Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Jeg har mobiltelefon dekket i min arbeidskontrakt. I sommer var jeg i Sverige på ferie og brukte mobilen. Nå krever arbeidsgiver denne småsummen på 500 kroner tilbakebetalt fordi de plutselig påstår de ikke dekker mobilbruk i utlandet. Men summen er innenfor det som de maks dekker per måned. Har aldri hørt om denne regelen, så dette kom litt overraskende på meg. Noen som vet om de kan gjøre dette? Anonymous poster hash: 1d810...a3d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Det tror jeg nok de kan. Anonymous poster hash: a4197...7e8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Det kommer helt an på hva som står i avtalen din. Hva står det i avtalt men arbeidsgiver ang privat bruk av bomiltelefon? Hva står det i arbeidsinstruksen? Har arbeidsgiver bedt om at dere slår av dataroamin i utlandet? Hos oss dekker arbeidsgiver et visst beløp pr år - ikke pr måned. Vi får beskjed om å slå av dataroaming i utlandet pga kostnadene. Anonymous poster hash: eaaf9...f67
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Det står ingenting i kontrakten min om dette, ei heller i arbeidsinstruks. Mulig det står i en eller annen personalhåndbok, men den har jeg aldri fått eller sett. Anonymous poster hash: 1d810...a3d
Bananen Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Såfremt du ikke har blitt pålagt å ha med deg mobilen på ferie, kan de trekke deg ja! Selv brukte jeg arbeidstelefon på ferie i sommer, men jeg fikk beskjed om å ha mobilen med meg hele tiden, og jeg sa jeg ikke gadd å gå med to mobiler i sommer, så jeg hadde altså en muntlig avtale på at jeg kunne bruke arbeidstelefonen til private samtaler på ferie.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Ja. Anonymous poster hash: fa7d8...4d4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Det kommer helt an på hva som står i avtalen din. Hva står det i avtalt men arbeidsgiver ang privat bruk av bomiltelefon? Hva står det i arbeidsinstruksen? Har arbeidsgiver bedt om at dere slår av dataroamin i utlandet? Hos oss dekker arbeidsgiver et visst beløp pr år - ikke pr måned. Vi får beskjed om å slå av dataroaming i utlandet pga kostnadene. Anonymous poster hash: eaaf9...f67 Hehe, jeg må fnise litt, "bomiltelefon" HI: Jeg tror hun her har rett. Du må sjekke arbeidskontrakten, men jeg synes det er å være litt vanskelig. jeg ville bare betalt, og ferdig med saken! Som du sa, "småsummen". Anonymous poster hash: 81810...bfd
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 Mannen har jobb tlf og de betaler selvsagt for den. De vil at han skal være tilgjengelig og da får de ta regningen. Om ikke ville han lagt fra seg jobb tlf når han dro hjem og ikke vært tilgjengelig utenom arbeidstid. De ringer han når som helst. Var jeg deg ville jeg nok blitt irritert og kanskje sagt at det er greit, men da legger jeg igjen tlf når arbeidstiden er over. Anonymous poster hash: 0ee55...695
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå