HvittHus Skrevet 5. september 2013 #26 Skrevet 5. september 2013 Vi (mannen og jeg)har alltid hatt den filosofi at slekt og venner må ønske å passe barna av egen vilje fordi de faktisk ønsker å være sammen med ungene, ikke fordi vi trenger pass. Dette betyr at vi ikke har bedt om pass av familie i de situasjoner hvor vi er bedt bort/selskap/kino etc. Der har vi konsekvent brukt betalte barnepiker, og våre egne ungdommer da de ble gamle nok til å ta det ansvaret.
Monajenten Skrevet 5. september 2013 #27 Skrevet 5. september 2013 Syns du er fryktelig kjip ja, når hovedgrunnen tydeligvis er hvorfor de trenger barnevakt. Jeg har nettopp blitt tante og herlighet som jeg gleder meg til han blir stor nok til at jeg kan stikke av med ham, selv om min minste er like gammel (19 timer mellom dem.) Skjønner faktisk ikke at det er mulig å ikke ville ha et godt forhold til tantebarna sine.
Edelweis Skrevet 5. september 2013 #28 Skrevet 5. september 2013 I min familie (har to brødre med egne familier) så stiller vi opp for hverandre uansett hva det måtte være. vi er veldig gode venner og treffer ofte hverandre i helgene noe jeg setter innmari stor pris på! om de trenger barnevakt så selvfølgelig er barna deres velkommen hit. nå har vi barn som er ganske tett i alder også da, så de leker veldig fint sammen, og vi har stor plass for lek ute siden vi bor på landet. det er 2 timer kjøring en vei til hver av dem, men det stopper ikke oss, vi møtes på halvveien slik at det blir lettere for oss begge. så JA, jeg synes du er veldig kjip når du ikke gidder passe din søsters barn. kan ikke du/dere sove over hos dem om de trenger barnevakt? min manns familie stiller aldri opp som barnevakt hos oss, og jeg synes de er kjipe. de bor 15 min unna oss men kommer aldri på besøk eller vil aldri hjelpe til med noen ting. men når de skal ha hjelp forventer de at vi skal komme til unsettning med en gang. yngste søsteren til mannen min er 18 år og forventer betaling for å sitte barnevakt, jeg prøver og si til henne at det kan være lurt å tenke litt på fremtiden også, hun kommer jo også til å få barn snart og da vil hun helt sikkert ha barnevakt en gang eller to. hva er søsken for om man ikke skal hjelpe hverandre???
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #29 Skrevet 5. september 2013 Jeg sitter heller aldri barnevakt for andres unger. Jeg har nok med mine to, og jeg liker ikke andres barn heller. Hvorfor skal jeg kaste bort tiden min på andres unger? Jeg bruker heller tiden på mine egne gull. Hvis vi trenger barnevakt selv, spør vi alltid besteforeldre. Da skylder vi ingen noen ting. Anonymous poster hash: 9312d...fad Akkurat ja. Så besteforeldre er mer 'forpliktet' til å passe barna enn tanter/onkler? Veldig interessant og ikke minst merkelig tankegang. Anonymous poster hash: 0ad32...d23
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #30 Skrevet 5. september 2013 Jeg sitter heller aldri barnevakt for andres unger. Jeg har nok med mine to, og jeg liker ikke andres barn heller. Hvorfor skal jeg kaste bort tiden min på andres unger? Jeg bruker heller tiden på mine egne gull. Hvis vi trenger barnevakt selv, spør vi alltid besteforeldre. Da skylder vi ingen noen ting. Anonymous poster hash: 9312d...fad Akkurat ja. Så besteforeldre er mer 'forpliktet' til å passe barna enn tanter/onkler? Veldig interessant og ikke minst merkelig tankegang. Anonymous poster hash: 0ad32...d23 Hvor har jeg skrevet at de er forpliktet til å passe mine barn? Besteforeldrene til våre barn har egeninteresse av å passe barnebarna sine, men de må aldri. Vi spør om det passer og de står fritt til å si ja eller nei. Ofte spør de faktisk om å få ha barna en helg. Luksus! Anonymous poster hash: 9312d...fad
