Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Går ikke i detalj men det er veldig lytt mellom leilighetene og jeg få angst av å tenke på hylingen og slossingen til mine 3 barn og når jeg må heve stemmen for å komme i mellom og skille dem. To av dem er i verste trassen og har lange skrikeanfall på opptil 15 minutter. Utagerende er forbokstaven for en av dem og jeg har flere ganger måttet ta tak i han og løftet han ut av situasjonen for å avverge alvorlige skader på ting og mennesker.Har også måttet holde han fast og da roper barnet: du slår meg! Naboene har rolige unger ( har de gitt de en beroligende mon tro?), så jeg kan ikke tenke meg at de kan forestille seg hvordan det er å oppdra mine sterke personligheter alene. Ja, jeg har lest de utrolige årene, og bruker alle triksene i boka. Lurer på om det er noen bokstavdiagnoser på gang her. Uansett, føler at naboene rygger unna og holder avstand. Ja, at de rett og slett ser på meg som en white trash alenemor som er grusom med ungene sine. Jeg roser, klemmer og koser ellers hele dagen lang med dem alle. Det er bare når disse episodene dukker opp og det eskalerer til de grader så barna aldri lander at det topper seg for meg og nok er mer enn nok. Barneoppdragelse er vanskelig nok og man ikke skal få stygge blikk fra naboene i tillegg. Alle barn er forskjellige og har forskjellig temperament. Anonymous poster hash: 487db...494
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Alle barn har forskjellig temperament, men det handler også noe om hvordan vi voksne går inn for å roe ned situasjoner og hvor tydelige vi er på grensene. Dersom det er så ille som du beskriver, kan det være du kan ha nytte av at noen kommer inn og ser på det utenfra og kommer med tips (fagfolk). Ikke at du er en dårlig mor, men jeg kan skjønne at tålmodighetsgrensen din blir lav om det blir mye skrik og bråk med barna. "Trass" er jo egentlig bare en måte å teste ut andres og sine egne grenser. Dette er ett ledd i løsrivelsesprosessen mellom barna og foreldrene og mellom søsken. Lykke til! Anonymous poster hash: fd1f3...13a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå