Gå til innhold

Keisersnittopererte:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge tok dere smertestillende etter operasjonen, og hva?

Anonymous poster hash: daf4a...907
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ketorax det første døgnet, og paracet de neste 3 dagene. Litt vondt har man jo, men overlevbart :)

Skrevet

1 dag etter ks: paralgin forte

2-4 paracet

trengte ikke noe mer etter det.

Skrevet

Morfin og paracet (samt en annen type smertestillende jeg ikke husker navnet på) mens jeg var på sykehuset, var der i 3 dager og tok kun paracet nå og da de første dagene hjemme.

Skrevet

Fikk smertestillende tab. mens jeg var der, hjemmet tok jeg ingenting.

Anonymous poster hash: 6ad04...9fd
Skrevet

Paracet i omkring 2-3 dager alle gangene.

Fikk en annen tablett på sykehuset første gangen, men aner ikke hva den heter. Jeg ble skikkelig sløv og nesten dopa av den, så holdt meg til paracet etter det

Skrevet

Hm nå måtte jeg tenke meg om her. Jeg er faktisk litt usikker. Men tok hvertfall de dagene jeg var på sykehuset, 3 dager. Mulig jeg tok noen bare for forsikring i de påfølgende dagene når jeg kom hjem. Men kjøpte meg ikke noe mer smertestillende enn det jeg fikk med meg vet jeg. 

Skrevet

Hm nå måtte jeg tenke meg om her. Jeg er faktisk litt usikker. Men tok hvertfall de dagene jeg var på sykehuset, 3 dager. Mulig jeg tok noen bare for forsikring i de påfølgende dagene når jeg kom hjem. Men kjøpte meg ikke noe mer smertestillende enn det jeg fikk med meg vet jeg. 

Og det var da paracet ikke noe annet.

Skrevet

fikk morfin og paracet den første dagen på sykehuset-  resten av tiden på sykehuset tok jeg paracet. Hjemme- ingenting

Skrevet

Morfin og paracet første døgnet, etter det, 3 dager med paracet tror jeg..

Skrevet

Paracet de 2 første dagene..etterpå;ingenting.

Skrevet

2 dager med Ketorax og paracet, kun paracet på dag 3,og hadde ikke behov for mer etter det.

Gjest Dr. Grey
Skrevet

Paracet og diclofenak (?) mens jeg var på sykehuset 5 dager. Hadde ikke særlig vondt i såret, men hadde veldig vonde etterrier... Så fikk vel en ketorax sprøyte hist og her de første par dagene også.

Skrevet

2 uker etter, og kunne godt tatt lenger. VONDT!!! Keisersnitt er no dritt!!!

Anonymous poster hash: 8b7df...347

Skrevet

Lurer forresten på hva som var forskjellen på deres ks og mitt, for jeg hadde smerter leeenge, og jeg har høy smerteterskel!!

Anonymous poster hash: 8b7df...347

Skrevet

Jeg fikk en salig blanding av morfin (både sprøyter og tabl), paracet og voltaren. Var vel egentlig ikke såret som gjorde mest vondt, men hadde etterrier from hell :P

Fikk morfin + det andre første 3 dagene. Så paracet og voltaren noen dager til.

Anonymous poster hash: 99d38...6af

Skrevet

Voltaren første døgnet, og paracet døgnet etter.

Anonymous poster hash: df190...ac8

Skrevet

Aner ikke hva jeg fikk på sykehuset. Var der i 5 dager. Hjemme tok jeg ett par paracet. Hadde veldig lite vondt i snittet. For min del var luftsmertene verst! Det var et sant helvete!

Skrevet

vet ikke hva jeg fikk på sykehuset, var osgå der 5 dager, fikk noe det første døgnet men ikke noe etter det.

Syns egentlig ikke det var noe vondt jeg.

Anonymous poster hash: ab1ad...225
Skrevet

1 ks: det jeg fikk på sykehuset og litt paracet noen dager etterpå hjemme. 2 ks: fikk komplikasjoner så gikk på ekstra en ukes tid, var vel paracet forte jeg tok da. Ikke helt sikker 3 ks: når jeg kom hjem: blanding av paracet og ibux max døgndose i 3-4 dager, trappet så ned til 1000 mg paracet før jeg la meg i et par dager.

Anonymous poster hash: 95f3a...da5

Skrevet

Morfin (sprøyte dag 1, tabletter dag 2), paracet og voltaren de to første dagene. De to neste "bare" paracet og voltaren. Hjemme tok jeg paracet et par ganger, særlig de første par-tre dagene.

Skrevet

Morfin og paracet første dagen, Så kun paracet de neste tre dagene. Fikk med meg to paracet hjem, og de ligger fortsatt i medisinskapet ;) 

Skrevet

Voltaren på sykehuset, mest pga luftsmertene i skulderen, det var mye verre enn smertene fra såret.

Reiste hjem tredje dagen og kom da hjem til en 1-åring, en 4-åring og en 7-åring i tillegg til den nyfødte. Gikk greit helt til jeg begynte med middagslaging, rydde ut av oppvaskmaskinen osv, da måtte jeg jammen ta en voltaren igjen gitt ;) Men det var siste voltarenen jeg tok.

Tok et par paracet en gang om dagen, på den travleste tiden av døgnet, på ettermiddagen, i to-tre dager etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Ingenting etter det.

Anonymous poster hash: 04191...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...