Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #26 Skrevet 2. september 2013 Ta bussen! Farlig eller ikke for din kropp, du setter andre i fare ved å ikke ha kontroll. Det mest tåpelige er at du tar to tabletter etter du har kommet på flyet! De vil ikke virke før du omtrent har landet. Og ikke husker at du hat tatt flere? Enda mer hårreisende! Dessuten står det ikke helt i stil med ditt første innlegg at du skulle ut å fly... Anonymous poster hash: 27f14...7bb Er det ikke greit å gjøre om litt på historien i første innlegg slik at jeg ikke skal bli gjenkjent? Jeg fortalte etterpå at jeg skulle ut å fly og at det dreide seg om flyangst fordi jeg fikk så mye urettferdig kritikk siden dere ikke visste hele historien. Derfor fortalte jeg i senere innlegg at det dreide seg om flyangst. Det er du som trekker konklusjoner om noe du ikke har peiling på. Jeg skulle ut å fly og hadde en mellomlanding på en time før neste fly gikk: Derfor tok jeg først 1, og deretter to til på det første flyet. Fordi jeg kjente at jeg fremdeles hadde angst. Og når man har angst er det ikke lett å stå i det når man har beroligende å bruke som vil hjelpe på. SÅ husker jeg ikke de siste jeg tok. Det er helt borte fra meg. Må ha tatt bare flere og flere når dømmekraften min var borte i allerede rus. Hadde ALDRI tatt 7 stk på en gang. For alt dere vet var ikke dette denne helgen. Så for ordens skyld så fungerer jeg fint i jobb, hjemme, i forholdet og som mamma for mine barn. Jeg er som deg, og du er som meg. Aldri har jeg tatt piller før og noe forhold til rus er langt vekk og fjernt for meg. Det meste jeg har tatt med barna til stede er en øl eller et glass vin i spesielle anledninger. Dette var rett og slett ren, ekstrem flyangst, og første erfaring med beroligende som gikk litt galt. Nå orker jeg ikke forsvare meg selv på det mere. Det ønsker jeg at dere respekterer. Det jeg lurte på var som sagt om det kunne være farlig, for kroppen min sin del, nå i ettertid. Anonymous poster hash: b5089...676
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #27 Skrevet 2. september 2013 Jeg håper dette virkelig er en engangshendelse. Jeg er sykepleier og arbeider med personer med angst, og det er sjelden noen får en tablett a 25 mg ( det høyeste som vanligvis gis er 15 mg). Det er derfor du ikke husker at du tok flere etter at du hadde tatt den andre. Dette kunne endt katastrofalt. Om du ikke behøver være redd for at barna dine skal bli tatt fra deg, bør du iallfall være redd for at du kan bli tatt fra dem ! Anonymous poster hash: 8dcd5...746
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #28 Skrevet 2. september 2013 Ta bussen! Farlig eller ikke for din kropp, du setter andre i fare ved å ikke ha kontroll. Det mest tåpelige er at du tar to tabletter etter du har kommet på flyet! De vil ikke virke før du omtrent har landet. Og ikke husker at du hat tatt flere? Enda mer hårreisende! Dessuten står det ikke helt i stil med ditt første innlegg at du skulle ut å fly... Anonymous poster hash: 27f14...7bb Setter andre i fare? Jeg er en ganske så fredelig person av meg, og det viste jeg ganke godt med eller uten 7stk sobril ;-) Det eneste jeg gjorde som mannen syntes var litt merkelig, var at jeg spurte om barnet til de som satt på andre siden av midtgangen ville ha en sjokolade, fordi barnet gråt. KNIS Anonymous poster hash: b5089...676
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #29 Skrevet 2. september 2013 Hva feiler det folk her inne? HI lurer på om hun kan få helseskader etter denne store dosen. Det var faktisk bare det hun spurte om, hun inviterte ikke andre til å blande seg opp i livet hennes forøvrig. Blås i hva omstendighetene var, det er faktisk ikke deres sak. Ja, det hadde vært ille om det hadde vært barn til stede, men dere får uansett ikke gjort noe med det. Dropp det og vis litt folkeskikk! Anonymous poster hash: d5306...1eb
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #30 Skrevet 2. september 2013 Nei ærlig talt!! Snakk med legen din, for det der er IKKE bra!! Du mister jo helt bakkekontakten da du tar så mye!! Du dør nok ikke av overdose ved det inntaket, men du kan finne på så mye idiotisk i en slik rus!!! Håper virkelig ikke du hadde barn å ta ansvar for.. Dette høres sikkert komisk ut, men det er ett eksempel som kanskje får deg til å skjønne HVA de medisinene gjør med hodet ditt: Ei venninne av meg tok ca den samme dosen du tok der i sin ungdom.. Og det endte med ett døgn i totalt tåkerus, hun tettet blant annet do med pølser (!!!), gikk naken rundt i leiligheten og dusjet med døren på vidt gap . Hun knivstakk også katten sin en annen gang. Anonymous poster hash: 4d6cd...8f2 Men så satt da jeg helt harmløs og alene på flyet og gikk ikke rundt å drepte katter og blottet puppene mine.. Anonymous poster hash: b5089...676 Hva vet du om det? Du husker jo ikke... Anonymous poster hash: 27f14...7bb Jeg reiste med mannen. Barna var ikke med. Og jo, jeg husker små glimt. Mesteparten av hukommelsen er borte og jeg klarer ikke huske alle de timene jeg var ruset. Var helt, helt bortevekk store deler. Men mannen har gjenfortelt og han har sagt at jeg virket oppegående selv om jeg så veldig trøtt og sløv ut. Så jeg har tydligvis fungert veldig godt til tross for den store dosen. Fra det jeg husker så var alt bare veldig blurry. Verden rundt meg gikk sakte og ingenting betydde noe. Dømmekraften var dårlig og ikke brydde jeg meg med å rekke flyet jeg skulle ta etter mellomlandingen osv. Og resten husker jeg ikke. Anonymous poster hash: b5089...676 Det trodde jeg ikke lenger på forklaringen din. Du skulle ut og reise ALENE, skrev du i et innlegg her. Men det var altså med mannen din? Tøv og tull. Anonymous poster hash: 27f14...7bb Nå må du ta deg sammen! Les de siste innleggene mine. Jeg har gjort om på hvem jeg reiste med, når jeg reise og andre små detaljer. Det har jeg gjort av ren nettvett- fordi jeg ikke vil bli gjenkjent. Når jeg skrev at jeg reiste alene så var det fordi jeg svarte på et innlegg der noen skrev at det ikke var forsvarlig å ruse seg sammen med barn. Ergo, jeg reise alene uten barn. Sannheten: Jeg reiste alene uten barn og sammen med mannen min. Og til hun andre som skrev at jeg bør være redd for å bli tatt i fra barna, så har jeg aldri tenkt tanken en gang, fordi jeg vet at jeg er en veldig trygg og god mor som gjør alt det beste jeg kan for barna mine. At jeg med min første erfaring med sobil og ekstrem flyangst var så dum og uheldig at jeg endt emed langst større dose, en eneste gang. skal bli tatt fra barna mine? Tull. Når det kommer til alkohol og piller så har jeg alltid brukt det med måte og aldri tidligere rudet med på noe sterkere enn paracet og paralgin forte da jeg skulle trekke ei tann hos tannlegen. Anonymous poster hash: b5089...676
MillaCamilla Skrevet 2. september 2013 #31 Skrevet 2. september 2013 Jeg synes det er veldig rart at legen har skrevet ut 7 tbl a 25 mg til deg om du ikke er vant til å ta slike tabletter, da de sjelden skriver ut sobril i så høy dose til førstegangsbrukere...mystisk.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #32 Skrevet 2. september 2013 En lege skriver ikke ut 7 sobril på 25 mg til en person som har angst for å fly. En person som har angst for å fly, får med seg et par valium av mildeste type. Her ligger det nok mye mer bak enn "bare" flyskrekk. Skremmer meg å se hvor mange her som bruker Sobril. Sobril er et av de mest vanedannende medikamentene som finnes, og det skal kun skrives ut i helt sesielle tilfeller med alvorlig angstlidelse. Og da fortrinnsvis 10 mg. De som går på medisinstudiet i dag, lærer at Sobril er rottegift, og skal ikke skrives ut. At en del leger av den "gamle sorten" fremdeles skriver det ut er synd, for Sobril har ødelagt mange mange liv. Anonymous poster hash: 69ac1...8bd
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #33 Skrevet 2. september 2013 Jeg synes det er veldig rart at legen har skrevet ut 7 tbl a 25 mg til deg om du ikke er vant til å ta slike tabletter, da de sjelden skriver ut sobril i så høy dose til førstegangsbrukere...mystisk. Hva så om det er mystisk? Det er ikke din sak. Anonymous poster hash: d5306...1eb
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #34 Skrevet 2. september 2013 Jeg synes det er veldig rart at legen har skrevet ut 7 tbl a 25 mg til deg om du ikke er vant til å ta slike tabletter, da de sjelden skriver ut sobril i så høy dose til førstegangsbrukere...mystisk. Merkelig? Da er det vel enda merkeligere at hun skrev ut 25 stk X 25 mg?! Den første legen min mente jeg burde få Valium da jeg tok det opp en stund før jeg skulle reise. Da jeg kom inn til legen rett før jeg skulle reise hadde jeg en vikar. Hun mente jeg burde få sobril siden jeg har såppass ekstrem flyangst. Fikk da en hel eske hvor det er 25 stk i på 25 mg. Legen sa jeg skulle ta 1. Uviten på piller som jeg er, takket jeg pent ja og dro hjem med 25 sobirl. Hva dere tror på eller ikke er lite viktig for meg i det virkelige liv, siden jeg er den eneste som er fullstendig klar over at det eneste jeg ruser meg på er sjokolade. Anonymous poster hash: b5089...676
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #35 Skrevet 2. september 2013 En lege skriver ikke ut 7 sobril på 25 mg til en person som har angst for å fly. En person som har angst for å fly, får med seg et par valium av mildeste type. Her ligger det nok mye mer bak enn "bare" flyskrekk. Skremmer meg å se hvor mange her som bruker Sobril. Sobril er et av de mest vanedannende medikamentene som finnes, og det skal kun skrives ut i helt sesielle tilfeller med alvorlig angstlidelse. Og da fortrinnsvis 10 mg. De som går på medisinstudiet i dag, lærer at Sobril er rottegift, og skal ikke skrives ut. At en del leger av den "gamle sorten" fremdeles skriver det ut er synd, for Sobril har ødelagt mange mange liv. Anonymous poster hash: 69ac1...8bd Ikke? Skriver ikke legen ut sobril? Det er mystisk, det. Så merkelig at du husker bedre enn meg den torsdagen jeg var å fikk respept på en hel eske med sobirl hos legen som jeg skulle ha til flyreisene. Anonymous poster hash: b5089...676
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #36 Skrevet 2. september 2013 En lege skriver ikke ut 7 sobril på 25 mg til en person som har angst for å fly. En person som har angst for å fly, får med seg et par valium av mildeste type. Her ligger det nok mye mer bak enn "bare" flyskrekk. Skremmer meg å se hvor mange her som bruker Sobril. Sobril er et av de mest vanedannende medikamentene som finnes, og det skal kun skrives ut i helt sesielle tilfeller med alvorlig angstlidelse. Og da fortrinnsvis 10 mg. De som går på medisinstudiet i dag, lærer at Sobril er rottegift, og skal ikke skrives ut. At en del leger av den "gamle sorten" fremdeles skriver det ut er synd, for Sobril har ødelagt mange mange liv. Anonymous poster hash: 69ac1...8bd Morsomt at du kan sitte der bak tastaturet ditt å vite at det ligger "så mye mere bak". Om du har hatt flyskrekk før så vet du hvor jævlig det kan være. Uten beroligende skjelver, svetter og gråtet jeg i full dødsangst. Og det er god nok grunn til å få beroligende. Så da vet du det også. Anonymous poster hash: b5089...676
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #37 Skrevet 2. september 2013 Og det er faktisk bare å ta et kjapt google søk på flyangst + sobril så ser du hvor uendelig mange det er som får sobril av legen når de skal ut å fly og har flyangst. Anonymous poster hash: b5089...676
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #38 Skrevet 2. september 2013 Sansynlig vis har ikke denne engangshendelsen skadet deg vesentlig, men å bruke slike midler over tid kan svekke organer i kroppen. Jeg kjenner to personer som har dødd av akutt hjertesvikt da de var ca 40. I begge tilfellene ble det satt i forbindelse ned medikamentbruk, men da over tid og ikke bare sobril, selv om begge hadde brukt det også. Anonymous poster hash: 764c5...15f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #39 Skrevet 2. september 2013 En lege skriver ikke ut 7 sobril på 25 mg til en person som har angst for å fly. En person som har angst for å fly, får med seg et par valium av mildeste type. Her ligger det nok mye mer bak enn "bare" flyskrekk. Skremmer meg å se hvor mange her som bruker Sobril. Sobril er et av de mest vanedannende medikamentene som finnes, og det skal kun skrives ut i helt sesielle tilfeller med alvorlig angstlidelse. Og da fortrinnsvis 10 mg. De som går på medisinstudiet i dag, lærer at Sobril er rottegift, og skal ikke skrives ut. At en del leger av den "gamle sorten" fremdeles skriver det ut er synd, for Sobril har ødelagt mange mange liv. Anonymous poster hash: 69ac1...8bd Skal ikke skrives ut? Hva skal man bruke i stedet da? Legen min mente det var det eneste brukbare alternativet for meg. Han nevnte en annen type også, som ikke var aktuell siden den lagres i fett og jeg er overvektig. Han er forresten nyutdannet. Anonymous poster hash: 64e16...06f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #40 Skrevet 2. september 2013 Dette ble fryktelig slitsomt kjenner jeg. Tror ikke jeg orker å bruke så mye mere energi på å forklare hva som skjedde og forsvare meg selv.Vil bare si at jeg ikke tror dere finner en person i verden som er mere opptatt av at barna skal ha det trygt enn meg. Har selv vokst opp med en mor som har vært alkoholikker og er far som har vært pillemissbruker. Har i hele mitt liv tatt stor avstand til både alkohol og piller utover et normalt forbuk av alkohol på fest og andre festligheter. Aldri har jeg ruset meg tidligere og ikke var det meningen det skulle skje denne ene ganger heller. Jeg var uviten på beroligende og hadde ekstremt flyangst. Fikk derfor skrevet ut fra legen før jeg skulle ut å reise.At jeg som reiste uten barna sammen med mannen kom utfor å ta litt for mange sobril i forbinnelse med flyskrekk må skaffe meg psykolog, og være redd for å bli tatt i fra barna.. Det høres helt latterlig ut for meg.Denne diskusjonen har gått for langt og langt utover hva jeg lurte på.Takk for meg. Om noen vil komme med noen saklige svar til det jeg faktisk lurte på, så setter jeg fremdeles pris på det. Anonymous poster hash: b5089...676
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #41 Skrevet 2. september 2013 Poenget mitt er vel at du har hatt flaks nå. Og du burde ta til deg at det virkelig kan gå galt dersom du gjør slik igjen! Anonymous poster hash: 4d6cd...8f2
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #42 Skrevet 2. september 2013 Skjønner veldig godt den biten med at du endrer på ting i historien din, for ikke å bli gjenkjent. Det gjør jeg hele tiden her inne : ) Selv om det bare er små filleting jeg lurer på. Drit i alle teite kommentarer. Vær takknemmelig for at det gikk bra med deg, og at du hadde med deg mannen din. Du fikk deg en lærepenge, og jeg regner med at du er varsom med piller i framtiden ; ) Kan du ikke bare ta en tlf til legekontoret hvis du er bekymret? Eller spør på lommelegen.no om du vil være anonym (koster litt penger da ser jeg...). "Leona" Anonymous poster hash: 1e8b6...026
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #43 Skrevet 2. september 2013 Ikke gjør det igjen! Syv sobril er mye, men ikke livstruende. Jeg tok en overdose sobril for noen år siden i kombinasjon med paracatamol. Det gikk heldigvis bra. Da jeg våknet på sykehuset fikk jeg beskjed om at sobrilen i seg selv var farlig, men at paracatamolen kunne ha tatt livet av meg. Som sagt: ikke gjør det igjen!!! Snakk med legen din og skaff hjelp. Anonymous poster hash: cf717...498
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #44 Skrevet 2. september 2013 Oi, det var mye! Selv har jeg fått skrevet ut 5 mg til bruk i situasjoner som gir angst, og jeg tar vanligvis en halv. En hel gjør meg småsvimmel og sløv. Du tåler antakelig mer dersom du er vant til slike medisiner, men jeg ville jo ha ringt legen, et apotek eller giftinformasjonen for å finne ut om det kan ha bivirkninger. Det der var jo en skikkelig overdose. Anonymous poster hash: d5306...1eb Det er ikke sobril. Det finnes bare i 10, 15 og 25 mg. Vival du tenker på kanskje? Styrkene på de kan ikke sammenliknes, da virkestoffene ikke er de samme. Anonymous poster hash: 072f5...cee
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #45 Skrevet 2. september 2013 Oi, det var mye! Selv har jeg fått skrevet ut 5 mg til bruk i situasjoner som gir angst, og jeg tar vanligvis en halv. En hel gjør meg småsvimmel og sløv. Du tåler antakelig mer dersom du er vant til slike medisiner, men jeg ville jo ha ringt legen, et apotek eller giftinformasjonen for å finne ut om det kan ha bivirkninger. Det der var jo en skikkelig overdose. Anonymous poster hash: d5306...1eb Det er ikke sobril. Det finnes bare i 10, 15 og 25 mg. Vival du tenker på kanskje? Styrkene på de kan ikke sammenliknes, da virkestoffene ikke er de samme. Anonymous poster hash: 072f5...cee Joda, det er Sobril, men det stemmer at de ikke er på 5 mg, de er på 10. Jeg har fått beskjed om å ta kun en halv, men har funnet ut at en kvart er nok. Tenkte at det ikke var noe poeng i å gå i detaljer. Anonymous poster hash: d5306...1eb
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #46 Skrevet 2. september 2013 Jeg tror neppe du har tatt skade av å ta så mange i et engastilfelle. Men jeg ville tatt kontakt med lege og snakket med vedkommende om det. Om du ikke vil snakke med fastlegen din, kanskje du kan få time hos en privatpraktiserende? Det er dyrere, men da kan du være mer anonym. Men, et lite tips kan være - om du skal reise og trenger Sobril igjen, ikke ha alle tilgjengelig? Siden du ikke husker å ha tatt mer enn 3 tenker jeg på. Siden mannen din sier du oppførte deg bra, stol på det. Regner med du hadde fått høre det om du hadde sjemt deg ut. Anonymous poster hash: ebdcb...5bd
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #47 Skrevet 2. september 2013 En lege skriver ikke ut 7 sobril på 25 mg til en person som har angst for å fly. En person som har angst for å fly, får med seg et par valium av mildeste type. Her ligger det nok mye mer bak enn "bare" flyskrekk. Skremmer meg å se hvor mange her som bruker Sobril. Sobril er et av de mest vanedannende medikamentene som finnes, og det skal kun skrives ut i helt sesielle tilfeller med alvorlig angstlidelse. Og da fortrinnsvis 10 mg. De som går på medisinstudiet i dag, lærer at Sobril er rottegift, og skal ikke skrives ut. At en del leger av den "gamle sorten" fremdeles skriver det ut er synd, for Sobril har ødelagt mange mange liv. Anonymous poster hash: 69ac1...8bd Mannen min fikk sobril når vi skulle ut å fly i sommer. Han fikk 15 mg og beskjed om å ta en tablett en stund før vi dro, for å se an effekten det hadde på han. Så skulle han ta 1 inforkant av reisen, og han kunne ta en til mens vi fløy drsom han hadde behov. Merket ikke på han helle jeg. Nedover tok han en, så en til pga kraftig forsinket fly. Hjemover berget han med 1 tablett. Anonymous poster hash: 072f5...cee
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #48 Skrevet 2. september 2013 Oi, det var mye! Selv har jeg fått skrevet ut 5 mg til bruk i situasjoner som gir angst, og jeg tar vanligvis en halv. En hel gjør meg småsvimmel og sløv. Du tåler antakelig mer dersom du er vant til slike medisiner, men jeg ville jo ha ringt legen, et apotek eller giftinformasjonen for å finne ut om det kan ha bivirkninger. Det der var jo en skikkelig overdose. Anonymous poster hash: d5306...1eb Det er ikke sobril. Det finnes bare i 10, 15 og 25 mg. Vival du tenker på kanskje? Styrkene på de kan ikke sammenliknes, da virkestoffene ikke er de samme.Anonymous poster hash: 072f5...cee Joda, det er Sobril, men det stemmer at de ikke er på 5 mg, de er på 10. Jeg har fått beskjed om å ta kun en halv, men har funnet ut at en kvart er nok. Tenkte at det ikke var noe poeng i å gå i detaljer. Anonymous poster hash: d5306...1eb Da kan det like godt hende at du fikk i deg alle 5 mg med virkestoff, eller bare en bitteliten brøkdel. Tabletter uten delestrek skal ikke deles. Tabletter med 1 delestrek kan deles en gang. Tabletter med 2 delestreker kan deles i 4. Ikke lur deg selv, og hopp ned fra hesten din.... Anonymous poster hash: 072f5...cee
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #49 Skrevet 2. september 2013 Jeg har jobbet som sykepleier på sengepost i 15 år og aldri sett en medisinjournal hvor vi kunne gi ut mer enn 25 mg som depot + 10 mg som eventuelt, dvs max 35 mg. Anonymous poster hash: ed7f7...7af
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #50 Skrevet 2. september 2013 Skjønner veldig godt den biten med at du endrer på ting i historien din, for ikke å bli gjenkjent. Det gjør jeg hele tiden her inne : ) Selv om det bare er små filleting jeg lurer på. Drit i alle teite kommentarer. Vær takknemmelig for at det gikk bra med deg, og at du hadde med deg mannen din. Du fikk deg en lærepenge, og jeg regner med at du er varsom med piller i framtiden ; ) Kan du ikke bare ta en tlf til legekontoret hvis du er bekymret? Eller spør på lommelegen.no om du vil være anonym (koster litt penger da ser jeg...). "Leona" Anonymous poster hash: 1e8b6...026 Takk for en ordentlig svar. Det er det jeg har tenkt. Ikke fordi jeg tror jeg noen gang ville tatt så mange igjen, men fordi det er så vanskelig å stole på seg selv med mange sobril innabords. Som jeg skrev, så endret jeg på historien Jeg har faktisk flydd tidligere, ETTER dette, og da tok jeg bare 1,5 og flyreisen gikk greit. Da la jeg vekk resten og bestemte meg på forhånd at jeg ikke skulle ta flere, uansett. Hadde fremdeles litt angst på flyet, men jeg klarte meg så greit at jeg på liv og død ikke måtte ta flere. Og til dere andre også, takk for saklige svar. Og til dere som annbefaler meg å skaffe hjelp.. Jeg ser ikke hvorfor jeg skulle trenge hjelp i grunn. Anonymous poster hash: a657f...ab4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå