Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Jeg bor i et typisk rekkehusområde som er bilfritt og med mange unger. Nå leker det støtt og stadig unger i vår hage- de tar seg til rette på sklia, leker i dukkehuset og finner fram leker i lekekassa ute. Noen ganger er det sand fra sandkassa andre steder enn i sandkassa. Foreldrene lar det skje. Er dette vanlig? Mine barn får ikke lov til å leke i andres hager, kun hvis de leker sammen med barna som bor der. I dag sa jeg fra til ett av barna, men hun fortsatte like etterpå. Jeg får vel ta det med foreldrene til dem det gjelder. Men de ser nok hva som foregår, siden det er nabobarn. Jeg kvier meg for å ta det opp med foreldrene. Samtidig reagerer jo også barna mine på det som skjer. De forholder seg jo til våre regler, nemlig at man ikke leker i andres hager uten at man leker med barna der. Hva tenker dere? Og hvordan er det der dere bor? Anonymous poster hash: dd2ee...939
☆☆☆ Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Har aldri fått lov til å leike i andres hage, men vi gjorde det innimellom likevel. Reknar med barn gjer på same viset no for tida også.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Jeg bor i et typisk rekkehusområde som er bilfritt og med mange unger. Nå leker det støtt og stadig unger i vår hage- de tar seg til rette på sklia, leker i dukkehuset og finner fram leker i lekekassa ute. Noen ganger er det sand fra sandkassa andre steder enn i sandkassa. Foreldrene lar det skje. Er dette vanlig? Mine barn får ikke lov til å leke i andres hager, kun hvis de leker sammen med barna som bor der. I dag sa jeg fra til ett av barna, men hun fortsatte like etterpå. Jeg får vel ta det med foreldrene til dem det gjelder. Men de ser nok hva som foregår, siden det er nabobarn. Jeg kvier meg for å ta det opp med foreldrene. Samtidig reagerer jo også barna mine på det som skjer. De forholder seg jo til våre regler, nemlig at man ikke leker i andres hager uten at man leker med barna der. Hva tenker dere? Og hvordan er det der dere bor? Anonymous poster hash: dd2ee...939 Vi bor i et område som likner deres, og her er reglene helt klare. I andres hager går barna bare hvis de leker med barna som bor det. Det et helt nødvendig for å få litt privatliv ute når man bor så tett. Jeg ville sagt ifra til foreldrene. Anonymous poster hash: cede9...47f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Har nettopp flyttet til enebolig med hage, og her ser jeg og at nabo barna får ta seg til rette i vår hage, mens foreldrene står å følger med rett på utsiden av Hagen. Jeg liker det overhode ikke, pga vi har kaniner som står ute, og vi har allerede måtte låse de inne med hengelåser pga nabo barna plutselig stod med hodet oppi burene og pirket kaninene med pinner , MENS faren stod å så på! Jeg gav jo selvfølgelig beskjed om at det ikke var lov til å åpne eller å stikke pinner på kaninene og sa de måtte gå vekk fra de. Men faren sa ingenting. Vi skal gjerde inn Hagen, og fortsetter de da å komme inn uten at de leker med mitt barn, så gir jeg beskjed til foreldrene . Anonymous poster hash: 3ab24...140
Dajm Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Her har vi en avtale om at det er greit at de leker i hverandres hage selv om man ikke er hjemme.. Vi har sågar kjøpt hver våre morsomme ting, de trampoline og vi huske :-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Vi bor også i et rekkehusområde i en blindvei med masse barn i gata. Her er det ikke gjerder eller annet som skiller hagene. Og hagene er på en måte "felles". Men det er naturlig at man bruker den delen av hagen som er foran SITT hus. Mine barn får ikke lov til å leke over "grensa" til naboen. Og i hvert fall IKKE med andre barns leker eller lekeapparater. Dette er noe hele gata er enige i, uten at vi har snakket høyt om det. Anonymous poster hash: 85bd8...c4c
nagini Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Hadde aldri latt ungen få leke i andres hage (altså uten at barna som bor der er med), og aldri gjort det selv som barn heller, nei.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Mitt barn går fritt mellom vår hage og naboens, men det er fordi naboen har sagt det er greit, at han må bare leke med lekene der osv. Så regner jo med det er greit da. Det går selvfølgelig begge veier, men naboens barn er ikke like ivrige på å komme over her, selv om vi har flere lekeapparater. Anonymous poster hash: be02f...2e6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Takk for svar! Godt å høre at det er flere som tenker som meg. Da er jeg vel ikke helt på jordet...Prøver å manne meg opp til å si fra til foreldrene på en ok måte. Hører gjerne fra flere. HI Anonymous poster hash: dd2ee...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå