Gå til innhold

Har jeg brukt opp min "egentidkvote" nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor høst i var jeg på en 12 dagers jobbtur (ikke obligatorisk), i løpet av året har jeg vært på et par seminarer med overnatting, en 5 dagers tur i bryllup i utlandet, et dagskurs og nå er det snakk om en helgetur (utdrikningslag) med venninner. Mannen min har vært på en helgetur med kompiser. Så skal han muligens på jakt en helg. Lurer kanskje på om jeg har fått kvoten min nå ;) Men det skal nevnes at han jobber hver dag mellom 6 og 18 og jeg stort sett er alene med barna, og i perioder jobber han enda mer. Men jeg er likevel usikker på denne helgeturen min nå, både pga min dårlige samvittighet over å stadig være ute på tur alene, fordi slike turer alltid krever barnevakt pga mannens arbeidstider, og fordi jeg er ganske blakk akkurat nå og vi har regninger som venter. Får jo lønn straks så det vil jo gå bra men tror mannen min synes jeg bør roe litt ned...

Er jeg egoist eller fortjener jeg turen?

Noen ganger lengter jeg tilbake til tiden som singel og barnløs når man slapp slike kvaler hele tiden :P

Anonymous poster hash: 68b4c...bac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet man bør prøve å unngå å tenke for mye i kvoter og balanser i et forhold. Det blir for statisk for min del. Og på det grunnlaget syns jeg ikke du har "brukt opp" din egentid nei. Det er jo ikke du som har bestemt at venninnen din skal gifte seg, eller at jobben skal på tur, mens mannen din ikke har like mange tilsvarende arrangement. Men jeg syns det økonomiske aspektet bør være det som veier mest. Hvis du er blakk og dere har hengende regninger så ville ikke jeg, hvertfall, dradd på helgetur for moro skyld. Men det er meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...