Gå til innhold

Dere med vinterbaby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har babyen på seg i vogna? Jeg har terming i slutten på oktober. Er usikker på hva jeg skal kjøpe. Har kjøpt en vinterdress . Bruker dem dressen i vogna? selvom dem ligger i vognposen? Eller burde jeg kjøpe en jakke også?

Anonymous poster hash: 30afb...134
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jakke er ikke poeng i ,mye bedre med heldress. Jakke er bare brukbart når barnet vil sitte i vogna.

Mine hadde en god vinterpose(dun) og janus krinkelulldress, tynn og tykk ullue og ullsokker, samt votter.på ekstra kalde dager hadde jeg ullteppe over vinterposen.

Hvilken vinterdress har du kjøpt? Sånn utedress? Det trengs iallefall ikke når de skal sove i vinterpose, da må de få ligge mykt og godt i ullklær.

Anonymous poster hash: 603f0...445
Skrevet

Vi har to som begge er født i mars. Har vært kaldt da også. Og våres har ligget i strømpebukse og body og enten ulldress/bukse/ jakke eller sånn tykk velour dress med fleece inni. Og tykk lue og votter. De har aldri vært kjempe varme. Og vi brukte vognposen gjerne med ett pynte teppe over. Og når det var mildere så lå de i bukse og jakke oppi posen

Skrevet

Jeg har bare brukt ulltøy nedi posen på mine. Stort sett et sett tynt ullundertøy og så et lag tykkere utenpå. Tykk ytterdress har jeg kun hatt til han som er født i april, han lekte i snøen mot slutten av vinteren.

Anonymous poster hash: a2f65...fe6
Skrevet

jakke er ikke poeng i ,mye bedre med heldress. Jakke er bare brukbart når barnet vil sitte i vogna.

Mine hadde en god vinterpose(dun) og janus krinkelulldress, tynn og tykk ullue og ullsokker, samt votter.på ekstra kalde dager hadde jeg ullteppe over vinterposen.

Hvilken vinterdress har du kjøpt? Sånn utedress? Det trengs iallefall ikke når de skal sove i vinterpose, da må de få ligge mykt og godt i ullklær.

Helt enig i denne.

Anonymous poster hash: 0c223...99f

Skrevet

Min hadde kun på body + strømpebukse nedi vognposen, det holdt i massevis. Hadde på en ekstra heldress utenpå hvis det var mer enn -7-8 ute. Voksiposen var så varm at jeg trengte verken ull eller fancy dresser. Holdt fint med body, strømper, og en heldress fra h&m :) 

husk at det skal være behageligst mulig for baby nedi der! 
Jeg hadde også vann og vindtett Simo vogn, så var lunt og godt

Skrevet

Har ganske tykk utedress. Str. 50-56. Jeg kan kanskje bruke den når vi skal ut i bilen da  ? Så det holder egentlig med at han har på seg et ullsett når han skal ligge i vogna?

hi

Skrevet

Jeg har bare vinterbarn!

To lag med ull: innetøy + ulldress og så ned i dunposen!

Anonymous poster hash: cd272...3f3

Skrevet

Har ganske tykk utedress. Str. 50-56. Jeg kan kanskje bruke den når vi skal ut i bilen da  ? Så det holder egentlig med at han har på seg et ullsett når han skal ligge i vogna?

hi

De bør ikke ha tykke dresser i bilen heller, for da sitter selene alt for løst, så hvis du ikke har tatt av lappene på dressen, så ville jeg byttet den i noe annet du kommer til å få bruk for :) 

Jeg har brukt ulldress i bilen også, evt med et teppe utenpå til bilen har blitt ordentlig varm. Setet har jeg tatt inn for hver gang, så det har ikke vært kaldt.

Anonymous poster hash: a2f65...fe6

Skrevet

hi

Ja, den kan du bruke  i bilstolen, det er jo kaldt i bilen.

Ulldress i krinkelull er genialt, for den er litt tykkere enn vanlig ulldress også er de så mye og gode. Eller bruk ullsett, de må som sagt få ha det godt og mykt når de skal sove. ;)

Skrevet

Hvilke butikker får man tak i fine ullsett da? Tenkte å kjøpe en hel ulldress og et tynnere sett med genser og bukse som kan bruke inne også :)

hi

Skrevet

Hvilke butikker får man tak i fine ullsett da? Tenkte å kjøpe en hel ulldress og et tynnere sett med genser og bukse som kan bruke inne også :)

hi

Obs har mye fint for de fører de fleste seriene til Janus :)

Skrevet

Mine som begge er født i januar lå i vanlig tøy i ullposen. De ble for varme med mer tøy. Når det var mer enn -10 ute hadde de på en ulljakke.

Begynte med mer på de, men de ble for varme så da måtte jeg prøve meg frem.

Anonymous poster hash: c88aa...6ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...