Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Jeg skal ta en operasjon og har i den forbindelse tatt en del blodprøver. Resultatet foreligger og de fleste verdiene ligger innenfor grensen, men det er to ting som er forhøyet. Det er CRP, hvor jeg har 9 og normalverdi er på 5, og LEUKOCYTT, hvor jeg har 9,9 mot normalverdi som er 3,5-8,8. Er det noen som vet hva dette betyr og om det kommer til å ha noen innvirkning på operasjonen? Anonymous poster hash: f769c...086
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Ingen av verdiene var alarmerende høye. Anonymous poster hash: 80a65...9a0
Kyllingbein Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Nei det har de ikke. Men når skal du opereres? Det har litt å si om verdiene er på vei opp eller ned. Skal du operere først om ei uke ville jeg målt opp igjen infeksjonsprøvene en gang til før operasjonen. Du vil vel få antibiotika under og etter operasjonen antagelig? Ingen fare.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Ikke noe farlig. CRP viser om du har infeksjon. Skal være under 9. Helt ok, hadde du hatt infeksjon ville den vært mye høyere. Leukocytt er en "bestanddel i blodet, bare litt forhøyet den også, så vil ikke tro det er noe å bekymre deg for. Da ville du jo uansett fått beskjed. Anonymous poster hash: 5dff9...ad9
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 CRP er normal etter min vurdering, og ikke noe jeg ville ha funnet på å reagere på. Leukocyttene er lett forhøyet, og da lurer jeg på om du røyker? Røykere kan få leukocytose. Forøvrig ville jeg ikke ha reagert noe særlig på leukocyttene heller, men prøvene kan kontrolleres om du er engstelig. Anonymous poster hash: 42064...d81
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Tusen takk for svar. Jeg skal operere ved et privat sykehus og tok prøvene ved det lokale legekontoret, så det tar vel litt tid før sykehuset mottar resultatene. Operasjonen skal være på onsdag i neste uke. Jeg røyker ikke. Men da slapper jeg av og regner med at ting går seg til. Litt rart at CRP'en var forhøyet da, siden jeg føler meg frisk som en fisk Takk igjen. hi Anonymous poster hash: f769c...086
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Når crp en er så lav har det ingenting å si. Før skulle den være under 8. Så på 9 spiller ingen rolle. Men mange ganger kan den stige men da kan du spør om de kan ta et stikk i fingeren din og se om den er den samme om noen dager. Anonymous poster hash: cc8c2...0ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå