Gå til innhold

Emmaljunga viking eller bugaboo buffalo?


scarecrow2011

Anbefalte innlegg

Hvilken ville dere valgt? Synes de virker rimelig like. Vet ikke hvor emmaljungaen er i pris, noen som vet hva den vil ligge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viking vil ligge en del lavere i pris enn buffalo. Hos kopbarnvagn.se koster den 4900kr med sittedel også koster bagen 1800kr ca, buffalo koster 9500kr.

 

Jeg hadde valgt viking, den har større sittedel og er bedre å trille. Ble ikke så imponert over buffaloen, den er veldig stiv å trille fordi den nesten ikke har fjæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett viking live enda, den var ikke kommet enda visst. Har vært veldig fornøyd med emmaljunga tidligere, men har hørt mye positivt om bugaboo også. Hvilke nettbutikker er bra på vogner, og hvordan er det med toll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hellerikke prøvd viking, men den har samme understell som duo-s og samme sittedel som ozone, og de har jeg prøvd ;) Veldig bra!

 

Sittedelen til viking har mye lenger liggelengde enn emmaljungas andre sittedeler, viking er 108cm lang mens de andre modellene er bare 90cm :)

 

Jeg vet om mange som har vært fornøyde med å kjøpe vogn fra lekmer.no, kopbarnvagn.se, kiddies24.de og jollyroom.no.

 

Men emmaljunga kan ikke kjøpes på nett, eller de kan bestilles -men må hentes. Emmaljunga tillater ikke forhandlerne deres å sende noe av utstyret deres, ikke tekstiler engang. Mye å spare på å kjøpe Emmaljunga i sverige, kan anbefale Kattis i strømstad.

 

Bestiler du fra utlandet må du betale moms og et tollgebyr på ca 200kr, det er ikke toll på barneutstyr.

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det hvis man kjøper i Sverige og det er noe reklamasjon eller deler som må "fikses"? Kan man gjøre alt her i Norge da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emmaljunga selv sier at vognene deres kan fikses overalt, men butikkene her i Norge er sære. Rudo er verst, der tror jeg man får lite hjelp. Hos Babyshop vet jeg at folk har måttet betale litt for evt å Finse skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har vært i samme knipe! For meg har det stått mellom Emmaljunga Viking, Brio Go og Bugaboo Buffalo. Jeg har lest alt av forum, tester og sammenligninger og prøvetrillet Buffaloen og Go flere ganger. I helgen hadde jeg den store vogntesten og jeg måtte bestemme meg.

 

Jeg hadde ventet lenge på Emmaljunga Viking og reiste derfor til Sverige/Kattis Babyshop for å se den live - og den skuffet. Den er utrolig smal i sittedelen, særlig ved hoftene og knærne. Jeg fikk stappet en voksi urban nedi, men jeg tviler på om en unge på noe særlig over 1,5 år får plass da. Og bumperbaren måtte vi fjerne for å få den nedi. Ellers var vognen lett og fin sittedel (105 cm), større hjul, enkel og bruke og justere. Understellet er klassisk Emmaljunga, og jeg syns det er mye "greier" på det, lite stilrent på en måte. Kalesjen var bra, den dekket veldig godt, så godt at ungen blir helt borte (!). Syns kanskje også at understellet så litt rart ut på en mer moderne sittedel som Vikingen er. Derfor utgikk denne. Prisen ligger på singelvogn på 5499 og 5990 for Superviking, samme priser i Norge og Sverige (kursen du sparer på). På Kjopbarnevogn.no er den billigere, men da må du til Karlstad å hente.

 

Brio Go har jeg vurdert lenge. Den grei i pris, særlig på kjopbarnevogn.no. Den er lett og kjøre, har lang sittedel (102 cm) og veldig god fjæring. Den blir også mest kompakt sammenslått av disse tre.

 

Bugaboo Buffalo er den mest slilige vognen. Sittedelen sitter høyest, er mest romslig og har god luft under bumperbaren. Den har den beste handlekurven og de største og beste hjulene. Den er superenkel og regulere ryggen på, enklere enn Viking også. Den har den beste kalesjen som dekker like godt som Viking, men den er ikke like smal så det blir ikke så klaustrofobisk for barnet. Småstein fester seg ikke på de hjulene slik som det gjør på Go. Det er som er litt negativt med Buffaloen er at den ikke har så myk fjæring og den er litt tungre og trille, men det kommer igjen av at hjulene er større. Største problemet for min del er prisen, den er høy, men til gjengjeld får du en komplett duovogn med regntrekk til begge deler.

 

Jeg hadde i grunn bestemt meg for Go idag, helt til det dukket opp en ubrukt på Finn som jeg kastet meg over. Nå er jeg helt i ekstrase og håper jeg er fortsatt det når jeg er ute på min første trilletur med den!

 

Jeg har også prøvd en hel haug andre vogner gjennom denne jakten, så bare å spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...