rettledning og hjelp, og i hvertfall om hun blir alene ....
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #21 Skrevet 9. september 2013 Men hvorfor troppet bygg opp sammen med politi og barnevernet? Bhg har vel strengt tatt ikke noe med det å hente barna ut fra hjemmet sitt.Anonymous poster hash: 09ab1...5de Det stusset jeg på også.. Anonymous poster hash: f4a2b...2ab
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #22 Skrevet 9. september 2013 Syns hele denne saken skurrer. Bhg var med å ta ungene ut av hjemmet, hvor er taushetsplikten? Mor har ikke hørt noe på en uke, ingen samtale med mor før de hentet barna. Nei her er det noe som skurrer! Anonymous poster hash: 0c504...5c4 Dersom unger akuttplasseres, eådet mye bedre at de har med seg f.eks. en barnehageansatt som de kjenner godt, enn fremmede barnevernsarbeidere. Da kan man gi informasjon ved at vedkommende er med på plassering, ut i fra et "barnets beste" perspektiv. Anonymous poster hash: 92d0c...898
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #23 Skrevet 9. september 2013 Så hvis noen melder en falsk melding om at barn i ett hjem blir slått, så henter barnevernet alltid ungene?!!!!!! Anonymous poster hash: 25881...b66
skinnfilla Skrevet 9. september 2013 Forfatter #24 Skrevet 9. september 2013 Men hvorfor troppet bygg opp sammen med politi og barnevernet? Bhg har vel strengt tatt ikke noe med det å hente barna ut fra hjemmet sitt.Anonymous poster hash: 09ab1...5de Det stusset jeg på også..Anonymous poster hash: f4a2b...2ab Jeg vet ikke, om det stemmer , det var det hun sa.Hun visste bhg hadde meldt fra, Men jeg vil jo tro at bhg har sett noen andre tegn enn kun et utsagn om at pappa slår? De legger vel sammen to og to ,kanskje? Det bekymrer meg at det var så alvorlig at alle instanser møtte opp på døra, ikke bra.
skinnfilla Skrevet 9. september 2013 Forfatter #25 Skrevet 9. september 2013 Syns hele denne saken skurrer. Bhg var med å ta ungene ut av hjemmet, hvor er taushetsplikten? Mor har ikke hørt noe på en uke, ingen samtale med mor før de hentet barna. Nei her er det noe som skurrer! Anonymous poster hash: 0c504...5c4 Dersom unger akuttplasseres, eådet mye bedre at de har med seg f.eks. en barnehageansatt som de kjenner godt, enn fremmede barnevernsarbeidere. Da kan man gi informasjon ved at vedkommende er med på plassering, ut i fra et "barnets beste" perspektiv.Anonymous poster hash: 92d0c...898 Stemmer, hun sa til guttene at de ville ha de med på tur og at bhg savnet de. Herregud, det var nok derfor, huff , så jævlige måtte sende fra seg ungene. Hun visste ikke at de skulle ta de med seg, trodde bare de skulle prate sammen litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå