Gå til innhold

Min gamle mor har blandet honning i flasken til junior på 6 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, er det mulig?! Jeg måtte ut i fire timer i dag, så mamma skulle passe guttungen. Jeg hadde gjort alt klart med ferdig mme på boks, oppvarmingsinstruks og det hele. Min mor er ikke vant med flaskebarn.

Mini har hatt litt vondt i magen noen dager nå, og har derfor fått litt malt i melken for å få bæsjet. Dette visste mamma, så hun skulle fikse det.

Da jeg kom tilbake, sier hun som en stolt hane: Jeg blandet honning i melken istedenfor malt jeg. Det smaker jo mye bedre! Stakkars liten, kan jo ikke få den ekle malten.

Jeg lurte på om hun hadde lest på boksen og sett de store bokstavene med må ikke gis til barn under ett år. Jada, det hadde hun, men så farlig er det faktisk ikke. Herregud, jeg blir sprø!

Så hva gjør jeg egentlig nå?

Anonymous poster hash: 7466c...10e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør det klart og tydelig at hun følger dine regler, eller så kan hun glemme å sitte barnevakt.

Jo det kan være farlig å gi honning til barn under 12 mnd. Det er en grunn til at det står der!

Sett foten ned!

Anonymous poster hash: 5c2e9...348
Skrevet

Kommer vel an på mengden? Ringe legevakt å høre kanskje?

Anonymous poster hash: b1d09...4e8

Skrevet

Det kan vær KJEMPEFARLIG å gi honning til så små fordi de kan få botuisme. Fortell moren din det, så gjør hun det nok aldri igjen.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6493&Main_6157=6287:0:25,5499&MainContent_6287=6493:0:25,6833&Content_6493=6441:82659::0:6661:12:::0:0

Anonymous poster hash: b3fbf...dde

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det går nok bra om det bare er en gang. Så forklarer du din mor på en ordentlig måte at honning kan være (legg merke til: Kan være, ikke ER) farlig for små barn.  Det er ikke alle som vet det i alle fall ikke om de ikke har barn selv.

Skrevet

Det kan vær KJEMPEFARLIG å gi honning til så små fordi de kan få botuisme. Fortell moren din det, så gjør hun det nok aldri igjen.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6493&Main_6157=6287:0:25,5499&MainContent_6287=6493:0:25,6833&Content_6493=6441:82659::0:6661:12:::0:0

Mente botuLisme. Det skal vel ikke så mye honning til heler, så mengden har nok ikke så mye å si.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har tatt det opp med min mor og gitt klar beskjed. Tror hun skjønner alvoret. Ringte legevakten umiddelbart, men de var litt sånn vent å se...vet ikke helt...går nok bra.

Så jeg håpte kanskje noen her visste litt :)

Skrevet

Takk for svar. Jeg har tatt det opp med min mor og gitt klar beskjed. Tror hun skjønner alvoret. Ringte legevakten umiddelbart, men de var litt sånn vent å se...vet ikke helt...går nok bra.

Så jeg håpte kanskje noen her visste litt :)

Hei, det var jeg som skrev det med botulisme. Selv om det KAN skje, er det jo uhyre sjeldent det faktik skjer, så det går nok bra denne gangen også.

Skrevet

Mamma klarte å gjøre det samme med minsta på brødskiva til vesla da jun bar 8 mnd gammel. Trodde jeg skulle dø da jeg hørte det.mamma ble kjempe lei seg, vi hadde jo fått honning da vi var små-så hun hadde ikke tenkt noe mer over det. Jeg ringte til giftinformasjonen-lege tok jo ikke tlf. Og hun sa at hvis det var norsk honning var det tryggere enn importert. De hendelsene med boutillisme for noen år siden var da gjennom importert honnin, sa hun (hvis keg ikke husker feil)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Siden 1976 er det oppdaget 4 tilfeller av spebarnsbotulsime i Norge, mange barn har spist mye honning i løpet av de årene.  Så selv om barn ikke skal ha honning, og det er vi nøye på her hos oss også, så er det ingen grunn til å gå helt av hengslene her.  

Skrevet

Herregud, er det mulig?! Jeg måtte ut i fire timer i dag, så mamma skulle passe guttungen. Jeg hadde gjort alt klart med ferdig mme på boks, oppvarmingsinstruks og det hele. Min mor er ikke vant med flaskebarn.

Mini har hatt litt vondt i magen noen dager nå, og har derfor fått litt malt i melken for å få bæsjet. Dette visste mamma, så hun skulle fikse det.

Da jeg kom tilbake, sier hun som en stolt hane: Jeg blandet honning i melken istedenfor malt jeg. Det smaker jo mye bedre! Stakkars liten, kan jo ikke få den ekle malten.

Jeg lurte på om hun hadde lest på boksen og sett de store bokstavene med må ikke gis til barn under ett år. Jada, det hadde hun, men så farlig er det faktisk ikke. Herregud, jeg blir sprø!

Så hva gjør jeg egentlig nå?

Du lærer henne hva botulisme er.

Skrevet

Hjelpes! Da hadde jeg blitt forbanna! Det går nok bra :)

Skrevet

Mamma klarte å gjøre det samme med minsta på brødskiva til vesla da jun bar 8 mnd gammel. Trodde jeg skulle dø da jeg hørte det.mamma ble kjempe lei seg, vi hadde jo fått honning da vi var små-så hun hadde ikke tenkt noe mer over det. Jeg ringte til giftinformasjonen-lege tok jo ikke tlf. Og hun sa at hvis det var norsk honning var det tryggere enn importert. De hendelsene med boutillisme for noen år siden var da gjennom importert honnin, sa hun (hvis keg ikke husker feil)

Takk! Hvorfor tenkte jeg ikke på giftinformasjonen. Godt tips!

Skrevet

Jeg hadde slått hodet ned i magen på moren min hadde hun gjort det!!! Enkelte mødre er så irriterende og opptrer direkte uansvarlig!

Anonymous poster hash: 1cca4...dd8

Skrevet

Jeg hadde slått hodet ned i magen på moren min hadde hun gjort det!!! Enkelte mødre er så irriterende og opptrer direkte uansvarlig!

Sånne usaklige svar er jeg ikke interessert i. Jeg lurte på hva jeg skulle gjøre med ungen min. Mamma er en voksen dame, så jeg snakket med henn. Hun skjønner nå at barn ikke skal ha honning.

Skrevet

Fikk referanser til min egen mor som jeg av og til blir veldig irritert på. Du må nesten tåle det når du legger ting ut her. Kan vekke mang slags følelser det vet du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...