Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 For mange år siden så slet jeg med spisefortyrrelser og gikk opp en del i vekt i mitt forrige svangerskap. Da var det så mye fokus på vekta at jeg ble veldig nervøs før kontroll. Dette var da hos jordmor, legen sa alt var normalt. Jeg er fremdeles veldig stor 75 kg og bare 160 høy. Var 73 da jeg ble gravid, så vekta øker jo sakte, men sikkert. Jeg spiser sunt og lite godteri og brus. Men jeg har pcos så alt jeg spiser leggee seg rett på "ammelagrene". Ville så gjerne nyte denne graviditeten, men alt jeg tenker på er den dumme vekta Anonymous poster hash: 27efb...f88
Nettie+jentungen Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Syns du skal fortelle om tankene dine til lege/jordmor tror det er viktig at du får snakket litt ut med en som tar seg tid til å høre på deg
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Så stor kan du vel ikke være og samtidig veie 75 kg. Ser at du er relativt lav men slapp av. De har garantert sett værre. Jeg er ca samme størrelse som deg og det var ingen som sa et plukk om størrelse eller vekta mi. Lykke til med graviditeten:-) Anonymous poster hash: a7ee5...c77
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Jeg har en venninne som er gravid, hun er nå 170, men så veide hun 110 også da (før hun ble gravid)... Fikk ikke høre noe annet om vekten enn at hun måtte være ops på sv.skap diabetes. Jeg tror ikke du er særlig stor. Jeg er 165, og veide 76 en periode, og var bare lettere lubben. Jeg følte meg tykk, men da jeg så bilder og så meg i speilet, så jeg at jeg faktisk følte meg myyyye tykkere enn jeg var! Men nevn disse problemene til legen/jordmor, de kan kanskje hjelpe deg Anonymous poster hash: 2b980...2ad
LanzaroteJenta Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Som de sier over, er det lurt- om ikke nødvendig å fortelle om dette til jordmor. Her oppfordres vi iallefall til det, da det er kjempefokus på vektoppgang under svangerskapet. (Spania). Lykke til! Det går nok fint, skal du se
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Jeg synes også det med vekt var vanskelig, eller det er fortsatt vanskelig men det var ekstra ille da jeg var gravid. Jeg sa i fra at jeg ikke ville veie meg, noe jordmor og lege skjønte. Jeg veide meg selv kun en gang, da jeg var 5 uker på vei. Jeg hadde vel tenkt å gå på vekten før barnet var ute, men plutselig var det hele i gang og da var tanken om å gå på vekten borte.. Jeg var og tok glukosebelastningstest på sykehuset underveis, både pga vekt fra før + diabetes i familien. Den var helt perfekt. Ellers var jeg opptatt av å spise riktig, lite søtsaker og brus + at jeg forsøkte å gå en liten tur så ofte jeg orket. Så, om du absolutt ikke vil veies så går det bra. Heller å droppe det å "nyte" graviditeten enn følelsen av at alt som betyr noe er vekten din! Anonymous poster hash: ae12d...b4b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Jeg har slitt med anoreksia i mange år, og har klart meg "greit" det siste året. Legen min vet dette, og han nevnte ikke engang veiing når jeg var til første kontroll. Anonymous poster hash: 885df...e8a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Jeg er like høy som deg og veier 73 kg. Jeg har aldri fått høre noe om vekta under mine svangerskap. Første gang måtte jeg ta glukosebelastning siden bmi var over 27, ellers ingenting. Jeg er lubben ja, men jeg løper glatt en mil og går fint opp på fjelltopper etc. Så lenge du lever sunt og er i god form har ikke vekten så mye å si når det ikke er stor overvekt. Anonymous poster hash: 2221d...8a2
Mars17 Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 legen min sa at det var helt i orden om man hadde lyst å veie seg hjemme før man kom til jordmor/lege, dersom man hadde problemer ifht vekt. Det var da viktig at man brukte samme vekt/bekledning hver gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå