Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Ser ut til at mange lurer på hvilket sete de skal velge som sete nr.2. til barnet. (9-18/25 kg.) Her kan vi utveksle erfaringer med de forskjellige seter, slik at vi slipper å kjøpe flere enn nødvendig og forhåpentligvis ender opp med det riktige første gang. Jeg vil gjerne ha et sete som faktisk KAN brukes opp til 4 år (ser mange må bytte underveis fordi barnet vokser ut av det,) gjerne et med lang rygg og flere hvileposisjoner. Hvis sete i tillegg kan vendes når barnet skal settes inn, er det et stort pluss. Det skal kunne monteres med isofix. Hvilket sete anbefaler du og hvorfor? Anonymous poster hash: 3a709...3e3
Babyønske �� Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Har et Akta Graco Duologic2 og et Besafe Izi Combi X3 isofix til mine barn. Mest fornøyd med Akta Graco setet. Det har god hvilestilling, god plass til beina, enkelt å feste, kan festes med enten isofix eller setebelte. Et av de første setene som be Plus-godkjent. Min eldste brukte det uten problemer til han var 4. Men han er ikke av de største eler lengste da. Setet har forøvrig skiftet navn og produsent etter at vi kjøpte det i 2009. Når heter det Klippan Kiss2 Besafesetet har jeg ikke så mye positivt å komme med, men det er trolig fordi det ikke står så godt i våre biler. Ble kjøpt fordi vi måtte ha et nytt sete, men hadde litt stram økonomi den tiden og når den lokale babyutstyrsbutkken hadde et godt tilbud på det akkurat da så ble det bare til at vi kjøpte det. Om jeg skal si noe positivt må det være at de sitter høyt i det og får god oversikt.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Besafe er de beste setene. Sitter ikke godt i deres bil? Da er det ikke festet ordentlig. Og har man isofix sitter stolene godt uansett h likne bil man har. Anonymous poster hash: 97a62...7a8
Edelweis Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 har hatt besafe izi combi og et acta graco duologic til mine. jeg sverger til besafe. mye enklere og montere og syntes barnet satt bedre i besafe stolen. kjøpte nettopp et nytt besafe sete til 3 mann nå, med isofix. så lett og montere at det er en lek har maxicosi rodi til de som er litt større, og er veldig fornøyd med det =)
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Bilsete nr. 2 har jeg best likt Britax Multi Tech. Det er stort og godt og står stødig og en kan bruke setet til barnet er 36 kilo mener jeg å huske. Det kan også stå bakovervendt lenge. Det var det eneste setet som kunne stå bakovervendt så lenge + bruke 5 punktsele lenge når vi kjøpte for flere år siden. Tenker utvalget er større nå siden det er mer fokus på bakovervendt lenger. Vi har også hatt acta graco og har noen erfaringer med andre sine besafe.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Acta graco er vel ikke akkurat de setene som scorer høyest på tester, noe derimot be safe setene gjør. Hadde acta graco til førstemann de første mnd, grusomt sete! Hatet det, og byttet så fort jeg kunne over til be safe.. Anonymous poster hash: 07f81...b68
☆☆☆ Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Har cybex sirona 2, supert sete foreløpig. Men det er visstnok mindre plass i det enn mange andre seter. I bil nr 2 har vi britax two way, ikkje ideelt til dei minste ser det ut til, men ho veks nok bedre inn i det etter kvart. Enkelt å montere og tek lite plass.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Har hatt Besafe Izi Combi, både med og uten isofix (første uten fordi bilen vi hadde da ikke hadde isofix, men så skiftet vi bil og dermed også sete). Veldig fornøyd med begge, selv om det uten isofix var noe herk å feste. Nå har vi kjøpt Besafe Izi Plus, det nye bakovervendte som går opp til 25 kg. Det er beltefestet, fordi isofix ikke er godkjent for over 18 kg, men det er myyyye enklere å feste enn de andre. Veldig lett, faktisk, selv om det jo er mer omstendelig enn isofix. Det er veldig komfortabelt, bredere, ungen sitter bedre og har bedre plass. Veldig fornøyd med det, spesielt siden vår jente på 4,5 år enda veier for lite til å sitte forovervendt uansett.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Besafe er de beste setene. Sitter ikke godt i deres bil? Da er det ikke festet ordentlig. Og har man isofix sitter stolene godt uansett h likne bil man har. Anonymous poster hash: 97a62...7a8 Det er festet med isofix. Men setene i den ene av bilen vår skråer veldig så det blir stående så bratt og får dermed ikke hvilestilling. Ikke ideelt når man kjører en del langturer. Og i den andre bilen når ikke støttebenet ned i gulvet. Og jeg er muigens dum, men jeg syns det er mye vanskeligere å feste enn Akta Graco setet. Anonymous poster hash: 37c2e...5e4
Babyønske �� Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Besafe er de beste setene. Sitter ikke godt i deres bil? Da er det ikke festet ordentlig. Og har man isofix sitter stolene godt uansett h likne bil man har. Anonymous poster hash: 97a62...7a8 Det er festet med isofix. Men setene i den ene av bilen vår skråer veldig så det blir stående så bratt og får dermed ikke hvilestilling. Ikke ideelt når man kjører en del langturer. Og i den andre bilen når ikke støttebenet ned i gulvet. Og jeg er muigens dum, men jeg syns det er mye vanskeligere å feste enn Akta Graco setet. Anonymous poster hash: 37c2e...5e4 Ja, det var nå ikke meningen å være anonym
Suretær Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Har hatt Besafe Izi Combi, både med og uten isofix (første uten fordi bilen vi hadde da ikke hadde isofix, men så skiftet vi bil og dermed også sete). Veldig fornøyd med begge, selv om det uten isofix var noe herk å feste. Nå har vi kjøpt Besafe Izi Plus, det nye bakovervendte som går opp til 25 kg. Det er beltefestet, fordi isofix ikke er godkjent for over 18 kg, men det er myyyye enklere å feste enn de andre. Veldig lett, faktisk, selv om det jo er mer omstendelig enn isofix. Det er veldig komfortabelt, bredere, ungen sitter bedre og har bedre plass. Veldig fornøyd med det, spesielt siden vår jente på 4,5 år enda veier for lite til å sitte forovervendt uansett. Det sete vil jeg gjerne kjøpe til mine tvillinger, men så dumt at det ikke kan festes med isofix? Hmm..
Appelsinpiken Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Izi plus kan ikke festes med isofix fordi setet går til 25 kg, mens isofixfestene i bilen er bare godkjent til 18 kg.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Dytt Anonymous poster hash: 3a709...3e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå