Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Jeg har nettopp blitt valgt, og lurer litt på om dere litt mer erfarne mødre vil dele litt av deres kunnskaper med meg:) Anonymous poster hash: b98cc...c96
SAE + MAE <3 Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Er vel litt forskjell på hva man forventer.. Vi fikk beskjed i vår barnehage hvem som var vår foreldrekontakt, men også at det ikke var noe i veien i å spørre andre av de ansatte hvis det var noe vi lurte på. Foreldresamtalene har vi hatt med foreldrekontakten og har hatt inntrykk at i vår barnehage følger hver enkelt foreldrekontakt litt mer med på "sine barn", for å kunne komme med mer tilbakemeldinger hvis foreldrene lurer på ting, vet ikke om dette stemmer, men har inntrykk av at vår kontakt iallefall er sånn :-)Det viktigste tror jeg er at foreldrene føler at foreldrekontakten "har tid", slik at man kan spørre hvis det er noe man lurer på, og at man ikke er til bry eller at noen spørsmål er "dumme" ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Er vel litt forskjell på hva man forventer.. Vi fikk beskjed i vår barnehage hvem som var vår foreldrekontakt, men også at det ikke var noe i veien i å spørre andre av de ansatte hvis det var noe vi lurte på. Foreldresamtalene har vi hatt med foreldrekontakten og har hatt inntrykk at i vår barnehage følger hver enkelt foreldrekontakt litt mer med på "sine barn", for å kunne komme med mer tilbakemeldinger hvis foreldrene lurer på ting, vet ikke om dette stemmer, men har inntrykk av at vår kontakt iallefall er sånn :-) Det viktigste tror jeg er at foreldrene føler at foreldrekontakten "har tid", slik at man kan spørre hvis det er noe man lurer på, og at man ikke er til bry eller at noen spørsmål er "dumme" ;-) Du snakker ikke om primærkontakt her da??? Foreldrekontakt er vel FAU ? Anonymous poster hash: 69af5...934
SAE + MAE <3 Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Jeg mente den personen på avdelingen man har som "hovedkontakt", det er det vi kaller foreldrekontakt i vår barnehage.... Men ser nå at det er mulig jeg kan ha misforstått ;-) For meg var foreldrekontakt foreldrekontakt uten at jeg tenkte mer på det! Syntes det var rart at hun hadde "blitt valgt", så det passer kanskje bedre med FAU ser jeg nå. Da må jeg si SORRY MY BAD! HeheEr forsåvidt avdelingens representant i AU selv (før FAU) så hadde vært interessant og sett hva andre svarte på det opprinnelige spørsmålet :-)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Mente FAU, ja.. Beklager klønete uttrykk:) Anonymous poster hash: b98cc...c96
Superdolly Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Jeg har vært foreldrekontakt i flere år og i forskjellige barnehager. Det har ikke vært så veldig store jobben... På foreldremøter her er det anlig med foreldrenes kvarter, og da går de ansatte ut av rommet og foreldrene snakker om det er noen saker noen vil ta opp. Det har da vært mitt ansvar å lede dette, pluss å ta opp eventuelle saker som kommer fram. En gang fylte en av de ansatte rundt år, da samlet jeg inn penger og kjøpte en liten blomsterhilsen til henne. Så har jeg holdt tale på bortimot alle avslutningsfester jeg har vært på. Jeg kommer egentlig ikke på noe mer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå