Gå til innhold

JEG DRITER VEL I OM DU ER FRA RUSSLAND!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅ er sååå lei

Har en svigerinne som er russisk som alltid må snakke og skryte om ROOOOOOSSSLAAAAANND

Sånn gjør vi der, det spiser vi der blablabla. hun skryter alltid av den russiske maten som smaker høgg forøvrig. Og alle de der fantastiske kakene er jo bare dritt som er kjøpt ferdig i plast på butikken typ fyrstekake og marmormåne. æææææsj

DRITLEI

Hater aksenten og

tror jeg skal begynne og skryte uhemmet av norge SÅNN GJØR VI HER OG DET ER BEST I HELE VERDEN OG DET ER HEEEEEELT SANT

JEG DRITER FAKTISK I ALLE DE DER RUSSISKE VANENE DERES

Anonymous poster hash: ec59b...551
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er oppskriften på å få en sammensveiset familie.....

Anonymous poster hash: 4dfba...b8a

Skrevet

jøssenavn da. er vel vanlig det at en vil fortelle litt om ens eget hjemland vel

Skrevet

jøssenavn da. er vel vanlig det at en vil fortelle litt om ens eget hjemland vel

er ikke snakk om LITT!!!!!! hun prater konstant og skryyyyter akkurat som at ingen andre steder er bra ok

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Haha, høres noe slitsomt ut :P

Men jeg er redd jeg hadde vært like slitsom selv egentlig, er veldig glad i ''landet mitt'', tar meg selv i å skryte mye av det. Nordmenn snakker generelt veeeldig mye om Norge...

Du får bare finne deg i at hun er stolt av landet sitt, synes du er utrolig negativ :P Egentlig virker det som at du i bunn og grunn bare ikke liker henne?

Skrevet

er ikke snakk om LITT!!!!!! hun prater konstant og skryyyyter akkurat som at ingen andre steder er bra ok

Det er nok ikke så lett å være utlending i verdens beste land å bo i. Vi nordmenn er jo veldig klar på det at alt er best i norge.

Vi har best mat, best helsevesen, best skole, best lønn, best kvalitet, finest natur og så videre. Det tror vi ihvertfall selv, og den holdningen trykkes nedover hodene på utlendingene som kommer her.

Min mann er utenlandsk og det er mye han savner fra hjemlandet. Mye han er stolt av. Nevner han for en kollega f.eks at han savner en spesiell sjokolade så får han som oftes til svar at " vi har jo så mange gode sjokolader i norge, og den og den er verdens beste".

La de heller få savne hjemlandet. La de få beholde nostalgien og de gode minnene. Vær heller en god svigerinne og heller si at det er bra at de hadde det så fint i hjemlandet. Og at du håper du får oppleve de gode sidene når du skal på ferie der.

Skrevet

Det er nok ikke så lett å være utlending i verdens beste land å bo i. Vi nordmenn er jo veldig klar på det at alt er best i norge.

Vi har best mat, best helsevesen, best skole, best lønn, best kvalitet, finest natur og så videre. Det tror vi ihvertfall selv, og den holdningen trykkes nedover hodene på utlendingene som kommer her.

Min mann er utenlandsk og det er mye han savner fra hjemlandet. Mye han er stolt av. Nevner han for en kollega f.eks at han savner en spesiell sjokolade så får han som oftes til svar at " vi har jo så mange gode sjokolader i norge, og den og den er verdens beste".

La de heller få savne hjemlandet. La de få beholde nostalgien og de gode minnene. Vær heller en god svigerinne og heller si at det er bra at de hadde det så fint i hjemlandet. Og at du håper du får oppleve de gode sidene når du skal på ferie der.

hohoohhHOHO Jeg skal ALDRI på ferie dit aldri. nekter plent

Skrevet

Akkurat som med alt annet; man husker alltid det som var bra, ikke like mye det som ikke var bra.

Sånn er det, og jeg forstår henne jo. Og reiser hun hjem til Russland kan du banne på at hun forteller dem om alt det fantastiske med Norge.

Kanskje unntatt den sure svigerinna som er fullstendig uinteressert i Russland og tingene derfra, når man egentlig burde være åpent nyskjerrig, kanskje til og med for å være hyggelig se om det var mulig å få tak i noe av det hun savner.

For egen del synes jeg spesielt mat og desserter fra andre land er spennende, selv om jeg blant annet har støtt på en bevergryte i et østeuropeisk land jeg godt kunne vært foruten ::)

Skrevet

HVorfor det?

Russland er et av verdens største land (i areal) Det er mye spennende å se, oppleve mv der!

Skrevet

Kan ikke du fortelle henne det?

Anonymous poster hash: 181b3...616
Skrevet

Akkurat som med alt annet; man husker alltid det som var bra, ikke like mye det som ikke var bra.

Sånn er det, og jeg forstår henne jo. Og reiser hun hjem til Russland kan du banne på at hun forteller dem om alt det fantastiske med Norge.

Kanskje unntatt den sure svigerinna som er fullstendig uinteressert i Russland og tingene derfra, når man egentlig burde være åpent nyskjerrig, kanskje til og med for å være hyggelig se om det var mulig å få tak i noe av det hun savner.

For egen del synes jeg spesielt mat og desserter fra andre land er spennende, selv om jeg blant annet har støtt på en bevergryte i et østeuropeisk land jeg godt kunne vært foruten : :)

selvfølgelig blir man lei når man får de samme tingene til hver jævla jul og bursdag. huset kryr av de grusomme babushka dukkene :angry:

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Så synd, Russland er et av de mest interessante stedene jeg har vært! Med en svigerinne fra Russland så er det jo en perfekt sjanse for deg til å få reise og oppleve masse, og det er et sted du ikke vandrer naivt og alene rundt omkring... Veldig bra å kjenne noen... Synes du skal lese Fae sitt innlegg om igjen, synes det var bra skrevet... Men synes du svarer så rart nå at jeg tror nesten at du troller :P

Skrevet

For egen del synes jeg spesielt mat og desserter fra andre land er spennende, selv om jeg blant annet har støtt på en bevergryte i et østeuropeisk land jeg godt kunne vært foruten : :)

selvfølgelig blir man lei når man får de samme tingene til hver jævla jul og bursdag. huset kryr av de grusomme babushka dukkene :angry:

Samme fordømte ribba/pinnekjøttet/lutefisken hvert år og huset kryr av de derre fordømte nissene/englene/nipset (stryk det som ikke passer)

Jeg skjønner følgelig frutrasjonen, men ser ikke hvert verken hva dukkene har gjort deg, eller hvorfor du har så store problemer med at hun følgelig savner sitt, og da spesielt i høytidene, som jul og bursdager.

Og, kan det være mulig at du TOLKER det hun sier som at hun synes det er bedre uten at det er det hun mener?

Prøv å snu dette på hodet, si du hadde vært den som flyttet til et fremmed land, hvordan ville dette vært da? Hadde du aldri nevnt noen ting om deg og din kultur?

Skrevet

Samme fordømte ribba/pinnekjøttet/lutefisken hvert år og huset kryr av de derre fordømte nissene/englene/nipset (stryk det som ikke passer)

Jeg skjønner følgelig frutrasjonen, men ser ikke hvert verken hva dukkene har gjort deg, eller hvorfor du har så store problemer med at hun følgelig savner sitt, og da spesielt i høytidene, som jul og bursdager.

Og, kan det være mulig at du TOLKER det hun sier som at hun synes det er bedre uten at det er det hun mener?

Prøv å snu dette på hodet, si du hadde vært den som flyttet til et fremmed land, hvordan ville dette vært da? Hadde du aldri nevnt noen ting om deg og din kultur?

ikke like mye som henne nei

Skrevet

Jøss du må tåle å høre om russland til jul og bursdager. Av alle de 365 dagene i året så takler du ikke å høre om russland kanskje 3-10 av dem. Virkelig synd på deg. Det er vanskelig å ikke svare deg frekt, men du får ingen sympati herfra.

Synes du bør bli voksen å lære deg å respektere familiemedlemmene dine. Også de inngifte.

Skrevet

Jøss du må tåle å høre om russland til jul og bursdager. Av alle de 365 dagene i året så takler du ikke å høre om russland kanskje 3-10 av dem. Virkelig synd på deg. Det er vanskelig å ikke svare deg frekt, men du får ingen sympati herfra.

Synes du bør bli voksen å lære deg å respektere familiemedlemmene dine. Også de inngifte.

er du dum? vi møtes mye oftere enn bare jul og bursdag dessverre. oppgitt

Skrevet

Stakkars dame. Jeg har selv flyttet 150 mil fra alle mine venner og familie, og da kan man fort føle savn og trang til å snakke om det man savner i blandt.

Det er sikkert ikke bare-bare for henne. La hun få snakke om de tingene hun liker og savner med Russland. Det er jo der hun har tilbragt livet sitt. Det er jo en naturlig del av henne.

Skrevet

Hvis du hater Babushcka-dukkene dine må du gjerne sende dem til meg, jeg syns de er dritfine og har flere stykker selv ! Pm meg, så får du adressen min... :-)

Skrevet

Du hørtes virkelig ikke særlig hyggelig ut altså.

Hva med å stille litt spørsmål og vise interesse og ikke minst forståelse for at hun savner hjemlandet sitt?

Anonymous poster hash: 13e3d...6c9
Skrevet

Aldri tenkt på at hun kanskje har litt hjemlengsel??

Skrevet

Dere treffes oftere enn jul og bursdager DESVERRE? Du høres ut som et mareritt av en dame...

Anonymous poster hash: 9db70...ebd
Skrevet

Dere treffes oftere enn jul og bursdager DESVERRE? Du høres ut som et mareritt av en dame...

Anonymous poster hash: 9db70...ebd

Oi du er dum. DESSVERRE heter det 

Skrevet

Er selv fra Russland og min tidligere svigerfamilie mente alt i Russland var dritt, maten var høgg, kulturen var stygg, alle jentene var simple karrierejagende horer osv. Får ikke mye respekt for folkene da, særlig når ekssvigers var helt kulturanalfabet og laget kokte poteter som tilbehør til ALL mat 365 dager i året. Fiskeboller og raspeballer var ifølge henne gourmet, min mat ville hun ikke smake på. Min nåværende svigerfamilie har derimot både smakt på maten min, sett en DVD om min vakre hjemby og hørt om den russiske kulturen. De er veldig opptatt av at jeg lærer mine barn russisk språk og kultur, siden det norske får de gjennom skole/barnehagen, mens svigerfamilien får lære dem den samiske kulturen. Jeg på min side har lært å sy samekofte med tilbehør, både samisk og norsk språk, og viser stor interesse for både samisk og norsk kultur. Vellykket kulturutveksling kaller jeg det :)

Anonymous poster hash: 920c7...378
Skrevet

Jeg skjønner det er litt irriterende. Har selv bodd en kortere periode i utlandet og når jeg kom tilbake hit så måtte jeg virkelig ta meg i å ikke si "da jeg var i ..." Og "i ... så gjør de det slik" osv. Er ikke alltid så lett å tenke over at man gjør det der. På andre siden høres du veldig lite sympatisk ut. Klart hun savner hjemlandet sitt og ønsker å bringe noe av det videre. Jo mindre interesse du og dere viser, jo mer behov får hun kanskje også til å videreformidle informasjon for å bli hørt. Hva med å se og anerkjenne følelsene og behovene for å snakke om landet hennes på samme måte som man snakker om Jesper Juul og pedagogisk tankegang på barn? Kanskje det roer seg litt i etterkant.

Anonymous poster hash: b0f73...6b4

Skrevet

er du dum? vi møtes mye oftere enn bare jul og bursdag dessverre. oppgitt

Oi du er dum. DESSVERRE heter det 

Har du for vane å kalle folk rundt deg for dumme?

Du vet hva de kloke barna sier om det? "De som sier andre er dumme,er dumme selv". Mulig det er noe i det, eller hva sier du?

Anonymous poster hash: 13e3d...6c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...