Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Vi leier et hus på ca 120kvm, leier av en organisasjon som mannen jobber for. Det er så mange feil og mangler på huset at jeg blir helt kvalm. Det lekker i taket på badet og i gangen når det regner, såpass mye at vi må ha bøtte stående under. Det er mugg eller lignende på murveggen i underetg (murpussen skaller av, hvitt smuss dannes og det lukter ikke godt) De fleste servanter lekker, der vannet renner ut av badekaret/dusj er ikke tett så vannet flyter utover hver gang vi har brukt det. Ytterdøra blir ikke lukket med mindre vi har den låst hele tiden. 3 vinduer er punkterte. Mye av det elektriske kretssystemet fungerer ikke (kjøkkenlyset er ikke koblet på kretsen eller er ødelagt) masse lyspunkt i stua som ikke fungerer og ledningene henger ut fra taket. Alt dette har vi tatt opp med organisasjonslederen og vaktmesteren som jobber her, og de sier at de skal fikse det men ingenting skjer. I kontrakter står det og at vi ikke får gjøre noe selv og at alt som skal endres på i huset må gå igjennom utleier. Vi er avhengige av å bo her, for vi bor på et lite sted og eneste andre mulighet vi har for å bo er å måtte bygge selv og det har vi for øyeblikket ikke råd til. Noen som vet hva vi kan gjøre? eller vet hva vi har krav på? Det er et nydelig hus ogvi trives godt her men alt med huset ødelegger hverdagen for oss. Det er en utleieleilighet i bygda og den er på 45kvm, så det er ikke et alternativ da vi er en familie på 4. Begge har faste stillinger (mannen i organisasjonen og jeg i helsesektoren). Vi har nå bodd her i 1 år og ja jeg har vist om mye av problemene siden få uker etter at vi flyttet inn, mens andre har dukket opp etterhvert. Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymous poster hash: 2775a...72d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Jeg synes du skal melde deg inn i leieboerforeningen og få tips fra dem. Regner med at dere har skrevet om manglene i ett brev? Anonymous poster hash: 02d2b...7c9
Følelsesvims Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Skriv ei liste, og send det skriftlig, husk dato! Vis til tidligere samtaler/mailer/samtaler, gjerne med personer. Be om tilbakemelding på når det forventes utbedret, gi en svarfrist. Si at etter dette vil dere eventuelt ta skritt for å få utbedret de viktigste punktene på eiers regning og kreve det dekket, med henvisning til sikkerhet og helse (det siste er litt risikabelt, de kan vel egentlig nekte å refundere utlegg, så dere får velge deres kamper...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå