Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Datter, 18 måneder. Hun har gjennom de to siste dagene hatt diaré. Idag har det vært helt tynt, liksom. Allmenntilstanden ellers er fin, kun denne løse avføringen. Så lurer jeg på om dette er "hjemme-grunn", eller om hun kan gå i barnehagen? Anonymous poster hash: 58d17...6af
Superdolly Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Jeg vil tippe de voksne i barnehagen ringer deg med en gang de ser at hun har diaré og at du må hente henne da. Hold henne hjemme til det er over du.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Ved diare har de fleste barnehager en regel om at barna må være hjemme 48 timer etter siste diarebleie. Det er utrolig smittsomt. Sender du henne i barnehagen med diare får du henne rett i retur fra et personale som lurer på hva du er for et menneske (mor). Anonymous poster hash: 4549d...a5b
Gjest Kira Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Selvsagt er det grunn til å holde henne hjemme. Først og fremst pga smittefaren, men også fordi man kan ikke føle seg helt på topp hvis alt har gått igjennom de siste dagene. Hvis bhg hadde visst dette ved levering hadde de sendt dere rett hjem igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Ja jøss, send henne i bhg. For diare smitter jo ikke som ild i tørt gress. Jeg hadde blitt drit sur hvis jeg fikk vite at mitt barn hadde blitt sykt fordi noen hadde sendt barnet sitt for tidlig i bhg etter diare. Her skal barnet være hjemme 48 timer (2 døgn) etter siste løs avføring/oppkast. Anonymous poster hash: f52c6...d56
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Kommer he an på hvorfor. Min datter hadde mye diarè i den alderen. Så ille at jeg kontaktet helsesøster og det var diarè pga. nye jeksler som kom. Det trenger ikke være smittsomt! Anonymous poster hash: 0db52...a83
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Ja jøss, send henne i bhg. For diare smitter jo ikke som ild i tørt gress. Jeg hadde blitt drit sur hvis jeg fikk vite at mitt barn hadde blitt sykt fordi noen hadde sendt barnet sitt for tidlig i bhg etter diare. Her skal barnet være hjemme 48 timer (2 døgn) etter siste løs avføring/oppkast. Anonymous poster hash: f52c6...d56 Her er det 24 timer etter siste diaré/oppkast, 48 timer ved norovirus. Anonymous poster hash: 150cd...f77
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Ja, for all del, send ungen i barnehagen med diare så hun kan smitte alle de andre ungene i samme slengen. Djisis, altså. Anonymous poster hash: dfef7...627
n74 Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Vår datter hadde mye diaré i forbindelse med tenner, barnehagen sendte henne aldri hjem pga det, de skjønte hva årsaken var.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Det må da være lov å spørre? Selv har jeg ikke hørt om 48 timers regelen eller hvor smittsomt det er noe annet sted enn her inne. Har ikke fått noen informasjon av bhg om det heller, så da er det vel ikke så merkelig å ikke vite. Er i allefall bedre at HI spør enn at hun bare tar sjansen. Anonymous poster hash: 7236e...a17
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Det må da være lov å spørre? Selv har jeg ikke hørt om 48 timers regelen eller hvor smittsomt det er noe annet sted enn her inne. Har ikke fått noen informasjon av bhg om det heller, så da er det vel ikke så merkelig å ikke vite. Er i allefall bedre at HI spør enn at hun bare tar sjansen. Anonymous poster hash: 7236e...a17 Du har enten fått utdelt informasjon om retningslinjene da ungen startet i bhg eller blitt henvist til å lese retningslinjene på nett. Det er din plikt å sette deg inn i dette. Anonymous poster hash: e61d1...209
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Nei. Da skal barnet holdes hjemme. Anonymous poster hash: 27731...846
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Det må da være lov å spørre? Selv har jeg ikke hørt om 48 timers regelen eller hvor smittsomt det er noe annet sted enn her inne. Har ikke fått noen informasjon av bhg om det heller, så da er det vel ikke så merkelig å ikke vite. Er i allefall bedre at HI spør enn at hun bare tar sjansen. Anonymous poster hash: 7236e...a17 Du har enten fått utdelt informasjon om retningslinjene da ungen startet i bhg eller blitt henvist til å lese retningslinjene på nett. Det er din plikt å sette deg inn i dette. Anonymous poster hash: e61d1...209 Nei, det har jeg faktisk ikke fått. Det finnes ingen informasjon om vår barnehage på nett, og vi har ikke fått noe annet enn et velkomstbrev hvor det står hvem som jobber i bhg og hvilke barn som er på avdelingen, samt et samtykkeskjema. Hvis jeg skal kunne sette meg inn i dette, så må det jo finnes noe å sette seg inn i... Jeg er ikke synsk. Anonymous poster hash: 7236e...a17
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Himmel, enkelte her inne, altså... Først og fremst: takk til dere som svarer saklig og greit. Til dere andre besserwissere: det er flere grunner til at barn får løs mage. Hun har, som jeg skrev, ingen flere symptomer enn løs mage, og er frisk og rask ellers. Ved noro-virus blir man vel strengt tatt dårligere enn det? Merkes vel også som regel på spising og drikking også? Snuppa her spiser og drikker som normalt, og tankene går derfor mer i retning om det er noe hun har spist som gjør magen løs. Har litt vett i skallen jeg også. HI Anonymous poster hash: 58d17...6af
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Bruk hue, barnet skal ikke i barnehage om det har diare av ulike årsaker Anonymous poster hash: f7452...b65
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 Svaret er for øvrig ikke så opplagt som dere skal ha det til. DiaréRådene avhenger av hva som er årsaken til diaré-plagene. Det vil også variere med barnets alder, om det har kontroll på avføringen eller ikke. Vurderingen er individuell fra barn til barn, snakk eventuelt med legen din om dette. Ved en uskyldig infeksjon "som går" blant barn, kan barna gå i barnehage så snart allmenntilstanden tillater det. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/barnehage-syke-barn-2876.html?page=2 Anonymous poster hash: 7236e...a17
Honningmelon Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 Man sender ikke et barn med diaré i bhg uansett grunn spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 http://www.fhi.no/dav/93d098077c.pdf Anonymous poster hash: e61d1...209
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 Man sender ikke et barn med diaré i bhg uansett grunn spør du meg. Når et barn har diarè pga. tenner i flere uker så holder man da ikke barnet hjemme i flere uker i trekk. Har aldri hørt at "tannbæsj" er smittsomt #6 Anonymous poster hash: 0db52...a83
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 Man sender ikke et barn med diaré i bhg uansett grunn spør du meg. Når et barn har diarè pga. tenner i flere uker så holder man da ikke barnet hjemme i flere uker i trekk. Har aldri hørt at "tannbæsj" er smittsomt #6 Anonymous poster hash: 0db52...a83 Nå er det vel ingen forskning som har funnet sammenheng mellom tannfrembrudd og endring i avføring. Anonymous poster hash: f5cd2...42f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #21 Skrevet 1. september 2013 Man sender ikke et barn med diaré i bhg uansett grunn spør du meg. Når et barn har diarè pga. tenner i flere uker så holder man da ikke barnet hjemme i flere uker i trekk. Har aldri hørt at "tannbæsj" er smittsomt #6 Anonymous poster hash: 0db52...a83 Nå er det vel ingen forskning som har funnet sammenheng mellom tannfrembrudd og endring i avføring. Anonymous poster hash: f5cd2...42f Det sier akkurat ikke så mye om at det ikke kan skje. Mitt barn hadde diarè i ukesvis da nye jeksler kom. Og ja, jeg var med barnet både hos helsesøster og hos lege. Tenner mente de var årsaken og da jekslene kom avtok diarèen. ps. ingen ble smittet i barnehagen så smittsomt var det heller ikke;) #6 Anonymous poster hash: 0db52...a83
Honningmelon Skrevet 1. september 2013 #22 Skrevet 1. september 2013 Man sender ikke et barn med diaré i bhg uansett grunn spør du meg.Når et barn har diarè pga. tenner i flere uker så holder man da ikke barnet hjemme i flere uker i trekk.Har aldri hørt at "tannbæsj" er smittsomt#6Anonymous poster hash: 0db52...a83 Nå er det vel ingen forskning som har funnet sammenheng mellom tannfrembrudd og endring i avføring.Anonymous poster hash: f5cd2...42f Det sier akkurat ikke så mye om at det ikke kan skje. Mitt barn hadde diarè i ukesvis da nye jeksler kom. Og ja, jeg var med barnet både hos helsesøster og hos lege. Tenner mente de var årsaken og da jekslene kom avtok diarèen. ps. ingen ble smittet i barnehagen så smittsomt var det heller ikke;) #6 Anonymous poster hash: 0db52...a83 Siterer anonym som sier at det er ingen forskning som sier det er sammenheng mellom tannfrembrudd og diaré. Akkurat som at man ikke får feber av tannfrembrudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå