Gå til innhold

Ang valg og situasjon i Norge: slutt å klag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja ting et ikke perfekt i det som har blitt kåret til verdens beste land flere ganger men:

Slutt å klag! Du skjønner hvor godt vi har d når FrP drar frem gjeninnføring av lakrispiper og raketter med styrepinne som lokkemiddel.

Blir spesielt oppgitt over de som klager på hvor umulig norsk helsevesen er. Jobber selv på sykehus og hver dag blir jeg møtt av fornøyde mennesker som takker seg lykkelig for at de bor i Norge. Spesielt de eldre er fornøyde og takknemlige. De har sett oppbyggingen av velferdsstaten og levde da Norge var tilnærmet et u- land!

Det virker som om de fleste valgkampsakene folk faller for er hvordan de kan få flere penger slik at se har råd til flere ting. Eh, hvis veiene skal blir bedre og det blir skattelette er d kanskje noe som blir dyrere?

Jeg personlig bryr meg lite om billig sprit, lakrispiper og raketter med styrepinne dersom bhg blir dyret og det kuttes i sykelønnsordningen. Og det verste- hvis jeg må ha forsikring for å komme på sykehus å få behandling.

Godt valg på mandag alle sammen:) hilsen ei som allerede har stemt for å få d akkurat like bra som i dag.

Anonymous poster hash: 9ef22...86b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den holdningen der syns jeg er skremmende. Med en gang vi begynner å tenke sånn blir vi ikke verdens beste land å bo i lenger. Vi må kunne være kritiske til hvordan pengene blir fordelt. Når vi ser at veistandarden er dårligere enn ett av de fattigste landene i Europa nemlig Albania må det gå an å klage litt.

Når du sier det du gjør betyr det at vi ikke har rom for forbedringer at vi ikke kan bli bedre.

Det for meg er skremmende.

Husk litt på at Høyre var det partiet som begynte å innføre velferdsstaten. Det er ikke noe AP har monopol på. AP har heller ikke den eneste løsningen om hvordan pengene skal fordeles på.

Anonymous poster hash: c520e...803

Skrevet

Einig med deg, hi.  Eg har reist ein del rundt i verda, og sett litt ymse.  Har sett betre vegar, ja, men andre ting står det ikkje like godt til med.  Eg meiner vi har trekt vinnarloddet som er fødde i dette landet. 

Eg har og opplevd turistar som hamnar på sjukehus her i landet, og skryt over hjelpa.  Det finnest nok privatklinikkar i utlandet som er enno betre (og enno meir ivrige etter å (over)behandle), men tilbodet til den vanlege befolkninga i landet er ikkje like god.

Eg meiner det må gå an å vere taknemlege for kor godt me har det, og samstundes sjå på kva som ikkje fungerar og kan bli enno betre.

Skrevet

Enig med HI jeg også. Høyre tar fra de som har minst, og gir til de som har mest. Bra for de rike, men ikke oss andre.

Anonymous poster hash: fab30...d3d

Skrevet

Tenker at om et års tid så ligger det en haug med klageinnlegg her inne fordi folk ikke får lønn når de har vært syke, fordi fenteklassingen får dårlige karakterer, fordi man nå måke snø for å få sosialhjelpen sin og fordi slektninger kommer på ræva aldershjem mens mora til naboen får verdig pleie fordi hun har råd til å bo på privat hjem.

Anonymous poster hash: 2ae1a...dfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...