Januarjente2014 Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 De fleste damer som er i min foreldregenerasjon (50 årene) sier at det beste er å ha stellekommoden på badet, pga da har du lett tilgang til vann. Men jeg ser at mange i min generasjon velger å ha kommoden i stua/på barnerommet etc. Argument som lite bad og at de er redde for at babyen skal falle på det harde flislagte badegulvet ser ut til å være en gjenganger. Hvor har dere stellekommoden? Dere som ikke har stellekommoden på badet, bruker dere bare våtservietter når dere skal vaske barnet? Vi har selv et ganske lite bad, og en stellekommode der kommer ikke til å være veldig praktisk. Men så var det dette med tilgang til vann da...
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Hei! Jeg synes det faktisk er bedre m en stellematte på gulvet! Vasker babyen m vann og sånn libero papir. ( gjort dette på alle mine 3). Jeg synes at det er en bedre løsning da jeg slipper å tenke på om han vil falle ned osv! Går faktisk an å snu seg i to sek uten at det kan få stygge konsekvenser! Litt greit ettersom jeg har 3 fra før som jeg må ha øyne på! Blir mer tilgjengelig da! Klær vil han ha i skapet sitt på rommet sitt! Lettere å holde orden sånn synes jeg! Så for min del så synes jeg denne stellekommoden er unødvendig!
østlending Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Hei, Har en gutt på 16 mnd og har hatt stellekommode på badet. Klærne hans er jo så små så kommoden er " skap" for alle klærne hans også, begynner å bli litt trangt nå men.. Supert med vann, klær, kremer, utstyr, badekar/ dusj alt på ett sted.. men klart skal du bare bruke våtservietter kan du jo plassere kommoden hvor som helst..men sannsynligvis må du ha en eller annen form for stellemulighet på badet uannsett... Fall på gulvet har ikke vært noe problem, løfter han bare ned på gulvet om jeg må hente noe borte fra kommoden, og han har stått og blitt skiftet på nå siden han reiste seg opp.. og da er han jo i idiell høyde så jeg ikke ødelegger ryggen min.. Har du mulighet sett den på badet.. mange rare valg en må ta..og en kommode kan alltids flyttes om du ikke liker valget du tar nå ...
Spire nr.2 <3 Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Vi hadde ikke plass på badet forrige gang,og hadde da stellekommode på soverommet!Denne gang har vi bedre plass på badet,mn vi velger likevel å ha stellekommode på babyrommet,og et badekar på badet:-) Imgen problem med å hente vaskevann i en bolle før skift og stell,var sånn vi gjorde det på sykehuset,så vi vet ikke bedre heller;-) Men jeg ser fordelene med å ha vann i umiddelbar nærhet,men likevel,så er det kjempepraktisk slik vi har hatt det før:-)
Januarjente2014 Skrevet 6. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2013 Tusen takk for svar alle sammen hm...jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..har så lyst på en fiiiin stellekommode Men dersom jeg skal ha den på badet må det bli en av disse "kjedelige" klipp-klapp variantene eller en stellematte oppå vaskemaskinen..men det går jo an å bare ta med stellematten inn på badet og stelle på gulvet ja..eller ha en ekstra stellematte på badet. Det er jo en grei mulighet faktisk.. Litt upraktisk siden alt utstyret ligger i kommoden..men det er jo ikke mye en får plass til i disse små stelleløsningene jeg evnt måtte hatt på badet uansett..Tror faktisk jeg har funnet løsningen nå
Underveis --> Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Jeg har kommoden på badet (forøvrig en vanlig kommode med hjul på og stellematte oppå). Særlig når de er nyfødt og baby synes jeg det er fint å kunne stelle de et sted der det er godt og varmt! Hvorfor de tror det er mindre farlig å dette på parkettgulvet med hodet først må gudene vite. Man må alltid ha en hånd på barnet når det ligget på stellebordet! Her vasker vi med vann, olje og vaskeservietter (Rimi sine). Bruker også klut. Blir liksom aldri helt venn med våtservietter jeg, men bruker de daglig til andre tørketing ;-)
twoboys & a girl Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Stellekomoden står på badet. God tilgang til vann, bleier, salver, dusj, håndduker++++ Mine blir fort sår av våtservietter så det brukes minimalt å bare når vi er borte. (Stelleveske)
Helene7 Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Vi hadde ikke plass på badet, men på vaskerommet vegg i vegg. Hadde stellematte oppå vaskemaskinen og en vask rett bak. Praktisk med vann i nærheten. Hadde og badebalja oppå vaskemaskina. Nå har vi flytta og fått stellebord på badet. Hadde ikke giddet å kjøpt det hvis vi ikke venta nr to. Da hadde det holdt med stellemadrassen på gulvet. Jeg synes det kan bli litt tungt for ryggen.
