Gå til innhold

Hvordan klarer du å holde det ryddig i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor med mann og to barn i et hus på 140 m2. Det burde vært greit med plass, men føler at jeg bruker så fryktelig mye tid på å rydde. Henger ofte etter med ryddingen, og hadde ikke likt å fått uanmeldte gjester f.eks. Andre som sliter med dette? Eller har dere til enhver tid et ryddig hjem? Prøver å kvitte meg med ting, tenker kanskje at det vil gjøre at det blir mindre å rydde, men ikke alltid lett å kvitte seg med ting heller. Er ingen samler, altså. Tror ikke vi har flere ting enn folk flest.

Anonymous poster hash: 8572f...186
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rydder litt hele tiden og setter ting der det skal være etter at vi har tatt i det.

Skrevet

- alt har en fast plass - når vi har brukt noe skal det legges tilbake der det hører hjemme

- har et par store hvite, dekorative kurver som ellers rommer alt småtteri som ikke 'bor' noe sted..

- rydder en halvtime hver kveld, slik at det er sånn noenlunde ryddig når dagen starter

- rydder som en helt dagen før vaskedama kommer.. ;)

- prøver å akseptere at vi har to små barn og at det er viktigere ting her i verden enn å ha en superryddig hjem (rot er ok, møkk og skitt er ikke)

Anonymous poster hash: 21545...9a5
Skrevet

Jeg har en aktiv to-åring, en baby og en rotete ektemann :P Jeg rydder fortløpende i løpet av dagen nå som jeg er hjemme i permisjon. Vi har rene flater og lite ting, men mye leker. Men alt har sin plass, og rotegubben har fått en diger kjøkkenskuff som jeg slenger alt rælet hans nedi :) Og 2-åringen må hjelpe til med å rydde opp lekene sine før han får se på barnetv på kveldene, det er en fin vane at han selv rydder opp i sine ting (med god hjelp fra oss foreløpig). Kan ikke rydde bort alt av leker på dagtid for det dras jo bare frem igjen, gleder meg til barna blir større og kan leke mer på rommene sine i helgene :) Så slipper vi å snuble over togbaner og småbiler i stua. Drømmen er å ha et lekerom men huset er dessverre for lite til det :(

Det kan se ganske bomba ut hos oss på dagtid i helgene da mannen min nesten aldri rydder, men det tar sjelden mer enn 10 minutters rydding før det ser shinings ut. Heldigvis får vi aldri uventa besøk! 

Anonymous poster hash: cc6c9...1e8
Skrevet

- Rydder alltid hver kveld føre jeg går til sengs, siden ikke makter å komme ut til rot om morran.

- Mye kurver og skuffer som en kan legge bort rot

- Går jeg ned i 1 etj, så tar jeg alltid med meg noe som skal ned. Går aldri tomhent :)

Skrevet

Det meste har sin faste plass. Har noen kurver til rot da, men de er i det minste skjult. :)

Rydder litt nå og da gjennom dagen. Har en oppshining der jg rydder litt på alle rom på ettermiddagen\før leggetid for de små, slik at vi alltid starter dagen med ryddig hus. Det hjelper litt. Må ha det ryddig når de små legger seg, og stå opp til ryddig hus.

Samtidig så skal vi leve i huset og, så det er leker og sånt fremme å dagtid, men prøver å ha det slik at de (les jeg) rydder opp noen av lekene før de begynner med noen nye. Prøver å få en rutine på det..

Anonymous poster hash: 81fde...e48
Skrevet

Rydder og støvsuger hver kveld Ca 30 min, da ser det bra ut til nestedag, vi er 2 voksene og 2 barn 6år og 22mnd på 76 km2 det blir fort rot, men det er bare overflate rot så det er ikke noe problem, rasker og med meg klær, kopper etc når jeg skal på badet eller kjøkkenet, leker om jeg skal inn til barna :) så egentlig smårydder jeg hele tiden, men jeg kan og slappe av :)

Skrevet

Trikset er å ha få ting. Da har man ikke noe å rote ut. Vi har det alltid ryddig men rydder ikke så ofte heller for det blir jo aldri rotete...hehe. Barna har jo leker utover gulvet nå de leker, men det ryddes opp når de er ferdig å leke.

Skrevet

Er flink til å tenke litt praktisk og rote minst mulig, vasker alltid opp eller støvsuger med en gang hvis vi lager flekker eller gulvrusk. Jo lengre rydding og flekktørk må vente, jo mer baller det på seg.

Anonymous poster hash: 7ffa3...d35

Skrevet

Er flink til å tenke litt praktisk og rote minst mulig, vasker alltid opp eller støvsuger med en gang hvis vi lager flekker eller gulvrusk. Jo lengre rydding og flekktørk må vente, jo mer baller det på seg.

Hahahaha ikke noe vont om deg anonym, men jeg fikk ett bilde av svigers i hodet når jeg leste dette for hun er ett flekk monster, hun klarer ikke flekker og har slike flekk fjerner servietter i veska som hun til stadighet drar opp!

Skrevet

Ikke til enhver tid strøkent, men aldri bombet, ikke noe problem med uanmeldte besøk. Har regler for roting, rett og slett. Man får ikke hente en ny leke før den første er ryddet vekk (altså, ikke en og en barbie eller en og en legokloss, men både lego og barbie fremme på en gang er ikke ok), klær skal tilbake i skap eller i skittentøyskurv om det skiftes, man spiser kun ved bordet etc. Da blir det jo aldri helt krise...

Bruker svært lite tid på husarbeid. Husarbeid er kjedelig, så for oss funker det bedre å kontrollere rotingen enn å måtte bruke masse tid og krefter på å rydde.

Anonymous poster hash: c1b67...8e5

Skrevet

Jeg har en mann som har rydding på hjernen :P

Skrevet

mamma_til_2: hehehe, huff :P Nei, så desperat er jeg ikke, heldigvis. Men utrolig hvor lite som skal til for å holde huset ok :) Har en klut og ei sprayflaske med egenblandet vaskevann til de ulike formålene. Ksssh ksssh, tørk tørk, ferdig :) Rydder alltid før vi legger oss sånn at det blir koselig å stå opp. Innredet og stylet hjemmet så det skal være raskt og praktisk å gjøre rent. Ting om ikke blir brukt kastes/gis bort/leveres inn til veldedighet. På den måten slipper jeg lagring. Ser for meg pensjonistlivet med våtservietter i håndveska, hehe :)

Skrevet

-rydder litt hele tiden

-alt har sin faste plass

-har prioritert mye oppbevaringsplass ala skyvedørsgarderober etc.

-lærer barna (og mannen ;) ) at man legger tilbake ting der det hører hjemme når det er blitt brukt.

Hos meg er det alltid strøkent, jeg får klaustrofobi av rot!

Skrevet

Bor med mann og to barn i et hus på 140 m2. Det burde vært greit med plass, men føler at jeg bruker så fryktelig mye tid på å rydde. Henger ofte etter med ryddingen, og hadde ikke likt å fått uanmeldte gjester f.eks. Andre som sliter med dette? Eller har dere til enhver tid et ryddig hjem? Prøver å kvitte meg med ting, tenker kanskje at det vil gjøre at det blir mindre å rydde, men ikke alltid lett å kvitte seg med ting heller. Er ingen samler, altså. Tror ikke vi har flere ting enn folk flest.

Anonymous poster hash: 8572f...186

Rutiner! 

Anonymous poster hash: 3eadc...4e8

Skrevet

Ha lite ting ser jeg... Hmmm.. Vi har masse ting, men alle tingene har en fast plass:-)

Mannen har et eget rom så alt som er hans slenger jeg inn ditt. Det er forresten det eneste rommet som er skikkelig rotete. lekene til barna har jeg i 7 store kasser, sortert etter kategori. Jeg har gjemt unna tre av disse og roterer på dem etter hvor mye de faller i smak.

Skap og skuffer er ryddige fordi da er det plass til mer og lettere å finne igjen.

Forresten, kast, kast, kast!!!

Anonymous poster hash: 23759...ff6

Skrevet

Hva slags ting er det som må ryddes? Ser at noen bruker en halvtime på rydding hver dag.

Hvis ting har sin faste plass er det ikke stort igjen som må ryddes.

Hva slags type ting mener dere må ryddes før besøk osv? Lurer alltid litt på hva folk mener når de bruker mye tid på rydde fordi jeg ikke skjønner hva som blir liggende som rot.?

Anonymous poster hash: a7b9f...dce

Skrevet

Kontinuerlig smårydding er vel mitt heteste tips. Ellers rydder jeg alltid av bordet og vasker opp med en gang etter måltider, og tar en rask rydderunde etter at ungene har lagt seg.

Anonymous poster hash: 10ba8...695
Skrevet

Min mann og eldstemann har støv på hjernen.

Ellers så rydder vi hele gjengen etterhvert.

Skrevet

Hva slags ting er det som må ryddes? Ser at noen bruker en halvtime på rydding hver dag.

Hvis ting har sin faste plass er det ikke stort igjen som må ryddes.

Hva slags type ting mener dere må ryddes før besøk osv? Lurer alltid litt på hva folk mener når de bruker mye tid på rydde fordi jeg ikke skjønner hva som blir liggende som rot.?Anonymous poster hash: a7b9f...dce

Pleier å vaske gulv og trapper om vi skal ha skikkelig besøk, om det er drop in gjester så er det ryddig nok

Skrevet

Jeg smårydder litt hele tiden. Ellers støvsuger jeg eller vasker gulv før jeg setter meg om kvelden.

Eldste hjelper meg meg med støvtørking.

Her er det aldri slik at jeg er redd for å få uanmeldt besøk. Jeg må ha et ryddig og rent hjem, men tåler at barna leker. Det ser jeg ikke på som rot.

Skrevet

Jeg klarer det ikke ... Men vi har kanskje litt liten plass, 77 kvm på to voksne og ett barn. Her er det alltid rotete.

Anonymous poster hash: 46b76...a77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...