Gå til innhold

Dere som leier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor leier dere? Hvor gamle er dere ?og leier dere privat eller kommunalt?

Anonymous poster hash: 9121d...c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vi har minstesats på AAP begge to, og dermed ingen mulighet til å kjøpe. Vi er 32 og 39. Leier kommunalt. Hvorfor lurer du på det egentlig?

Anonymous poster hash: f5510...76d
Skrevet

Fordi vi har minstesats på AAP begge to, og dermed ingen mulighet til å kjøpe. Vi er 32 og 39. Leier kommunalt. Hvorfor lurer du på det egentlig?

Anonymous poster hash: f5510...76d

Leste tidligere i dag at 8 av 10 eier egne boliger. Og syntes det hørtes ut som utrolig mange i forhold til når en hører hvor mange som står i kø for å leie boliger :-/

Hi

Anonymous poster hash: 9121d...c51

Skrevet

34 og 36

Jeg er ufør og han + mange andre i firmaet mistet jobben gr sjefens uforsvarlige pengenruk..

Leier privat

Anonymous poster hash: 53c7b...a98
Skrevet

Leier privat. Som student og 20 år gammel alenemor har jeg ikke råd. Men etter studiene skal jeg kjøpe for jeg utdanner meg til noe med svært god lønn. Gleder meg!:-)

Anonymous poster hash: 92385...962

Skrevet

Vi leier. Er 23 år gamle, 1 barn. Jeg er student, har 5 år igjen før jeg er ferdig. Mannen jobber fulltid. Vi leier studentleilighet nå. Det gir oss et godt spillerom når det gjelder økonomien. I noen år har vi begge jobbet fulltid, og har hatt mulighet til å få et lite lån til en minimal leilighet. Men vi har masse gammel gjeld som forfølger oss. Planen er å bruke disse 5 årene på å betale ned gjelda og spare egenkapital nok til at når jeg står med fulltidsjobb igjen, så får vi huslån til noe større enn en et-roms. Har ingen kausjonist, dermed må vi ha en del i EK for å få lån nok til et hus.. Men dessuten tror jeg det lønner seg for oss å leie i 5 år til, når vi har så lav husleie mtp boligprisene. Men hvorfor lurer du på dette egentlig?

Anonymous poster hash: e06c7...ea8

Skrevet

Leier via jobben. 25, 35 og barn på 2 år. Vi leier midlertidig, sparer fortsatt til egenkapital og neste år har endelig nok og da skal vi bygge hus :D

Anonymous poster hash: 10f56...54d
Skrevet

22 og 26 og har to små barn, leier privat- mannen har minstelønn og jeg er student. Så da måtte det nesten bli sånn. Blir andre boller når han endelig får fagbrevet sitt og jeg blir ferdig utdannet :P

Anonymous poster hash: 92fba...f27

Anonymous poster hash: 92fba...f27
Skrevet

Er 32 og leide frem til i vår. Av to grunner, vi hadde ingen egenandel, så umulig å få kjøpt noe (kjøpte for ti år siden og solgte med 300 000 i tap, ikke lett å spare samtidig som man betjener restlån), og vi hadde ekstremt billig leie, bare 3000 i måneden. Dårlig standard, men dog, til den prisen... Men så ble jeg gravid, og der var ikke beboelig for et barn, garantert helseskadelig pga mugg og sopp. Og fikk heldigvis ordnet lån takket være foreldrene mine, Ydmykende å måtte få hjelp i voksen alder, men slik blir det med de tåpelige egenandelreglene...

Anonymous poster hash: 84fd3...8ca
Skrevet

Vi er +/- 30. En av oss studerer. Har kjempegod plass i leiligheten vi bor i og er garantert å ikke måtte flytte før vi selv ønsker det. Betaler mye mindre i leige enn vi ville brukt på renter om vi hadde hatt lån på hus. Dermed får den av oss som ikke har utdanning nå mulighet til å skaffe seg det, samtidig som vi har mulighet til å legge av en god del til egenkapital når begge etterhvert er i full jobb. Skal kjøpe noe eget i løpet av 3-5 år - da har vi den egenkapitalen, og ikke minst betalingsevnen, som vi ønsker før vi går ut på markedet igjen.