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #31 Skrevet 5. september 2013 Jeg sitter heller aldri barnevakt for andres unger. Jeg har nok med mine to, og jeg liker ikke andres barn heller. Hvorfor skal jeg kaste bort tiden min på andres unger? Jeg bruker heller tiden på mine egne gull. Hvis vi trenger barnevakt selv, spør vi alltid besteforeldre. Da skylder vi ingen noen ting. Anonymous poster hash: 9312d...fad Akkurat ja. Så besteforeldre er mer 'forpliktet' til å passe barna enn tanter/onkler? Veldig interessant og ikke minst merkelig tankegang. Anonymous poster hash: 0ad32...d23 Hvor har jeg skrevet at de er forpliktet til å passe mine barn? Besteforeldrene til våre barn har egeninteresse av å passe barnebarna sine, men de må aldri. Vi spør om det passer og de står fritt til å si ja eller nei. Ofte spør de faktisk om å få ha barna en helg. Luksus! Anonymous poster hash: 9312d...fad Jeg trekker den slutningen av det du sier fordi du sier at du ikke skylder noen noen ting når du spør besteforeldrene. Måten det ble formulert på sa meg at du mener det er en selvfølge at de skal gjøre det uten å kreve noe tilbake, og det sa meg også at du mener at det er slik kun for dem og ingen andre. Mulig du formulerte deg klønete, men det var det jeg forstod ut av det du skrev, og det synes jeg var svært merkelig. Anonymous poster hash: 0ad32...d23
Nullstress;) Skrevet 5. september 2013 #32 Skrevet 5. september 2013 Vi ber også bare om barnefri om vi skal ut. Middag, konserter på fester osv... Vi trenger da ikke barnevakt om vi skal på noe som barna kan være med på... Kan ikke barna være med, trenger man barnevakt... Om det er hver eneste helg, skjønner jeg problemet. Om jeg forsto rett, jobber ingen av foreldrene... Da har de vel mye kosetid i ukedagene da. Om du syntes de henter barna for sent, så kan du jo kjøre de hjem Litt kjip er du vel kanskje, du er jo tross alt tante
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #33 Skrevet 5. september 2013 Jeg forstår deg egentlig, så lenge du ikke har barn selv (?) og heller ikke har plass til å ha noen på overnatting hjemme hos deg. Men det kan være litt lurt å tenke på om søsteren din gjør tjenester for deg eller skal gjøre det en gang i fremtiden? Hvis ikke du yter noe, kan du ikke regne med å få noe tilbake heller. En ting er å sitte barnevakt i sofaen i din søsters hus i mange timer etter at ungene er lagt, for å så reise hjem midt på natta. Det er en tjeneste for din søster, og selv "kaster du bort" kvelden hvis du ikke klarer å nyte tiden der. En annen ting er hva du gjør med tantebarna ellers. Du er en kjip tante om du ikke vil være sammen med dem på dagtid uten foreldrene deres tilstede, spesielt hvis du ikke har barn og derfor har tid til det. Det er noe du bør gjøre for din egen del og for dine tantebarns del. Ikke for foreldrene, Når det er sagt har du ingen forpliktelser som tante, men det kan jo være hyggelig å vise at man bryr seg om mennesker man er i familie med, og forhåpentligvis bryr seg om. Anonymous poster hash: 14f76...269
Poetika med K Skrevet 5. september 2013 #34 Skrevet 5. september 2013 Ja, dere er litt kjipe hvis dere alltid sier nei. Men samtidig - å klage på at dere ikke vil passe - det synes jeg også er sært. Hadde du vært min søster hadde jeg nok bare sluttet å spørre deg uten å se noe behov for å forsure forholdet oss i mellom ved å klage på din manglende interesse for å passe barn.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #35 Skrevet 5. september 2013 Hva mener du med kjip som alltid sier nei? De har tross alt 4 barn da... Deilig med litt luft under vingene av og til. Anonymous poster hash: 3c96e...efd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå