Gå til innhold

Melde bekymring til barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker når det gjelder en venninne av datteren min. De går i tredje klasse. Hun kommer hit tidlig på morgenen og blir helt til jeg sender henne hjem. Foreldrene etterlyser ikke før i ni-tiden på kvelden. Da er hun aldri her, for vi har ikke besøk så seint, men de ringer hit og spør om hun er her likevel. Har bedt dem om å sende en melding eller ringe for å avtale når ungene skal treffes, men det gjør de ikke. Hun bor 10 min unna til fots. Jenta kommer også rett fra skolen og hit eller til andre venner. Hun blir ikke etterlyst til middag eller lekselesing.

Anonymous poster hash: c952c...86e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt dette opp med foreldrene først. Hvorfor etterlyser de ikke barnet til middag? Hva skjer med leksene? Hvorfor er hun ute og reker på gårdene hele dagen?

Anonymous poster hash: dbec7...ce5
Skrevet

Jeg har tatt opp med dem at jeg ønsker at besøk skal avtales på forhånd, men det har aldri skjedd. Jenta er også på besøk hos folk foreldrene ikke vet hvem er eller hvor bor. Hun slenger seg med andre barn og går hvor som helst. 

Hi

Skrevet

Har du snakket med jenta da?

Skrevet (endret)

Ville snakket med foreldrene/andre foreldre før jeg gjorde noe..  Og med jenta

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Har snakket med jenta. Har spurt om foreldrene har sagt det er greit at hun kommer. Da kan hun si at de ikke er hjemme, men hun la igjen en lapp. Har oppdaget at hun lyver flere ganger.

Andre foreldre reagerer mye likt meg, men jenta er velkledd (dog uten yttertøy) og bærer ellers ikke preg av å lide under omsorgssvikt. Hun er noe uoppdragen, uten at det i seg selv er alarmerende.

Hi

Skrevet

Selv om barnet ikke virket preget av omsorgssvikt kan det likeså hende at hun nettopp er det. I tillegg er det mange barn som beskytter familien sin.

Syns uansett det er mye som skurrer her.. Ta en anonym tlf til bv og hør?

Anonymous poster hash: e4c93...d49

Skrevet

Ta en tlf til barnevernet og fortell fakta fra ditt ståsted, og så får det være opp til barnevernet å vurdere om det er grunn til bekymring.

Anonymous poster hash: 9c381...084

Skrevet

Ta en tlf til barnevernet og fortell fakta fra ditt ståsted, og så får det være opp til barnevernet å vurdere om det er grunn til bekymring.

Anonymous poster hash: 9c381...084

Ja, kanskje det er det jeg bør gjøre. Kan man melde anonymt? Jeg vil ikke at de skal vite at det kommer fra meg.

Hi

Skrevet

Ja, du kan være anonym, men tror du ikke at de vil skjønne at det er deg? Jeg synes ikke det høres så greit ut, og hva som helst kan jo skje den jenta uten at noen vil savne henne på lang tid. Høres ikke ut som god omsorg...

Anonymous poster hash: e017f...aeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...