Gå til innhold

Folk som stemmer venstre, hva slags folk er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har jo en mening om folk som stemmer Frp eller Rødt f.eks, men er det en viss type folk som stemmer venstre?

Anonymous poster hash: 0a042...7da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er steriotypen til Venstre, men jeg har stemt på de. Jeg er under 25 år, har to barn i barnehage og studerer. Jobber litt ved siden av studiene, tjener derfor ikke så mye. Er sammen med barnefar og vi eier en leilighet.

Anonymous poster hash: b230d...d72
Skrevet

Kopiert fra den liberale bølge:

Det er ingen hemmelighet at Venstre er det partiet som har velgere med høyest utdanning. De gruppene som går igjen i vår velgermasse er selvstendig næringsdrivende/ grundere, lærere, forskere og unge.

Anonymous poster hash: 860b1...483

Skrevet

Utdannede mennesker som er opptatt av forskning og gründervirksomhet i tillegg til miljø.

Anonymous poster hash: d59ec...4cf

Skrevet

Unge studenter, ifølge undersøkelser.

Anonymous poster hash: 4b600...697

Skrevet

Jeg stemmer Venstre - er 41, høyskoleutdanning (men dessverre ufør), barn i småskolen.

Lurte på om jeg skulle stemme noe annet i år, men alle valgomatene jeg tok viste det samme. De viktigste sakene for meg er skole, helse og miljøvern.

Jeg er sterkt i mot deres forslag om å "tilrettelegge" for Romfolk/tiggere, men i den store sammenhengen betyr de andre temaene mye mer for meg.

Skrevet

Det stemmer godt med mannen min som er venstre tilhenger. Han har flere bachelorgrader og er i nå ferd med å ta master. 

Anonymous poster hash: b0462...81d
Skrevet

Jeg stemmer Venstre. Det blir uansett en blå regjering etter valget, og Venstre er da vitterlig bedre enn Frp..... Høyre er for å kvitte seg med fagforeningene, samt å legge mye mer økonomisk ansvar over på kommunene (noe som betyr b la dårligere skoler) og derfor kan jeg ikke stemme Høyre. Jeg er spesialsykepleier. Søsteren min som er kirurg stemmer også Venstre.

Anonymous poster hash: 088fe...f29
Skrevet

Både jeg og mannen mi stemte venstre. Vi er begge snart utdannet sivilingeniører og under 25 år.

Anonymous poster hash: 3b5fe...c53

Skrevet

Jeg stemmer venstre. Vet heller ikke noe om den gjennomsnittlige venstre-stemmeren, men jeg er iallefall 27 år, har tre barn og mann, bor på landet og er i gang med min andre bachelorgrad. Utdanning og miljø er veldig viktig for meg. 

Anonymous poster hash: ecfd3...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...