Gå til innhold

Opplevde du noen spesielle fødetegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vondt i magen? Diaré? Fødeansikt med mye vann? Andre tegn du har satt i sammenheng med snarlig fødsel?

Leter og leter men merker ikke no forskjell. Gaaahh.... 1 uke igjen....

Anonymous poster hash: 22400...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen.

Ble satt igang en uke over termin med førstemann. Helt umoden og ingen tegn til at fødselen ville starte av seg selv med det første.

Fødsel nr 2 startet av seg selv som lyn fra klar himmel, 3 dager før termin. Hadde ikke hatt ett eneste tegn på forhånd og var sikker på å gå over termin og å bli satt igang igjen. Fødselen gikk også veldig raskt.

Anonymous poster hash: d2829...03b
Skrevet

De tok vannet ;) det var med 2. mann :)

Hehe, med 1. mann våknet jeg med rier.

Utenom det var det kynnere fra dag en omtrent og løs mage i dagene før.

Skrevet

Mannen mener jeg hadde fødeansikt, men hva vet vel han, jeg syntes ikke det, hverken da eller nå på bilder..

Her gikk vannet plutselig 4 uker før termin, hadde hatt to-tre vonde kynnere tidlig på morningen men ikke noe av betydning. Hadde time hos jordmor samme dag kl 9 og etter ho hørte jeg hadde hatt et par vonde kynnere som jeg våknet av beordret ho meg hjem for å få meg litt søvn. 23 på kvelden gikk vannet og 3,5 time senere var ungen ute.

Anonymous poster hash: a132e...d4c
Skrevet

Nei, ingen. Sånn bortsett fra at slimproppen gikk. Og så gikk vannet 15 min etter. Og så kom veene 10 min etter det igjen. Og 30 min etter første rie kom pressriene. Og så kom ungen like etterpå. Mannen husker forsåvidt at jeg sa jeg hadde vondt i ryggen ett par timer før slimproppen gikk, men det husker ikke jeg.

De andre fødslene ble satt igang.

Skrevet

Jeg fløy på do hele natten før fødsel - magen ville nok tømme seg skikkelig. Jeg sov selvfølgelig nesten ingenting den natten og riene begynte kl.8 neste morgen. Ungen kom ut rett før midnatt den dagen.

En annen gang litt før i svangerskapet opplevde jeg faktisk nesten det samme (men uten fødsel). Jeg hadde fått i meg noe dårlig frukt (gjetter jeg), på en restaurant og fikk mageknip og diare. Jeg fikk rier nesten med en gang og de varte i et par-tre timer (det var ordentlige riker som gjorde vondt og tok tak langt bak i ryggen). Da jeg snakket med legen min sa hun at kroppen nok trodde fødselen skulle i gang siden magen tømte seg så ivrig, så jeg har nok en link mellom magen og fødeknappen :)

Anonymous poster hash: d3d8c...826
Skrevet

Var på flere timers shopping og resturang besøk 6 dagerover termin. Mellom to kjøpesenter fikk jeg et kraftig knepp i magen som jeg ikke skjønte hva var. Det var ikke vannet som gikk. Det gikk nesten 24 t senere under trykkingen.

Kjente ikke mer enn det kneppet den dagen og våknet med rier samme natt.

Er ganske sikker på at den shoppingrunden var med å startet fødselen:-)

Anonymous poster hash: 16bde...863

Skrevet

Følte meg uggen i kroppen (sånn fyllesjuk lignende, skjelven og lite energi) så ble liggende lenge i sengen.. skulle stå opp for å gå på do rundt 16.00 da kom første rien så fort jeg plantet bena på gulvet.. og gutten kom 22.58 på kvelden..

Skrevet

I ettertid ser jeg at det var noen tegn, men jeg lot meg ikke bli revet med der og da ettersom jeg var i uke 35.

Jeg hadde gått noen dager med menssmerter. Og samme dag som vannet gikk, fikk jeg om ikke diare, løs mage og gikk på do flere ganger.

Anonymous poster hash: 727ae...d70

Gjest ________
Skrevet

Ble innlagt på sykehuset ved termin og legen sa at nå kommer du ikke ut igjen uten baby. Hadde da ingen tegn på fødsel, men halvtime etter at han sa det begynte riene (sikkert fordi jeg endelig slapper av fordi vi skulle settes igang) begynte av seg selv

Skrevet

- Jeg gikk fra å være omtrent forstoppet hele svangerskapet til å ha veldig løs mage siste uken før fødsel.

- Jeg følte meg "rar" hele dagen, og på kvelden gikk vannet.

Anonymous poster hash: 29bd6...51e

Skrevet

Med nr 1 merket jeg ikke noe spesielt, bortsett fra at jeg ble skikkelig sjuk med halsbetennelse. Hadde visst kraftig uvi jeg ikke hadde kjent heller. Fikk penicillin, og fødselen startet samme kveld. 3 dager før termin. Mistenker uvi irriterte livmormunn som startet rier?

Med nr 2 følte jeg på meg at det var noe. Selv om det var 1mnd før termin. Kan ikke sette ord på det, for vet ikke hvordan jeg følte meg anderledes, jeg bare gjorde det. Følte det sånn i mange dager, og og noen dager etterpå gikk vannet, 17 dager før termin.

Så den følelsen var tydeligvis fødsel:)

Skrevet

Ingen tegn på noen av dem. Dvs med siste hadde jeg kynnere i en uke før riene begynte.

Anonymous poster hash: 47ab8...f4f

Skrevet

Med nr 2,så hadde jeg sterk bekkenløsning og var generelt veldig sliten. Men,dagen før vannet mitt gikk. Var jeg i bedre form en noen gang gjennom svangerskapet. Bekkenløsninga forsvant og jeg var generelt i mye bedre form. Det stusset jeg veldig på når jeg gikk å la meg. På morgenen dagen etter gikk vannet mitt.

Anonymous poster hash: 2f494...cb7

Skrevet

Vannet mitt gikk forresten dagen etter termin. Så på termindagen var jeg i knallform:) Ett svangerskap som var veldig tungt!

Anonymous poster hash: 2f494...cb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...