Gå til innhold

hvor mange av dere har "bæsja" under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom ikke noe under min første fødsel, men tok også sånn avføringsmiddel man får på sykehuset i starten av fødselen.. noen som bæsjer likevel?

I tilfelle, er ikke det flaut ?

tror det er det VERSTE som kunne skjedd meg...

Anonymous poster hash: 3d861...41e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste gjør det uten at det merkes. De tørker det diskré bort uten å si noe. Som jordmora på fødeavdelingen sa "babyen presser avføringen ut som en tannkremtube"

Anonymous poster hash: 5ab7d...f4f

Skrevet

Om litt avføring er det verste som kunne skjedd deg vil jeg si at du har det svært godt her i livet ;)

Kom for øvrig ikke noe med første mann da jeg fikk klyster 24 timer før fødsel og fastet 12 timer før klysteret. 

Anonymous poster hash: f9a5b...f41
Skrevet

verste som kunne skjedd meg -under fødsel- ja ;) er det jeg er mest redd for !!!

Anonymous poster hash: a3f0f...acc
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det ikke kom noe første gangen. Andre gangen vet jeg at det kom litt/noe/mye, men jeg brydde meg mye mindre enn jeg hadde trodd på forhånd. Er ikke flau for det i ettertid heller, men det hjelper nok litt å være helsepersonell selv og vite hvor lite det bryr dem :)

Man kan uansett ikke bry seg om det der og da, skal babyen ut må man presse og da kan det komme enten du vil det eller ei.

Anonymous poster hash: 94d7c...367
Skrevet

Bæsja med 1. mann... Sa i fra at jeg måtte bæsje, nei da sa jm men sa så at jeg måtte så måtte jeg :P

Var flaut, siden mamma og samboer var der også, men det ble tatt bort diskre, eneste jeg ønsket var at jeg fikk en bekken å gjøre i fra meg :)

Gikk greit med nr 2 og 3 :) 

Anonymous poster hash: 7c21a...0d4
Skrevet

Jeg sa fra at jeg kjente noe var på vei. Hun sa "neeeeida, det bare kjennes sånn ut". Det kom littegrann, det tørket hun kjapt bort. Ubehagelig ja, men det verste? Nei..

Skrevet

Fikk ikke tid til klyster og da gikk det som det måtte gå. Det var virkelig NULL stress!!

Før fødsel hadde jeg ett krav: VIL/MÅ ha klyster! Trodde jeg kom til å dø av skam om det skulle komme "noe", men når "det" skjedde så dreit jeg i det (ja, bruken av ordet "dreit" var nøye valgt).

Skrevet

Har gjort det på alle min 5 fødsler.

Går verden under om du gjør det ?

Detta er jo totalt Jobben til ei jordmor.

Anonymous poster hash: 159ae...235

Skrevet

Jeg gjorde ikke det, men om fødselen hadde gått enda fortere enn den gjorde så hadde jeg gjort det.

kom inn med 8 cm etter 1time med svake rier og 2timer etter vannavgang, på vei til fødestua etter registrering på undersøkelsesrommet måtte jeg på do, men jordmor sa at ho egentlig ikke ville jeg skulle gjøre det for det kunne være pressriene som hadde startet, men jeg fikk trumfet det igjennom, og fikk tømt meg helt føltes det ut som, kom ut og inn på fødestua og 20 min senere var ungen ute. så hadde jeg ikke fått gå da jeg måtte så hadde det kommet maaasssse.. neste gang skal jeg ta klyster hjemme før vi reiser på fødestua :D

Anonymous poster hash: 6dea5...636
Skrevet

Med førstemann vet jeg faktisk ikke. Med andremann kom det en del, men brydde meg ikke. Jordmor tørket det bort etterhvert som det kom.

Anonymous poster hash: 756f3...257

Skrevet

Helt ærlig så aner jeg ikke. Kom det noe så var det fort og diskré borte. Mannen så heller ingenting. Føltes som om jeg måtte bæsje første gang, men var under pressriene så kan være det bare var de. Uansett er det ikke det jeg tenker mest på når det kommer til neste fødsel.

Anonymous poster hash: 2a523...054

Skrevet

Vet med sikkerhet at det ikke kom et eneste gram, siden jeg fødte i badekar og hadde sett bæsj der hvis det hadde kommet... Er fremdeles forundret over at det ikke kom noe:-o

Synes forresten ikke at det hadde vært flaut overfor jordmor hvis jeg bæsja, men overfor mannen...

Anonymous poster hash: e5a93...183

Skrevet

Jeg aner ikke. Bekymret meg veldig over det på forhånd, men under fødselen tenkte jeg ikke på det i det hele tatt. Var mer opptatt av andre ting. :P

Anonymous poster hash: 11d97...c21
Skrevet

jordmora bryr jeg meg ikke så mye om.. men min mor og sambo som skal være med... tanken på det gjør meg helt dårlig !

Skal nok ta en klyster hjemme ja, tidlig, sånn i tilfelle.. men det kan kanskje skje likevel !

Skrevet

Ja det kom litt bæsj med nr. 2. Jeg synes det er flaut ovenfor både mannen og legen som var tilstede som senere ble læreren min hver uke. Jeg tenkte litt på det hver gang. 

Skrevet

verste som kunne skjedd meg -under fødsel- ja ;) er det jeg er mest redd for !!!

Hvis det er det verste som kan skje med deg under fødsel så tenker du ikke så mye på hva som er mye værre som kan skje!

Jeg er litt sjokkert! Hva om ungen får navlesnora rundt halsen? Hva om den setter seg fast og får varig hjerneskade? men så lenge du ikke bæsjer så er det vel ikke så nøye?????

Anonymous poster hash: 958a4...9a5

Skrevet

Bæsja ikke som jeg vet med første, men med andre kom det litt, det merka jeg. JM tørka vekk med en gang, og mannen sier han ikke fikk det med seg i det hele tatt.

Og du, det verste som kan skje under fødsel er ikke at man bæsjer på seg, men at det skjer noe galt med ungen eller mor. Skaff deg litt perspektiv!

Anonymous poster hash: 16630...f67
Skrevet

første fødsel føltes det ut som det kom noe og jeg ropte ut om jeg dreit , flaut , men det gjorde jeg heldigvis ikke.. men hadde panikken der da og tydeligvis, midt under pressriene... så tenkte visst på det enda !

Skrevet

så klart det finnes mye verre ting som kan skje som er ALVORLIG! men det er det går jo som regel fint, gruer meg ikke i det hele tatt til at ting KAN skje -navlestreng rundt halsen for eksempel, for det skjer jo sjelden... og man kan ikke gå å tenke på sånne triste ting hele tiden!

Seff er det mye verre om slike ting skjer enn å bæsje, men siden det er MYE større sannsynlighet for å bæsje så er det DET jeg gruer meg til.

La nå meg få ha angst for det uten å bli tatt for å "drite i om ungen kommer levende ut eller ei" det er for all del ikke det som er poenget. det er det verste som kan skje MEG ja (sikkert grusomt å revne -men det er ikke DET jeg bekymrer meg over på forhånd!)

skjerp dere selv !!

Skrevet

Hvis det er det verste som kan skje med deg under fødsel så tenker du ikke så mye på hva som er mye værre som kan skje!

Jeg er litt sjokkert! Hva om ungen får navlesnora rundt halsen? Hva om den setter seg fast og får varig hjerneskade? men så lenge du ikke bæsjer så er det vel ikke så nøye?????

Hjelper det på de tingene om man går rundt og bekymrer seg for det på forhånd da liksom? Hvis noen ikke tenker de tankene, så har de værsågod å begynne å plage seg selv med dem selv om man ikke får gjort noe fra eller til liksom?

Selv var jeg helt nervevrak i svangerskapet av å gå rundt å hele tiden tenke på de store tingene som kunne gå galt, skulle ønske jeg hadde klart å bare tenke på de små...

Skrevet

Kom litt under begge fødselene men det er fordi de kom litt fort. Var rimelig tømt før det startet men det kom bittelitt som JM tørket bort. Slapp den dunderfisen rett før presset startet, sa at nå bæsjet jeg sikkert! JM løftet på bleien å sa at det vare en fis.

Skrevet

Hjelper det på de tingene om man går rundt og bekymrer seg for det på forhånd da liksom? Hvis noen ikke tenker de tankene, så har de værsågod å begynne å plage seg selv med dem selv om man ikke får gjort noe fra eller til liksom?

Selv var jeg helt nervevrak i svangerskapet av å gå rundt å hele tiden tenke på de store tingene som kunne gå galt, skulle ønske jeg hadde klart å bare tenke på de små...

Å herregud... Tenk om det kommer en løpsk okse og stanger henne i magen? Eller en meteor ramlende ned i hodet hennes? Hva hvis det kommer en stol inn vinduet og knuser over henne?

Klarer du virkelig ikke å skjønne hva hun mener? Hvis du bare prøver litt hardere?

Anonymous poster hash: 75f9f...469

Skrevet

Oh yeah!

Hadde ikke vært på do på et døgn og når det nærmet seg pressing så kjente jeg at jeg måtte bæsje.

Sa ifra til jordmoren om at jeg "må på do",men hun svarte bare jada...det går bra det,bare gå på do du.

Noe jeg ikke kunne da jeg var fastspent med ledninger både her og der.

Sa igjen at "du..jeg MÅ bæsja altså,på ordentlig,det er ikke bare riene som kjennes sånn!"

Hun svarte: "Ja,kommer det bæsj ,så kommer det bæsj." og snudde seg bort og fortsatte med å gjøre klart utstyr.

Så da kom det bæsj da- myyye bæsj,som hun diskret tørket bort. Samboeren min fikk det ikke med seg engang. ;)

Men vettu...det var ikke flaut,ikke det minste. :)

Anonymous poster hash: 9ee56...ba8
Skrevet

Knis, husker jeg sto med et forpint blikk rett før jeg måtte krabbe opp i en fødeseng med beingafler, og forkynte litt dempet hysterisk at: "Jeg må bæsje!" Jeg må ha sett ut som en treåring. Hehe. Jordmora tittet litt empatisk medlidende på meg og fortalte meg at det var trykket av babyen som var på vei ut. Jeg aner ikke om jeg bæsja, jeg var for opptatt av styrtrier og styrtfødsel og heftige rier med 3 sekunders mellomrom mellom hver, og jeg var veldig opptatt av lystgassmaska. :)

Men jeg husker at jeg på forhånd var veldig bekymret for dette selv, og tenkte over det som utrolig flaut! Men det er jo ikke egentlig det, og man blåser jo i det der og da! Med mindre man ikke sprutbæsjer jordmor i ansiktet da... Men det har jeg egentlig ikke hørt noen har gjort før. :D

Anonymous poster hash: 4e1d8...8bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...