Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf ser aldri barnet sitt, men med ny dame er han på banen igjen. Betaler ikke en kr i bidrag(går ikke inn på hvorfor) og jeg sliter økonomisk. Nå som han er på banen igjen, kjøper alt av leker, morsomme aktiviteter osv til barnet. Jeg må være den "kjipe" som bare kjøper klær og mat for å få til å overleve. Jeg kjenner bare at det er så vanskelig, og urettferdig.

Anonymous poster hash: 912d4...de7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han kan kjøpe leker kan han vel betale bidrag?

Skrevet

Hvorfor ber du ikke nav beregne og kreve inn bidrag fra far? Du - og ikke minst barnet - tjener ingenting på å være snille med far. Du kan også søke bidragsforskudd fra nav om far ikke betaler - om han har bidragsevne vil han da opparbeide seg gjeld til deg og til nav... 

Skrevet

Jeg er klar over det. Vi hadde 50/50 tidligere, men har ikke hatt det de siste 4 årene. Han vil ikke skrive under på papirer, og jeg har ikke råd til å gå videre med deg.

Skrevet

Det koster 860 å få NAV til å beregne bidraget. Det tjener du inn igjen første mnd han betaler bidrag. Tar du det gjennom NAV, så slipper han ikke unna.

Anonymous poster hash: d217b...e2a
Skrevet

Jo, men da vi gikk fra hverandre for 4 år siden måtte vi ha mekling, og så lenge den ikke er endret, så får ikke jeg en krone. Er det jeg får beskjed om av Nav

Skrevet

Hørtes rart ut. Jeg tror jeg ville ha bedt om å få snakke med en saksbehandler på NAV, og få lagt frem saken skikkelig. Du må da ha rett på barnebidrag som alle andre. Må dere ha ny meklingsattest, er det det de mener?

Anonymous poster hash: d217b...e2a
Skrevet

Du trenger bare et papir på at du møtte opp til mekling, men at han ikke kom og ikke meldte avbud. Har du ikke gjort det i fire år?

Anonymous poster hash: 2bc52...8c6

Skrevet

Jo, vi hadde mekling og 50/50. I praksis hadde vi det da i en måned før han ikke ønsket noe kontakt med barnet. Noe sporadisk har det vært, og jeg har alltid sagt ja når han har ønsket å møte barnet for barnets del. Det er ikke det at han ikke er snill med barnet, som sagt, han kompanserer når han først ser barnet. Nå har han vært sammen med en bra dame i et halvtårs tid, og hun har tatt han i nakken og sagt at han må stille opp for barnet sitt. Likevel går det mye i å gjøre store ting, og å kjøpe dyre leker, for de ser hverandre bare en gang i mnd. SIden han ikke vil skrive under på ny avtale, for at jeg ikke skal "tjene penger på han" som han selv sier, så har ikke jeg noe skriftlig bevis på at vi ikke har delt omsorg lenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...