Gå til innhold

Hva syns du om folk som ikke stemmer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er usmakelig, latskap og trashy og ikke stemme når man kan!

Jeg hører folk klage og syte, men når jeg spør "Ja, men hva stemte du?" "Hva skal du stemme?" så får jeg svaret: "Jeg gidder ikke å stemme, det hjelper jo ikke uansett!"

Hva i alle dager?! Jeg har stemt så lenge jeg har kunnet, både kommune og storting, og vet at min stemmer kanskje ikke tipper skalaen, men hvis alle sofavelgere som klager og syter hadde stemt, så hadde det blitt en forskjell!

På den andre siden, når man er så lat, dum og lite politisk engasjert så bør man kanskje stemme blankt -.-

Stem for pokker! Det er en gode og et ansvar!!!

Anonymous poster hash: 5a9b4...726
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit at de ikke stemmer om de ikke har en mening, men da har de ikke lov til å klage de neste 4 årene heller. 

Anonymous poster hash: eef5c...b81
Skrevet

Jeg syns de er uvitende og og ekstremt lite samfunnsengasjerte.

Hvis man ikke stemmer kan man hvertfall ikke klage!

Skrevet

Synes det er helt greit å være lite samfunnsengasjert, men da forventer jeg til gjengjeld at de ikke klager.

Skrevet

Helt greit at de ikke stemmer om de ikke har en mening, men da har de ikke lov til å klage de neste 4 årene heller. 

Anonymous poster hash: eef5c...b81

Nettopp det jeg slenger i ansiktet til folk som ikke stemmer :P Har du ikke stemt, så kan du bare hoppe og sprette i og klage! 

Anonymous poster hash: 5a9b4...726

Skrevet

Er patetisk å ikke stemme - men samtidig antar jeg at de fleste av nullene som ikke stemmer ville foretrekke FrP, og dermed er det like greit :P

Anonymous poster hash: 9e56d...ade
Skrevet

Er de så lite politisk engasjert, er det vel så greit at de ikke stemmer.

Anonymous poster hash: aa4d9...05a

Skrevet

nei,det er ikke greit, og den holdningen mot frp, den irriterer meg noe så grenseløst....det skulle vært straffbart å ikke stemme....den skulle vært like viktig å levere stemmeseddel som det er å få pass her i landet....

de fleste av dere er suppehuer, dere som rakker så ned på frp....og nei, jeg er ikke frp og kommer ikke til å stemme frp.....

Anonymous poster hash: 72d9a...0a4
Skrevet

enig med resten her. Ikke brukt stemmerett, - ingen klagerett.

En blank stemme er også en stemme, og et mye bedre alternativ dersom de ønsker å demonstrere.

Skrevet

De er i hvert fall lite ydmyke og takknemlige for det demokratiet vi lever i.

Demokratiet mister sitt livsgrunnlag om folk ikke stemmer.

Anonymous poster hash: 9470c...b7f
Skrevet

Hadde dei hatt vett til å ikkje klage i ettertid hadde eg ikkje sagt noko. Men det har eg lite tru på..

Skrevet

Syns egentlig at de burde skamme seg litt, spesielt kvinner. Ikke så mange år siden mange kvinner i dette landet protesterte og demonstrerte for å få stemmerett. De hadde nok fått hakeslepp av denne likegyldigheten.

Skrevet

Den som ikkje stemmer kan si rett ut kva ein meiner. Den som stemmer skal kun holde seg til det du har stemt på.

Kor mykje av det Jens skrytte opp i skyenne er komment ut ?

Og slik blir detmed neste valg og sjølv om det hadde blitt den eller den.

Lover og lyge.

Anonymous poster hash: 6fb4f...930

Skrevet

Jeg har mer fordommer mot de som må starte tråder her inne om «hva synes du om folk som...».

Anonymous poster hash: 2db67...ff7

Skrevet

Jeg tenker at det vitner om liten respekt for det privilegiet det tross alt er å ha stemmerett, og atpåtil kunne stemme akkurat det man vil uten å frykte for livet.

Skrevet

Jeg har mer fordommer mot de som må starte tråder her inne om «hva synes du om folk som...».

I tilfelle det skulle være noen tvil: for min egen del synes jeg jeg har plikt til å stemme, men jeg synes andre må få ta sine valg uten at jeg skal dømme dem for det ene og det andre.

