Gå til innhold

Nu jävlar! Nu blir det rockering på ho mor!

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men hvilken skal jeg kjøpe?

De har 1,2 kg, 1,8 og 2,1...

Jeg er *kremt* UTRENT...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått for 1,8.

Husk for all del å rocke begge veier, ellers blir du faktisk skakk.... ;)

Skrevet

Pass på ryggen, dei tyngste er ei ganske stor belastning for dårlege ryggar! Men les deg opp på nettet kva som passar for deg. Kjedeleg å bruke mykje pengar på ein som er for tung og øydelegg ryggen din. Og kjedleg å kjøpe ein som er for lett og... Eg må alltid ha tillvenningsperiode med ca 30 sek i gangen ei vekes tid, før eg aukar opp. Elles får eg dårleg rygg og må slutte å bruke rockeringen. Men for alt eg veit har du ein superrygg som toler alt;-) lukketil!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hahaha nei ingen superrygg her...bah...rocke begge veier? Venstresidekoordineringen ( :huh: ??) er helt på trynet.. Lurer på om jeg får det til :P

Skrevet

Venstrerocking får du til etter litt øving;-). Men greit å vere åleine dei førstegangane;-)

Skrevet

Første uken får du mest trim av å bøye deg ned for å hente opp ringen igjen når den faller i gulvet... ;)

Skrevet

Kjøp sånn barnerockering på lekebutikken... DA trener du magen da!

De tunge går jo rundt av seg selv... Skjønner ikke hvordan man kan kalle det trening?  Man kan stå å så vidt vrikke litt på hoften, og ringen går rundt av seg selv i vill fart. 

Barneringene derimot, der må du JOBBE, for å holde den oppe. 

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

De tunge går jo rundt av seg selv... Skjønner ikke hvordan man kan kalle det trening? Man kan stå å så vidt vrikke litt på hoften, og ringen går rundt av seg selv i vill fart.

Hehe du sier noe der...

Men de tunge trener vel lårene også, man må vel ta mer i?

Skrevet

Jeg har brukt en slik ring hver dag det siste året på 1,7kg og den har gjort underverker hos meg, så en slik anbefaler jeg altså. Det som er med de med kg er at du bruker musklene rundt hele for å holde den oppe og gå rundt. De første ukene skal du starte med et par minutter av ganger også kan du stige etterhvert som du blir sterkere. Jeg hadde masse blåflekker overalt i starten, så ut som om jeg var blitt mishandlet.. hehe.. Men vekten på rockeringen gjør og at de fettdannelsene du har under huden løses opp (det blir litt som celulitter som om de masseres jevnlig så blir de mindre og mindre) samtidig da som du trener opp musklene.

Jeg begynte med den et halvt år etter fødsel og skikkelig utrent, etter 1.5 mnd ca klarte jeg 100 situps uten problemer å så trent har jeg aldri vært altså, nå som tiden har gått og jeg har rocka for hva den er verdt så har jeg fått en fin og stram mage og fastere lår, men så har jeg løpt mye ved siden av og da. (Må si at jeg aldri har hatt en veltrent kropp, lovehandles, bul på magen og kraftige lår) Har tidligere holdt meg mellom 64-66kg(gikk opp 18kg i svangerskapet) og nå er jeg tilbake der men med et mye bedre resultat. Jeg har ikke brydd meg om å endre kosthold, bare rocka hver dag og løpt et par dager i uka. Jeg kjøpte min på www.rockeringer.no, beste ivesteringen jeg har gjort :P;)

Anonymous poster hash: 32c03...ff9
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar!

Jeg er så i tvil om jeg skal velge 1,8 eller 2,1 kg...tungt blir det uansett i starten, og det er jo bare 300 gr som skiller dem...?

Skrevet

De tunge går jo rundt av seg selv... Skjønner ikke hvordan man kan kalle det trening? Man kan stå å så vidt vrikke litt på hoften, og ringen går rundt av seg selv i vill fart.

Hehe du sier noe der...

Nei, man trenger ikke ta i  i det hele tatt, det som er problemet mitt i alle fall. Ringen går seriøst rundt av seg selv.

Bare du gjør et lite hint av bevegelse på hoften, går ringen rundt av seg selv. Hvis jeg tar i, da går ringen så fort at den går opp til puppene mine. 

Hater den rockeringen:P

Skrevet

Hehe du sier noe der...

Nei, man trenger ikke ta i i det hele tatt, det som er problemet mitt i alle fall. Ringen går seriøst rundt av seg selv.

Bare du gjør et lite hint av bevegelse på hoften, går ringen rundt av seg selv. Hvis jeg tar i, da går ringen så fort at den går opp til puppene mine.

Til meg er det motsatt ring som er vanskelig å få fart på.

Skrevet

Hehe du sier noe der...

Nei, man trenger ikke ta i i det hele tatt, det som er problemet mitt i alle fall. Ringen går seriøst rundt av seg selv.

Til meg er det motsatt ring som er vanskelig å få fart på.

Knaskje jeg som må ha ny:P

Skrevet

Ikke hold på for lenge første gang. Jeg tok 100 hver vei og var støl og øm i en uke etterpå. Skikkelig vondt var det, med blå merker;)

Skrevet

Jeg får ikke til å bruke rockering... Hvor lang tid brukte dere på å lære det igjen? Barndommens kunster er svunnet hen:(

Anonymous poster hash: 8955c...024

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det gikk ganske fort å lære det, prøvde en venninne sin for en stund siden. Synes det var lettere å få den til å holde seg på plass, sikkert på grunn av vekta. Når jeg prøver med sånne for barn, detter de ned med en gang ;)

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar!

Jeg er så i tvil om jeg skal velge 1,8 eller 2,1 kg...tungt blir det uansett i starten, og det er jo bare 300 gr som skiller dem...?

Jeg ville tatt den på 1.7/1.8 for om du er utrent så blir det ikke for tung start for muskele dine og i starten skal du ikke rocke lenge av gangen men øke etterhvert som du får styrke. Jo mer trent du blir jo lengre rocker du og får du behov for tyngre etterhvert så kan du kjøpe en på 2kg og selge den forrige feks. Men ikke start med for tung. Tro meg, du merker det i magen etter et par dager altså..

Anonymous poster hash: 32c03...ff9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...