Salvador Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Tusen takk for svar alle sammen hm...jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..har så lyst på en fiiiin stellekommode Men dersom jeg skal ha den på badet må det bli en av disse "kjedelige" klipp-klapp variantene eller en stellematte oppå vaskemaskinen..men det går jo an å bare ta med stellematten inn på badet og stelle på gulvet ja..eller ha en ekstra stellematte på badet. Det er jo en grei mulighet faktisk.. Litt upraktisk siden alt utstyret ligger i kommoden..men det er jo ikke mye en får plass til i disse små stelleløsningene jeg evnt måtte hatt på badet uansett..Tror faktisk jeg har funnet løsningen nå Vi har lite bad, og ingen plass til noen stellekommode, så vi har stellematte oppå vaskemaskinen inne på badet. (kjøpt på Jysk) Da har vi plass til bleier og våtservietter ved siden av der. Ellers må jeg bare si at den første tiden skiftet vi mest i sofaen eller i sengen, og hadde absolutt ikke behov for stellekommode eller stelleområde. Nå er lillegull 4mnd, og vi skifter inne på badet, men det har ikke spilt noen rolle med tilgang til vann siden vi kun bruker våtservietter ved bleieskift. Vi har badebalje som har oppbevaringsplass i kottet, så den slipper å ta av den minimale plassen på badet. Vi hadde også kjempe lyst på fiiiin ( ) stellekommode, men nå har vi gått bort fra det, og har tenkt til å lage en fiiiiiiiiin vanlig kommode i stedenfor
Januarjente2014 Skrevet 9. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2013 Fant akkuratt den stellekommoden vi (jeg ) hadde lyst på (BabyDan Tarok) på finn til halv pris igår :DSå vi slo til å kjøpte den! Er kanskje litt vell tidlig ute (20 uker) men kunne ikke la den gå ifra oss hehe. Nå har ikke jeg noe særlig erfaring med babystell, men synes det virker så mye mer praktisk å stelle ungen slik at babyen har rumpa til deg istedenfor sidelengs. Og de fleste stellekommoder synes jeg er så smale at du må stelle på siden. Så denne her er jo perfekt Vi skal ha badebalje (lagret på kottet) utenom. Så tenker å kjøpe en stellematte som jeg kan ha oppå vaskemaskinen slik at jeg har mulighet til å stelle med vann lett tilgjengelig dersom jeg trenger det. Og ellers kan jeg stelle på kommoden Vi har ikke plass til noe annet en sprinkelsengen på soverommet, så vi skal gjøre om den ene delen av stua (som opprinnelig var et gjesterom) til "barnerom". Er der stellekommoden skal stå, så derfor det er litt kjekt med en som er litt fin hehe. Og samtidig ha plass til å lagre en del ting siden vi ikke har så mye plass generelt :/ Skal ikke være lett å bo på 66 kvadrat..Kommoden kan jo brukes som vanlig kommode når stelleperioden er over, så er jo praktisk sånn sett Må bare si at jeg synes den virker utrulig bra denne kommoden! Som dere ser på bildet så kan du dra den øverste delen slik at du kan stelle med babyen mot deg. Du kan dra den ganske langt ut, og den fungerer også som en liten skuffe til å lagre diverse småting oppi. Og når du er ferdig dytter du den bare inn igjen. Du slipper dermed å ha en svær stelleplate som stikker ut av kommoden hele tiden, slik som en del tilsvarende stellekommoder har. Så gjenstår det bare å se da, om den fungerer like bra i praksis som jeg tenker at den skal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå