Gå til innhold

stemmer alle det som er det beste for seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser stadig

"småbarnsforeldre burde stemme dette partiet"

"alenemødre burde stemme dette"

osv.

jeg er ikke alenemor, men ønsker likevel det beste for alenemødre for eksempel. 

jeg ønsker også det beste for næringsdrivende i landet o.l. selv om jeg ikke er det.

jeg er ikke gammel, og har heller ikke noen jeg kjenner på sykehjem, men jeg bryr meg jo om dette likevel...

er det slik at hvis jeg er lærer eller småbarnsmor e.l., så burde jeg kun stemme det som er til fordel for meg? Hvorfor sier folk hva man burde stemme på ut etter hvordan man selv har det...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmervut frå kva eg trur er det beste for samfunnet totalt, ikkje nødvendigvis det som gavnar meg mest her og no. Og livet er omskiftelig også, det er ikkje gitt at det som er i mi interresse i dag er det i morgon.

Eg kan bli ufør, eg kan bli aleine, eg kan få eit barn med særskilte behov osv. Og då håpar eg vi fortsatt lev i eit samfunn som tek vare på kvarandre.

Skrevet

Stemmer det jeg tror gagner samfunnet og våre barn i fremtiden. Ikke basert på den lille tiden man er småbarnsforeldre.

Summen av alle delene stemmer jeg på.

Skrevet

Det som er best for meg akkurat nå er tilfeldigvis det samme som jeg mener er best for samfunnet som helhet. For å være ærlig så vet jeg ikke hvordan jeg hadde stemt hvis det ikke var tilfellet, det har jeg ikke trengt å ta stilling til.

Anonymous poster hash: 8c802...22b
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er mer opptatt av f.eks skole og familiepolitikk nå som firebarnsmor enn jeg var da jeg var i begynnelsen av 20-årene uten mann og barn.

Men jeg stemmer ut fra hva jeg mener er best for samfunnet vårt, hvordan jeg mener det bør styres for å trygge fremtiden til de barna jeg har satt til verden. 

Anonymous poster hash: ce843...ea0
Gjest sussie77
Skrevet

Tenker nok ikke helt likt som jeg gjorde før jeg fikk barn. Men stemmer også det jeg syntes er viktig for samfunnet.

Skrevet

Jeg stemmer for det jeg mener gir meg og samfunnet mest trygghet, og som gjør at tilværelsen for alle i landet blir best mulig. Om de er unge eller gamle.

Anonymous poster hash: 214f2...1a4

Skrevet

Jeg tror mange stemmer KUN hva som gangner de selv.

Jeg tenker på landet og hva som er best for folk flest(og der er jo jeg også selvsagt) Jeg vil ha et godt land å bo i, ikke et godt liv kun for meg...

Anonymous poster hash: 63a4d...be4
Skrevet

Alle stemmer nok utifra hva som man tenker som best for seg selv, ja.

Anonymous poster hash: e1052...9b6

Skrevet

Stemmervut frå kva eg trur er det beste for samfunnet totalt, ikkje nødvendigvis det som gavnar meg mest her og no. Og livet er omskiftelig også, det er ikkje gitt at det som er i mi interresse i dag er det i morgon.

Eg kan bli ufør, eg kan bli aleine, eg kan få eit barn med særskilte behov osv. Og då håpar eg vi fortsatt lev i eit samfunn som tek vare på kvarandre.

Det stjerna sa :)

Skrevet

Jeg er også ung. Kjenner ingen på sykehjem eller lignende. Er etablert. Har høy utdannelse og kunne sikkert fått det veldig greit med en borgerlig regjering. Men jeg stemmer for fellesskapet og det jeg tror er best for ALLE.

Anonymous poster hash: 2541f...a19
Skrevet

Jeg stemmer ikke ut i fra egen egoisme, nei, for skulle jeg gjort det, så hadde jeg stemt på borgerlig side. 

Nei, jeg stemmer ut i fra hva jeg mener er best for samfunnet som helhet. 

Anonymous poster hash: d9b3a...9e6
Skrevet

Jeg stemmer på det som gagner min familie ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...