Skrevet

Jeg syns man burde lese seg litt opp om politikk og de ulike partiene før man stemmer. Gidder man ikke det, men stemmer feks FrP for man så på forsiden av vg at de ville kaste ut innvandrere , ja da er det faktisk bedre å ikke stemme!

Jeg syns forøvrig at det er toppen av latskap å ikke bry den feite, velferdsrumpa si med hva som skjer i landet vårt!

Skrevet

Jeg er enig med sistnevnte. Bedre at se og hør lesere (FrP stemmere) blir hjemme i Alcantar sofaen sin.

Anonymous poster hash: 2fd4b...593

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Faktisk så mener jeg at det burde være en borgerplikt, ikke bare en borgerrett, å stemme ved valg. 

Vi er så utrolig privilegerte her i landet, vi kan stemme på nøyaktig hva vi selv vil - vi trenger ikke fortelle til noen hva vi har stemt, og ikke trenger vi å være redde for å bli straffet, fengslet, lemlestet eller drept for det vi tror og det vi stemmer på. 

Argumentet "min stemme gjør ingen forskjell til eller fra likevel", holder ikke vann. Det har jo faktisk vist seg flere ganger at det har vært utrolig få enkeltstemmer som har bestemt hvem, og fra hvilke partier som faktisk har fått plass i Stortingssalen.

Argumentet "politikk vedkommer meg ikke", holder heller ikke vann. Det er politiske avgjørelser som bestemmer bensinprisen, skatter og avgifter, størrelsen på hvor høyt studielån man kan få, dekningsgraden på barnehageplasser, gratis læremidler i skoleverket eller ei, matprisen, utbygging av nye veier og jernbane, hvor skal sykehusene plasseres, og listen fortsetter vel forsåvidt i det uendelige. Politikk vedkommer hver enkelt av oss, hver eneste dag! Man går med verdens største skylapper for øynene hvis man ikke forstår dette. 

Ergo: Bruk stemmeretten din! Din stemme teller, og for meg er det egentlig likegyldig hva du stemmer, bare du bidrar til å holde demokratiet levende og leverer din stemme i stemmeurnen. 

Oi... Det ble langt...

Skrevet

Folk dør for stemmeretten sin i andre land. Vokser hår på ryggen min, når folk gir faen i valget her i landet.

Skrevet

De er i hvert fall lite ydmyke og takknemlige for det demokratiet vi lever i.

Demokratiet mister sitt livsgrunnlag om folk ikke stemmer.

Anonymous poster hash: 9470c...b7f

Jeg får ikke lov å stemme siden jeg ikke er norsk statsborger. Jeg har to eiendommer i hjemlandet og mine foreldre som eneste familie, som de to eldste barnas ENESTE besteforeldrepar og kontakt med sin kultur på morsiden. Hvis jeg får norsk statsborgerskap må jeg samtidig frasi meg statsborgerskap fra mitt eget land. Så jeg lever greit med å kun ha stemmerett under fylkes-/kommunevalget, har til og med sittet i kommunestyre, så da har jeg kanskje rett til å klage på det som skjer i min kommune og fylket jeg bor i? :)

Anonymous poster hash: dff73...653

Skrevet

Hva er forskjellen på å stemme blankt og ikke stemme???? Det vil jo bli nøyaktig det samme mener nå jeg....Man bryr seg ikke mer selv om man slenger inn en blank stemme...

Anonymous poster hash: 8a400...fe8

Skrevet

Det synes jeg er synd. Vi er heldige som lever i et demokratisk land, og bør reflektere litt over hva det faktisk innebærer. Videre vitner det om at man ikke er noe særlig politisk interessert. Alt avhengig av alderen så er det enten greit eller helt uforståelig for meg!

Anonymous poster hash: efb87...fa4

Skrevet

Må le litt av alt dette snobbete hatet mot FRP-velgere. White trash folket jeg kjenner til (trygdede, lavtlønnede, uutdannede, folk som leser se og hør, bilblader og ser på såpeopera og reality) stemmer stort sett SV og AP. Jeg stemmer FRP, har mastergrad, og det gjelder faktisk flere jeg kjenner. Stemmer vanligvis høyre, men fordi høyre vil ta subsidiene til bøndene ble det FRP i år.

Anonymous poster hash: bfcbb...4c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...