Anonymous poster hash: 9490b...e39
Skrevet

24 og 29. For vi har ikke noe ønske om å bosette oss her vi er nå, så vi sparer til egenandel. Flytter ikke da vi begge har godt betalte jobber her, og vanskelig å få jobb i samme kategori på det stedet vi vil kjøpe hus :) leier privat. Femsifret beløp i mnd for ei leilighet som ikke er verdt det, men. Tak over hodet, varmt og kaldt vann, mat på bordet har vi :-) Og begynner å få en grei sum på kontoen til huslån :D

Skrevet

Er student og leier studentleilighet

Anonymous poster hash: 4fc1e...250
Skrevet

Er alenemor, leier leil av et privat eiendomsfirma. Har minstesats på AAP, under utredning til uføretrygd. Har offentlig gjeldsordning via namsmannen, er ferdig om 2 år. Først da kan jeg søke om etablererlån i kommunen... Men vi bor midt i smørøyet på St.Hanshaugen nå, og skal jeg kjøpe leilighet må jeg ut av byen, for her i området koster en 3-roms ca 3 mill.

Skrevet

leier ford jeg får mye plass tl en bllig penge, sparer til å kjøpe hus etterhvert. er 27. leier privat.

Anonymous poster hash: 2e68e...2d2
Skrevet

Er alenemamma og har ikke egenkapital.

Leier privat. Er i 100% jobb

Skrevet

Leier privat. Får ikke lån pga inntekten og manglende egenkapital (jobber 50% men leter etter fulltid og er alene 100%)

Skrevet

Leier privat til en billig penge. Er 20 år begge to, og en liten på 1 år.

Jobber 100% og 60%. Vi har rett og slett ikke råd til å kjøpe eget (får ikke lån enda), og vil vente til jeg er ferdig på skolen.

Anonymous poster hash: 33562...80e

Skrevet

Leier, er 22 og 23. Begge er studenter. Leier privat, har gjort dette i alle årene vi har bodd sammen (5 år). Vil jo helst eie, men det får vente til fast jobb er anskaffet og økonomien er på plass :-)

Skrevet

Vi leier privat, er 20 og 21 år. 
Både han og jeg har fast jobb.
Vi venter litt med å kjøpe grunnet egenkapital ol. 

Anonymous poster hash: 14458...370
Skrevet

Leier privat, 22 og 24, et barn. Han er lærling og jeg har fast.. Har ikke nok egenkapital.. svært få som klarer å spare opp under utdanning og sambo reiste en del før vi traff hverandre. Er vi heldige så har vi nok egenkap om 4-5 år :)

Skrevet

Leier - 30 år. Har egenkapital nok til en liten leilighet, men ønsker meg noe større siden vi bør bo der i mange år fremover. Det er først de siste to årene jeg har hatt nok penger til egenkapital. Før det sparte og sparte jeg. Har lagt inn bud på 5-6 leiligheter de siste årene, men alt har gått mye over takst, så derfor leier jeg fremdeles.

Anonymous poster hash: 49507...7f6
Skrevet

Det å leie er å kaste penger ut vinduet! Men hvorfor lurer HI på dette egentlig? Er jo faktisk slik at det er mange som må leie. Er ikke rart med disse prisene.

Anonymous poster hash: bf33d...b4d
Skrevet

3500kr for stor leil med 3 soverom i Odda. Prisene har skutt til værs også her,men huseier bor i utlandet (eldre pensjonist som levebrødet gode liv) og bryr seg lite om å ta mest mulig:) heldigvis for oss:P

Når det er sagt så er huset av eldre standard, noe som gjør stedet kan bli litt golvkaldt på vinteren, men i og med at husleien er såpass bryr vi oss lite om at vi må ha ovner på i stue og soverom:P

Skrevet

Det å leie er å kaste penger ut vinduet! Men hvorfor lurer HI på dette egentlig? Er jo faktisk slik at det er mange som må leie. Er ikke rart med disse prisene.

Anonymous poster hash: bf33d...b4d

Sant det. På 2,5 år har vi betalt 300 000 i husleie. Sparer til egenandel, da :-)

Skrevet

Vi leier gjennom ett fond, fordi vi må. (boplikt som følger jobben til mannen) Vi eier også, men leier dette ut.

Anonymous poster hash: 72c88...f45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...