Gå til innhold

Barneselskap - når pakkes presangene opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

18 femåringer, formodentlig har alle med seg gaver til poden, og jeg tenker at det er fornuftig å vente med gaveåpning til etter at gjestene har dratt. Ellers så rekker vi jo ikke annet enn gavestyr de rundt to timene vi har satt av til barneselskap. Eller kommer noen til å føle seg snytt? 

Anonymous poster hash: e130e...95b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hørtes ut som en dårlig ide i mine ører. Tror nok at ungene synes det er leit hvis ikke bursdagsbarnet åpner gaven fra dem mens de er der.

Personlig ville jeg heller tatt en rask runde med gaveåpning med en gang alle har kommet.

Skrevet

Her åpnes presangene når gjestene kommer med de, er jo endel av morroa

Skrevet

Da tror jeg alle vil føle seg snytt! Både bursdagsbarnet som må vente og alle gjestene som ikke får være der når gaven åpnes. Vi pleier å ha «flasketuten peker på», den som flasken peker mot får gi gaven sin. Da får alle oppmerksomhet rundt sin gave.

Anonymous poster hash: 6a761...53f

Skrevet

Hi her. Jo, jeg er med på det. Men hvordan gjør vi det litt raskt uten at det blir kaos og at giveren havner helt i bakleksa? Vi snakker om 18 presanger her, og jeg har tenkt å fylle de to timene med annet enn bare pakker. Tips? :blink:  

Skrevet

"Vi pleier å ha «flasketuten peker på», den som flasken peker mot får gi gaven sin. Da får alle oppmerksomhet rundt sin gave."

Dette høres artig ut, men lar det seg gjøre rent praktisk med det antallet barn og tid som jeg beskriver?

Skrevet

Barna setter seg i en ring rundt bursdagsbarnet og leverer gaven fra seg; )

Dette ville jeg gjort før maten når alle gjestene er kommet:-) Det går mye fortere enn du forestillinger deg. Ville dessuten ikke hatt så alt for mye program ellers. Har erfaring med 50 barneselskap i ulike aldre og de mest vellykkede har barna fått lekt og kost seg etter maten uten for mye innbla fea oss voksne:-)

Skrevet

<_< Men da stoler jeg på at flasketut med 18, muligens 20 barn og ditto gaver ordner seg innen høvelig tid. Vi har kun hatt mindre barneselskaper før, så jeg er litt novise her. 

Skrevet

Synes det var sykt mange gjester i en 5 årsdag. Blir jo veldig voldsomt og upersonlig spør du meg. Skal dere rekke alt blir det jo bare tid til å rive av papiret for å åpne ny....

Anonymous poster hash: d6070...b1b

Skrevet

Her var det 12 gjester fra 3 til 4 år og vi hadde flasketuten peker på etter maten. Veldig kjekt og ungene fulgte spent med. Bursdagsbarnet husket fsgen etter hva han hadde fått av de forskjellige:)

Anonymous poster hash: 8343c...634

Skrevet

"Vi pleier å ha «flasketuten peker på», den som flasken peker mot får gi gaven sin. Da får alle oppmerksomhet rundt sin gave."

Dette høres artig ut, men lar det seg gjøre rent praktisk med det antallet barn og tid som jeg beskriver?

Vi har hatt det med 15 gjester. Veldig hyggelig!

Skrevet

Synes det var sykt mange gjester i en 5 årsdag. Blir jo veldig voldsomt og upersonlig spør du meg. Skal dere rekke alt blir det jo bare tid til å rive av papiret for å åpne ny....Anonymous poster hash: d6070...b1b

Slapp av, det er HI som skal ha selskapet ikke du!

Synes ikke det var sykt mange gjester men høres ut som en familie som inkluderer alle barna på barnehageavdelingen :-) kjempebra!

Anonymous poster hash: b8702...0d1

Skrevet

Her hadde vi trippel bursdag med 30 gjester. Altså totalt 90 gaver. Sier seg vel selv at de ikke ble åpnet før etter at gjestene hadde gått hjem.

Anonymous poster hash: 28727...08d

Skrevet

Flasketuten peker på så gir en og en gaven til bursdagsbarnet. Pleier å være veldig stas. NB! Kan være problematisk for 3-4 åringer, opplevde i fjor at noen av barna ikke ville gi fra seg gavene fordi dem synes det var så fine hehehe...

Anonymous poster hash: 07b8b...d1e
Skrevet

Det enkleste og greieste er ofte at gjesten gir fra seg presangen når han/hun kommer, og bursdagsbarnet åpner etterhvert. Da får gjesten se at pakka blir åpnet.

Jenta mi har vært i flere bursdager der det er flasketuten-gaveåpning, og selv om hun nå er 7 år, synes hun at det lett blir veldig kjedelig. De som får gi gaven først, må sitte lenge og vente etterpå, og enda kjedeligere er det for de som må vente og vente og vente før de får gi gaven sin helt til slutt.

Men jeg synes det er fint å lære barna at det er moro å gi bort gaver også, ikke bare å få dem. Da bør de få se at deres gave blir åpnet. Også som voksne liker vi jo å se om gavene våre blir tatt godt imot.

Anonymous poster hash: dea1b...404
Skrevet

Vi hadde nylig bursdag med 18 gjester og vi åpnet en og en gave når alle barna hadde kommet. Vi rakk likevel både pølser og kaker, litt leker og frilek uten problemer. Riktignok hadde vi bursdag i 2,5 time, men det hadde gått fint på 2 timer også. Med så mange gjester er det veldig greit å ha litt opplegg som tar tid også...

Anonymous poster hash: 648e2...2ee
Skrevet

Til dere kjerringer som sitter på "fasiten" for hvor mange barn som er passe, og som sikkert skviser ut barn allerede fra barnehagealder: Skamme dere! Jeg sier _ikke_ at det passer for alle å invitere "alle" uansett, men å komme med slike ytringer i en tråd som denne! Jeg er målløs, og håper virkelig at jeg ikke kjenner dere eller kommer til å måtte omgås dere. Sure,smålige, bitre og vemmelige er dere!

HI.

Skrevet

Vi har hatt det med 15 gjester. Veldig hyggelig!

Takk for hyggelig og givende svar.

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...