Gå til innhold

Noen her som har peiling på reglene for utvidet foreldrepermisjon (ulønnet)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min foreldrepermisjon gikk ut i mai, jeg hadde ulønnet perm i juni, ferie i juli og sykemeldt i august.

Jeg er fremdeles sykemeldt, men vil søke ulønnet permisjon fra oktober.

Har leita litt på NAV sine sider, men finner ikke reglene for ulønnet foreldrepermisjon.

Jeg har fått forståelsen av at man har rett på inntil et år hver (begge foreldrene) ulønnet etter den lønnede permisjonen. Men må den tas ut i sammenheng med den obligatoriske, eller er det ok at jeg søker foreldreperm nå? Ev søker jeg jo vanlig ulønnet perm, men jeg er redd for at arb.giver gir avslag om jeg ikke har rett på den.

Beklager rotete innlegg, men jeg håper at noen kan svare meg.

Anonymous poster hash: cf641...af8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ha rett på det må den tas umiddelbart etter foreldrepermisjonen. Du kan selvfølgelig søke om ulønnet permisjon nå, men arbeidsgiver står fritt til å avslå søknaden.

Du har en relativt sterk rettighet i forhold til å jobbe redusert, men altså ikke full permisjon.

Anonymous poster hash: 41e9a...988
Skrevet

For å ha rett på det må den tas umiddelbart etter foreldrepermisjonen. Du kan selvfølgelig søke om ulønnet permisjon nå, men arbeidsgiver står fritt til å avslå søknaden.

Du har en relativt sterk rettighet i forhold til å jobbe redusert, men altså ikke full permisjon.

Takk for svar.

Betyr det at jeg ev måtte ta den da min permisjon var ferdig, eller hadde det vært ok å ta den etter far hadde hatt sin (dette er bare hypotetisk fra meg siden det toget er kjørt :) )

hi

Anonymous poster hash: cf641...af8

Skrevet

Du kunne tatt den etter at far tok sin. Usikker på om det samme gjelder dersom han hadde tatt gradert uttak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...