Gå til innhold

Da har jeg kasta meg på lavkarbobølgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har prøvd alt annet. Siste forsøk var Grete Roede, men jeg klarer ikke kaloriunderskudd. Jeg blir så sulten selvom man kan spise mye på det programmet. Teller jeg kalorier sier hjernen min at jeg må spise mindre og mindre for hver dag og tilslutt sprekker det.

Så da har jeg begynt på lavkarbo idag! Foreløpig har jeg spist to skiver lavkarbobrød og pålegg. Jeg lurer fryktelig på hva jeg skal spise til middag da! Omelett kanskje? Jeg vil gå ned så fort som mulig da jeg skal inn i en kjole 1. oktober så må ned minst 5 kilo. Er det helt på tryne og i det hele tatt tenke å få til det så fort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingfilet med salat, laksefilet med salat, omelett med grønnsaker.

Skrevet

Du må jo kjøpe deg en bok med oppskrifter! Evt synes jeg "Verdens beste kur" er topp - lavkarbo light.

Anonymous poster hash: 793a7...08b

Skrevet

Jeg skal faktisk ut å kjøpe en lavkarbobok i ettermiddag. Må finne noe som hele familien kan spise, bare at jeg koker poteter/ris/pasta til de andre og grønnsaker til meg :)

Skrevet

Hvor mye har du tenkt å gå ned da? Hva er vekta di nå, og hvor ønsker du at den skal ende? Lavkarbo kan være et bidrag til rask vektnedgang om man er temmelig overvektig, men om du kun skal ned litt, si fem kilo, er redusert kaloriinntak og økt aktivitet ofte det beste.

Anonymous poster hash: 7041f...249
Skrevet

Jeg er 162 høy og veier 79,3 kg :o Skal ned 5 kilo i første omgang og se hvordan det går. Jeg har klart å gå ned MASSE i vekt før, men de siste to åra har jeg gått opp alt igjen. Totalt skal jeg ned 20 kilo, men som sagt, 5 kilo i første omgang :)

Skrevet

Det verste syns jeg er å kutte ut alt av sjokolade, og redusere fruktmengden...

Det er derfor jeg ikke klarer meg på lavkarbo.

Klarer ikke å spise egg hver dag heller - blir så matlei.

Har du regnet ut hvor mange skiver lavkarbobrød du kan spise om dagen før du har fått i deg for mye karbo til at kuren ikke vil funke? Tror ikke det er så mye som skal til...siden det er litt karbo i det meste vi spiser.

Anonymous poster hash: 1adb5...eb7
Skrevet

Du må ha kaloriunderskudd om du skal gå ned på lavkarbo også, med mindre du skal være så ekstrem at du går i ketose. Det er bare mange som synes det er enklere å få kaloriunderskudd på en lavkarbodiett.

Anonymous poster hash: bdbb6...01f
Skrevet

Min tredje uke på lavkarbo og jeg elsker det! Suget etter godteri er helt borte. Med litt fantasi og en god kokebok kan du spise variert og godt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg lever lavkarbo (har diabetes og holder der i sjakk uten medisner med lavkarbo).

Til middag spiser jeg kjøtt, kylling, kalkun, fisk og grønnsaker. Spiser som de andre, men kutter poteter, pasta og sauser.

Anonymous poster hash: 48ad1...075
Skrevet

Hvis det er litt utvalg på biblioteket der du bor kan du låne mange lavkarbobøker der, bl.a bøkene til Sofie Hexeberg og Annika Dahlqvist, da blir det ikke så dyrt. :) Da får du en liten innføring i lavkarbo, pluss mange oppskrifter. Men det er SÅ mange oppskrifter på nettet, bare søk på en matrett og skriv lavkarbo også i søkefeltet, så får du mange forslag. Så fort man lærer seg hva som er bra og ikke på lavkarbo er det så utrolig mye man kan lage til middag. :) Også har en viss fotballfrue ganske mange gode oppskrifter på bloggen sin.

Skrevet

Det er jo bare til å gå inn på bloggen til fotballfrua:) hun har mange gode oppskrifter. Lagd noen av de, selvom jeg ikke er en lavkarbo'er:)

Anonymous poster hash: 7f267...a7a

Skrevet

Det verste syns jeg er å kutte ut alt av sjokolade, og redusere fruktmengden...

Det er derfor jeg ikke klarer meg på lavkarbo.

Klarer ikke å spise egg hver dag heller - blir så matlei.

Har du regnet ut hvor mange skiver lavkarbobrød du kan spise om dagen før du har fått i deg for mye karbo til at kuren ikke vil funke? Tror ikke det er så mye som skal til...siden det er litt karbo i det meste vi spiser.

Anonymous poster hash: 1adb5...eb7

Hvor har du det fra at du må spise egg hver dag?? Dummeste jeg har hørt.

Anonymous poster hash: 12ad8...11d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...