Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Har jeg krav på fri dersom et barn blir syk når far er hjemme med baby? Sjefen min mener nemlig at jeg ikke har det... Anonymous poster hash: 34e52...3ad
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Har jeg krav på fri dersom et barn blir syk når far er hjemme med baby? Sjefen min mener nemlig at jeg ikke har det... Anonymous poster hash: 34e52...3ad Nei det har du ikke. Barna har jo en omsorgsperson hjemme. De trenger ikke to. Anonymous poster hash: 25dc9...29e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Far er hjemme i permisjon for å ta seg av babyen så du har rett på å være hjemme med annet sykt barn. Anonymous poster hash: 3ea8a...696
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Nei, da har du ikke krav på å bruke sykt barn dag. Som hun over skriver - barnet har en omsorgsperson hjemme. Anonymous poster hash: 487f9...d99
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Dersom det er et annet barn en det som far er hjemme med som blir syk, har du rett til å være hjemme. I mine øyne et dette kun aktuelt dersom det syke barnet må til lege, sykehus e.l. Ellers bør far helt klart greie å ta seg av begge, noe de aller fleste mødre klarer. Blir du hjemme, vitner det om elendig arbeidsmoral, og jeg skjønner godt at arbeidsgiver ikke liker det. Anonymous poster hash: fd775...0b7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Hvorfor i alle dager skal du være hjemme i tillegg til far? Når barna allerede har en omsorgsperson hjemme på nav sin regning (foreldrepenger) belaster man da ikke arbeidsgiver for å ha enda en person hjemme! Anonymous poster hash: 29159...9a1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Er det snakk om flere barn i tillegg? Om det er kun babyen som er syk, så klarer vel far seg fint alene. Her var pappaen hjemme ved flere anledninger da jeg var hjemme med yngste. Men, da var to eldre søsken syke i tillegg. Var snakk om både legebesøk og sykehus innleggelse ene gangen. Anonymous poster hash: b20d5...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå