Gå til innhold

"dere vil jo aldri passe barna våre"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster har 4 barn, hvor to av dem er under 10 år. Og i går kom klagen på at vi alltid avslår å være barnevakt. Og det stemmer for så vidt, for når de ber om pass, er dette kun i helger og høytider. I motsetning til oss, jobber ingen av foreldrene fulltid. Og grunnen til barnevakt er alltid konserter, fest hos naboen, lunsj på karl johan og hjelpe meg alt mulig morro. De gangene vi har passet, har de aldri kommet hjem til avtalt tid. I tillegg bor de 25 minutters kjøring fra oss, noe som gjør at klokken ofte blir 3 før vi kommer i seng. Er vi kjipe som alltid sier nei, eller kan vi avslå med god samvittighet?

Anonymous poster hash: b706e...268

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blir klokken alltid 3 før dere kommer i seng? Den skjønte jeg ikke.... Men ja, jeg synes dere er kjipe dersom dere ikke vil stille opp en gang imellom.

Hvorfor ikke avtale at dere leverer ungene igjen dagen etter? På det viset bestemmer dere når unga kommer hjem?

Anonymous poster hash: 1b989...a99
Skrevet

ja fy, det er farlig at noen har det moro uten unger....jeg synes det er smålig av dere hvis det er grunnen...hva med at deres barn ønsker å være litt i sammen ???

Anonymous poster hash: 90603...d1a
Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Vil påstå du er en kjip tante som aldri orker å passe tantebarna dine fordi det er helg, ja.

Skrevet

Hadde det vært hjelp til foreldremøter etc hadde jeg synes dere var kjipe. Men lunsjer og fest i helgene blir noe annet. Vi prioriterer familien i helgene, og hadde sikkert sagt ja av og til- hjemme hos oss. Noen timer etter bhg pleier vi ikke si nei til.

Anonymous poster hash: e70fb...df1

Skrevet

Mener du at søsteren din ikke burde gå på festligheter uten barn ? For isåfall er de jo avhengig av barnevakt. Det trenger ikke å være deg, men det er jo hyggelig med noen som er nær og vil ha besøk. 25 minutter er ikke langt :) evt kan vl dere invitere barna til overnatting :)

Dersom dere har barn vet dere vel hvor godt det er at barna er hos noen som vil dem, og du og mannen likevel kan ha en kjærestekveld.

Anonymous poster hash: 4e56b...b0a

Skrevet

Hvis de passer dine barn, men det aldri går andre veien er du kjip.

Hvis de aldri har dine barn er det ikke noe og bry seg om.

Anonymous poster hash: ea3fe...7fd
Gjest Elliesmamma
Skrevet

Om dere er kjipe eller ikke vet ikke jeg, men jeg har mange tantebarn og syntes det er kjempekoselig å passe de! Jeg har alltid vært opptatt av å ha et godt forhold til mine tantebarn og jeg er nesten like glad i de som jeg er i mine egne. Som oftest er det jeg som spørr om jeg kan få låne de.

På deg virker det som du ikke tenker på ungene i det heletatt, kun på at din søster skal finne på noe som er morro, og det liker du ikke noe særlig?

Er det ikke hyggelig med tantebarn? Hvis du driter i om du har et nært forhold til ungene så driter du i å passe de, men jeg skjønner ikke hvorfor dette handler om HVA din søster skal i de timene hun er borte, hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

Hvorfor i all verden skal man ikke få lov til å ha det moro og gå ut når man har barnefri???Den skjønte jeg virkelig ikke!!

De få få gangene vi har barnevakt så er det selvsagt for å gå ut og ha det moro!PÅ restaurant, besøke venner osv

ja, du er kjiip om du sier bestandig nei. og kan ikke dine egne tantebarn ligge over hos dere da?så slipper klokka å bli over tre?

Har du barn selv?

Anonymous poster hash: 1f443...a31
Skrevet

Hvis grunnen til at du ikke gidder å passe dem er fordi de skal på fest etc er du kjip. Hvis grunnen er at de ikke kommer hjem til avtalt tid (sinnsykt irriterende!), at ungene er ufordragelige eller at du faktisk ikke føler du har tid, så er du ikke kjip. Men ser ikke hvordan det er relevant hva de skal bruke tiden uten barn til.

Skrevet

Har ettroms leilighet, så mer enn en unge blir for heftig. Overrasket over at så mange er negative!

Anonymous poster hash: 584ad...752

Skrevet

Er du misunnelig fordi søsteren din har venner og et sosialt liv? At du skulle ønske det var deg som kunne dra på masse festligheter?

Og hender det at din søster passer dine barn?

Anonymous poster hash: 659d3...7d1
Skrevet

Har ettroms leilighet, så mer enn en unge blir for heftig. Overrasket over at så mange er negative!

Anonymous poster hash: 584ad...752

Da tolker jeg det dithen at du ikke har egne unger? Dere kan ikke sove over hos de da, på den måten kan dere jo bare sove når dere føler for det?

Anonymous poster hash: 1b989...a99

Skrevet

Kan ikke du sove over hos din søster da? Då slipper du å kjøre hjem så sent :)

Anonymous poster hash: 7a93e...08b

Skrevet

Min søster har 4 barn, hvor to av dem er under 10 år. Og i går kom klagen på at vi alltid avslår å være barnevakt. Og det stemmer for så vidt, for når de ber om pass, er dette kun i helger og høytider. I motsetning til oss, jobber ingen av foreldrene fulltid. Og grunnen til barnevakt er alltid konserter, fest hos naboen, lunsj på karl johan og hjelpe meg alt mulig morro. De gangene vi har passet, har de aldri kommet hjem til avtalt tid. I tillegg bor de 25 minutters kjøring fra oss, noe som gjør at klokken ofte blir 3 før vi kommer i seng. Er vi kjipe som alltid sier nei, eller kan vi avslå med god samvittighet?

Anonymous poster hash: b706e...268

Skjønner deg kjempe godt jeg. Er deres valg å få barn, så da må de ta vare på de selv. Kan ikke forvente at andre hele tiden skal stille opp..Personlig har jeg aldri vært noe spesielt glad i barn, og derfor har jeg heller ikke hatt noe som helst ønske om å passe noen i min familie sine barn. Ved å være klar på akkurat hva jeg mener og syns, har de også etterhvert lært seg å respektere det. Var en del sure tryner i begynnelsen, men det gikk over.Man må bare vært ærlig om hva grunnlag man har for å ikke ville, eller kunne, så slipper man misforståelser. 

Anonymous poster hash: 3fec5...b04

Skrevet

Jeg forstår godt at dere ikke har lyst til å passe ungene hjemme hos dem og så reise hjem på natta, men kan ikke ungene bare overnatte hos dere innimellom og bli hentet neste dag eller dere overnatte der? Da kommer alle seg i seng og dere slipper å være borte.

Det er veldig fint å ha noen man kan bytte barn med innimellom. En gang passer dere alle ungene og en annen gang passer de når dere skal noe.

Anonymous poster hash: cfb25...861
Skrevet

Jeg syns også du er en kjip søster om du ikke kan passe barna en gang i blant selv om det er helg. Det er jo da flest trenger barnevakt.

Anonymous poster hash: 9feaf...0a7
Skrevet

Tjaaa.. ja.. jeg syns du er litt kjip jeg da. Men det kommer jo an på mye mer enn det du forteller her på en måte. Men om jeg kun skal kommentere på det grunnlaget du skriver syns jeg du er kjip. Om du har liten plass kan du vel si at da er det best om du overnatter hos din søster og at hun da gjerne kjøper inn litt godsaker som dere kan kose dere med osv.. de har selv valgt å få barn men det er jo sikkert hyggelig for tantebarna og bli passet av tente

A i ny og ne så foreldra kan kose seg litt. Med 4 barn kjønner jeg godt de trenger litt avbrekk. Og hva har egentlig det å si at dem ikke jobber 100%... :/?

Skrevet

Kan ikke dere sove hos din søster, og din søster hos dere?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt den tingen med at i helgene prioriterer vi familien..betyr det kjernefamilien?

Den syns jeg er verst egentlig, er det sånn at dere ikke kan ha med dere flere osv eller gjøre noe med andre?

Jeg passer mine nevøer titt og ofte og hun mitt barn. Det går mest i overnatting så de har det jo kjempegøy. 

Syns du virker litt kjip ja..

Anonymous poster hash: 6b9dc...ed0
Skrevet

Tantebarna dine er da også familie og veldig nær familie og kanskje dine barn hadde syntes det var kjekt å leke med søskenbarna sine av og til? Synes du virker utrolig kjip.

Skrevet

Ja, dere virke kjipe.

Anonymous poster hash: 7c035...695
Skrevet

Jeg synes dere skal gjøre som dere føler for det og stå for det!

Jeg synes mange forventer alt for mye av familie mht pass, vi har stor familie men spør ytterst sjelden. Bruker heller tenåringer i nabolaget, betaler med glede for å ikke være "avhengig" av familien eller skape splid

Anonymous poster hash: 1b2a3...c29
Skrevet

Du velger selvfølgelig å takke nei til å passe nevøer og nieser, men jeg synes det er litt rart at du gjør dette fordi du mener at grunnen til å ha barnepass ikke er grunn god nok for deg. Den er kjip og sær

Skrevet

Jeg sitter heller aldri barnevakt for andres unger. Jeg har nok med mine to, og jeg liker ikke andres barn heller. Hvorfor skal jeg kaste bort tiden min på andres unger? Jeg bruker heller tiden på mine egne gull. Hvis vi trenger barnevakt selv, spør vi alltid besteforeldre. Da skylder vi ingen noen ting.

Anonymous poster hash: 9312d...fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...