Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Lurer på hvor stor kake jeg trenger til bryllupet. Har ikke landet på endelig antall gjester ennå. Dersom det er 60 gjester - bestiller man da kake til 60 gjester eller tar man litt ekstra i sånn i tilfelle noen vil spise 2 biter av bryllupskaka? Det blir andre kaker der også.. Ble det kakerester eller ble hver smule spist opp? Anonymous poster hash: d3542...b5d
Groosalugg Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 I vårt bryllup var mer enn halve kaka igjen. Veldig kjedelig å kaste restene etter en så dyr kake. Tror vi bestilte etter hvor mange voksne gjester som var bedt, men tok samtidig med i beregningen at det ble en del andre kaker også.
☆☆☆ Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Nei. Men det var vel ca 20 andre kaker på bordet, til i overkant av 60 gjestar..
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Jeg fikk svigermor til å lage 3 etasjers marsipankake. Hun er kjempeflink og den var utrolig fin og ubeskrivelig god Likevel gikk ikke en gang den ene etasjen spist opp. Vi var knapt 40 gjester. Ellers hadde vi faktisk bare 4 kaker utenom. Om du ser bort fra at jeg sikkert kan spise hele ostekaka til min søster alene (så det var litt lite rester av den dagen etterpå ), var det plenty nok kaker.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Må få legge til at mannen sa at han skulle spise hele så jeg har lagt resten av kaka i isbokser i deler haha Jeg spiser ikke kake som har vært fryst..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Nei! Anonymous poster hash: 6f90a...759
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Mye kake igjen, men jeg syns det var litt risky å ikke bestille stor nok bryllupskake... Vi fikk de som hadde selskapslokalet til å kjøre alle kakene som ble til overs til et sykehjem i nærheten. Så da fikk de gamle kost seg på søndagen Anonymous poster hash: d4f8d...8fd
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Mye kake igjen, men jeg syns det var litt risky å ikke bestille stor nok bryllupskake... Vi fikk de som hadde selskapslokalet til å kjøre alle kakene som ble til overs til et sykehjem i nærheten. Så da fikk de gamle kost seg på søndagen Anonymous poster hash: d4f8d...8fd Det var jo veldig snilt av dere Anonymous poster hash: d3542...b5d
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Har noen opplevd å gå tom for bryllupskake? Det er fristende å bestille en litt mindre kake enn det antallet personer vi er siden kakene er så dyre. Men jeg vil jo ikke være gjerrig heller.. Anonymous poster hash: d3542...b5d
Optatium Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Vi bestilte kake til antall voksne som kom, og det var igjen en del. Likevel syns jeg på en dag som denne at man kan ta i litt på kakene. Det skal være litt å velge i, og det det bør være mer enn nok kake
MammantilNurket Skrevet 5. september 2013 #11 Skrevet 5. september 2013 Mamma bakte bryllupskaken vår (tre etasjer!) og hele ble spist opp. Eksmannen og jeg fikk det "cutting the cake"-stykket og resten slukte gjestene. En smule skuffet dagen etter da jeg skulle tuske til meg et stykke og det viste seg at det var tomt
☆☆☆ Skrevet 5. september 2013 #12 Skrevet 5. september 2013 Har noen opplevd å gå tom for bryllupskake? Det er fristende å bestille en litt mindre kake enn det antallet personer vi er siden kakene er så dyre. Men jeg vil jo ikke være gjerrig heller.. Anonymous poster hash: d3542...b5d I alle bryllup eg har vore i har halve bryllupskaka eller meir stått att. Ein prioriterar ikkje kjip kjøpekake framfor alle fristelsane på bordet. Men det må seiast det stort sett er sunnmørske bryllup eg har vore i, trur ikkje nokon hadde lagt merke til at bryllupskaka mangla om den skulle bli glømt. Kakebordet er overdådig uansett
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #13 Skrevet 5. september 2013 Hadde mye igjen etter bryllupet, men jeg klarte å spise opp dagene etter bryllupet. Kaken var så god at jeg måtte bare ha mer av. Vi hadde 3etasjers kake Anonymous poster hash: ee73e...f5f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Mamma bakte bryllupskaken vår (tre etasjer!) og hele ble spist opp. Eksmannen og jeg fikk det "cutting the cake"-stykket og resten slukte gjestene. En smule skuffet dagen etter da jeg skulle tuske til meg et stykke og det viste seg at det var tomt Det skjønner jeg godt, hehe Kanskje kaka bør være litt stor for min egen del, slik at jeg får smakt på den dagen etterpå. Regner med at jeg ikke klarer å spise så mye kake på bryllupsfesten hvis kjolen strammer litt og jeg er redd for mat mellom tennene på bildene ;-) - Hi Anonymous poster hash: d3542...b5d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #15 Skrevet 6. september 2013 Hadde mye igjen etter bryllupet, men jeg klarte å spise opp dagene etter bryllupet. Kaken var så god at jeg måtte bare ha mer av. Vi hadde 3etasjers kake Anonymous poster hash: ee73e...f5f Hvilken type kake var det? Leter også etter inspirasjon til kake skjønner du :-) Jeg elsker sjokoladekaker, mens mannen elsker marengskaker med krem... Så kanskje vi må velge noe helt annet og heller ha de andre kakene i tillegg.. - HI Anonymous poster hash: d3542...b5d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #16 Skrevet 6. september 2013 Har noen opplevd å gå tom for bryllupskake? Det er fristende å bestille en litt mindre kake enn det antallet personer vi er siden kakene er så dyre. Men jeg vil jo ikke være gjerrig heller.. Anonymous poster hash: d3542...b5d I alle bryllup eg har vore i har halve bryllupskaka eller meir stått att. Ein prioriterar ikkje kjip kjøpekake framfor alle fristelsane på bordet. Men det må seiast det stort sett er sunnmørske bryllup eg har vore i, trur ikkje nokon hadde lagt merke til at bryllupskaka mangla om den skulle bli glømt. Kakebordet er overdådig uansett Hehe, kanskje et godt poeng. Er vel mest brudene som nettopp har giftet seg eller eldre slektninger som legger merke til sånt. For andre er kake, kake. - Hi Anonymous poster hash: d3542...b5d
It's all about me Skrevet 6. september 2013 #17 Skrevet 6. september 2013 Her gikk det MASSE kake. Det fordi vi droppet den tradisjonelle tung marsipankaka og heller gikk for en frisk og knallgod pasjonsfrukt-ostekake. Beste kakevalg EVER.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #18 Skrevet 6. september 2013 Her gikk det MASSE kake. Det fordi vi droppet den tradisjonelle tung marsipankaka og heller gikk for en frisk og knallgod pasjonsfrukt-ostekake. Beste kakevalg EVER. Du har ikke tilfeldigvis oppskrifta på kaka? Anonymous poster hash: d3542...b5d
MamaLadyBug Skrevet 6. september 2013 #19 Skrevet 6. september 2013 Hadde mye igjen etter bryllupet, men jeg klarte å spise opp dagene etter bryllupet. Kaken var så god at jeg måtte bare ha mer av. Vi hadde 3etasjers kake Anonymous poster hash: ee73e...f5f Hvilken type kake var det? Leter også etter inspirasjon til kake skjønner du :-) Jeg elsker sjokoladekaker, mens mannen elsker marengskaker med krem... Så kanskje vi må velge noe helt annet og heller ha de andre kakene i tillegg.. - HI Anonymous poster hash: d3542...b5d Du kan vel ha forskjellige typer i bryllupskaka Vi hadde 2 etg med sjokolade og 1 kremkake. Alle 3 hadde marsipanlokk. Skikkelig, ekte marsipan smaker fantastisk på sjokolade. (det blir ikke den kunstige smaken som man gjerne får på de ferdiglaga lokka) Vi hadde forøvrig nesten hele kaka igjen. Og litt igjen av de andre. Det forsvant heldigvis i dagene etterpå Vi hadde, i tillegg til 3etg bryllupskake, 2 stk verdens beste, 2 stk suksessterte, 1 tradisjonell bløtkake og 1 oreokake. 60 gjester.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #20 Skrevet 6. september 2013 Var i et bryllup der de bare hadde bryllupskake, ingen andre kaker. Det var veldig greit. Helt unødvendig med alle de kakene som bare er halvspist og bare kastes etterhvert. Alle er jo mette etter middag og dessert. Anonymous poster hash: de477...297
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #21 Skrevet 6. september 2013 nå fikk jeg lyst til å gifte meg (kake!!) Anonymous poster hash: 7de74...f6f
Gjest Marii_1980 Skrevet 6. september 2013 #22 Skrevet 6. september 2013 Hadde mye igjen etter bryllupet, men jeg klarte å spise opp dagene etter bryllupet. Kaken var så god at jeg måtte bare ha mer av. Vi hadde 3etasjers kake Anonymous poster hash: ee73e...f5f Hvilken type kake var det? Leter også etter inspirasjon til kake skjønner du :-) Jeg elsker sjokoladekaker, mens mannen elsker marengskaker med krem... Så kanskje vi må velge noe helt annet og heller ha de andre kakene i tillegg.. - HI Anonymous poster hash: d3542...b5d Du kan vel ha forskjellige typer i bryllupskaka Vi hadde 2 etg med sjokolade og 1 kremkake. Alle 3 hadde marsipanlokk. Skikkelig, ekte marsipan smaker fantastisk på sjokolade. (det blir ikke den kunstige smaken som man gjerne får på de ferdiglaga lokka) Vi hadde forøvrig nesten hele kaka igjen. Og litt igjen av de andre. Det forsvant heldigvis i dagene etterpå Vi hadde, i tillegg til 3etg bryllupskake, 2 stk verdens beste, 2 stk suksessterte, 1 tradisjonell bløtkake og 1 oreokake. 60 gjester. Nan nam, hørtes veldig godt ut. Det var jo veldig lurt å kle alle kakene i marsipan for da ser de jo like ut og så ser det helhetlig ut selv om det er forskjellig inni. Dersom man bestiller kake fra et konditori - får man prøvesmake kakene før man bestemmer seg? - HI
It's all about me Skrevet 6. september 2013 #23 Skrevet 6. september 2013 Her gikk det MASSE kake.Det fordi vi droppet den tradisjonelle tung marsipankaka og heller gikk for en frisk og knallgod pasjonsfrukt-ostekake.Beste kakevalg EVER. Du har ikke tilfeldigvis oppskrifta på kaka? Anonymous poster hash: d3542...b5d Nope. Bestilte den fra Nobell konditori.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå