Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Hei. Jeg lurer på hvordan det er å bo på landet? Langt fra kino, opera, teater, butikker, spa klinikker, flyplasser, og folk? Hva driver dere med? Anonymous poster hash: d1d94...3a1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Jeg overlever ikke, JEG LEVER Etter 15 år i Oslo fikk jeg nok og flyttet lengre ut på landet. Frisk luft, masse frihet for ungene, fjell, fjord, mye sosialt med naboene, trygt miljø å vokse opp i, lite biltrafikk, mange dyr og lista fortsetter. Elsker livet på bygda Anonymous poster hash: a2fbb...488
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Hopper i høyet, melker kyr og puler på gårdsgutten på nabogården. Jepp... Kunne svart særiøst på spørsmålet ditt om det ikke var så tragisk nedlatende skrevet... Men nei... Anonymous poster hash: 7aa3a...f79
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Jeg bor i byen, men det kan gå lang tid mellom hver gang jeg er på kino, i teater, på spa, opera (aldri). Det eneste fra listen din jeg besøker jevnlig er butikken. Butikk har de vel på bøgda og, til og med handlesentre her og der... Folk er der mer av i byen enn på bygda, men det betyr ikke at jeg har så mye å gjøre med så veldig mange av dem. Tenker livet på bygda har sine fordeler jeg :-) Anonymous poster hash: 78eaa...bac
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 Hopper i høyet, melker kyr og puler på gårdsgutten på nabogården. Jepp... Kunne svart særiøst på spørsmålet ditt om det ikke var så tragisk nedlatende skrevet... Men nei... Anonymous poster hash: 7aa3a...f79 For ikke å snakke om bygdekino, gulrotslang, den årlige bygdedansen, bålkaffe og det å glede seg i ukesvis til å ikle seg fintrusa for å dra til byen på shopping #2 Anonymous poster hash: a2fbb...488
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 Tja, på "bygda" her ejg bor er det faktisk veldig koselig, vi har små butikker som man ikke finner andre steder, 2 små kafeer, to matbutikker, restaurant, hotell, kino osv. Har ca 2500 innbyggere godt spedt i stor kommune. Det er ca halvannen time til nærmeste storby så klarer oss helt fint. Så glad for at jeg slipper storbystresset, overfylte skoler og bhger. Her vet stort sett alle hvem alle er på den ene eller andre måten. Det er trygt for ungene, mye natur og friluftsliv, gode idrettslag og et godt miljø. kunne ikke tenkt meg et annet sted for barna mine å vokse opp! Anonymous poster hash: 2c725...cd4
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #7 Skrevet 31. august 2013 Jeg bor omtrent midt i bøgda, dvs der ingen kunne tru at nokon kunne bu og jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å leve i byen! Nærmeste opera 13km, butikk 10, kino, klinikk, sykehus, spa 25 km, Gardermoen 175km. Men hverken du eller jeg bor på disse stedene, vi tilbringer ikke over 12t pr dag på operaen, du tilbringer de i hjemmet ditt. Jeg og barna mine elsker naturen og har et fantastisk turområde (ca100hektar med uforstyrret natur) 20 m unna inngangsdøra, båttur, bading 2 km, skiløype (60km med kjørt løype) 400m unna døra. Trygt lekeområde til barna, vel ute... Forøvrig er både bil og førekort et must her, men vi trenger ikke å reise noe sted for å oppleve noe, trene, leke vi kan bare være hjemme... Anonymous poster hash: 4d526...52e
Himmel og hav Skrevet 31. august 2013 #8 Skrevet 31. august 2013 La meg se...bader (5 minutter til stranda), plukker kantareller (3 minutter til skogen), jogger på stier i skogen, sykler lags kysten, sitter på trappa om morgenen og drikker en kopp te og nyter stillheten, puster frisk luft, synger av full hals mens jeg går tur uten at noen tror jeg har tørna, vinker til naboene, jager rådyra og fasanene ut av hagen, jobber, spiser, sover, ser på tv...lever et het alminnelig liv, i grunnen. Og forresten: Spa- 10 km kino - 7 eller 10 km butikker - alt fra nærbutikken 300m unna til shoppingsenteret 7 km unna. teater - riksteateret kommer innom, og det gjør en del andre forestillinger også. opera - er oppskrytt flyplass - 14 km folk - så nære eller så langt unna som jeg vil ha dem.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #9 Skrevet 31. august 2013 Hei. Jeg lurer på hvordan det er å bo på landet? Langt fra kino, opera, teater, butikker, spa klinikker, flyplasser, og folk? Hva driver dere med? Anonymous poster hash: d1d94...3a1 Jeg bor på landet i en fraflytningskommune, men her er da både kino, teater, butikker, spa og nok folk. Tror du må ta deg en tur ut av byen å kikke litt! Anonymous poster hash: b2593...3bd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #10 Skrevet 31. august 2013 Det er ganske flott her, hvis man er typen til å bo på landet! Her har vi bygdefester, bygdedanser, eget opplegg for natt til 1. mai (musikk, bål, dans, fyll og moro!), og ellers er det kjempestas her natt til 17. mai, med "show" av ombygde biler (eldre volvoer ol). Med jevne mellomrom er det selvfølgelig bygdekino, og på sommeren i godværet betyr dette at den hvite veggen bak et lite samfunnshus er et lerret (er mørkt der uansett årstid så lenge solen er gått ned). På andre kalde eller våte dager er det bygdekino inni samfunnshuset. Så har vi "rådsmøtene", hvor alle som vil kan møtes, og vi snakker over kaffe og kaker om ting og tang. F.eks loppemarked, turer i heia, jaktlag, fiskelag, ting for barna... For oss voksne er det mulig å treffes på f.eks den lokale kafèen, som ligger i et privat hus, og som drives av en eldre kone. Kjempekoselig! Det er faktisk veldig godt opplegg for barna her. De har småspeideren for barn i barnehagealder, og så har de skolespeider for skolebarn. Det arrangeres også mye sportslig med barna. Turn og friidrett hver lørdag, bl.a. Det er frisk luft. Rolig. Nær turstier, nær strand. Mye dyreliv, mye planteliv. Ingen innsyn fra naboer. Det blir ordentlig mørkt om kveldene, og stjernehimmelen eksploderer over en, og stjerneskudd fyker forbi. Kino: 30 km Opera: Ingen aning. 4-5 timer unna?Teater: 30 kmButikker: 7 km. Kjøpesenter er 40 km unna.Spa: 30 kmFlyplasser: 35 kmMen husk at på landet er fartsgrensen ofte 80, så at ting i KM er langt unna, - betyr det ikke at det tar lang tid å kjøre dit, nødvendigvis. Man kan selvfølgelig risikere å havne bak en traktor som ikke har mulighet til å slippe deg forbi, og veien er for smal til at en forbikjøring vil være smart. Anonymous poster hash: d9ce2...6c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå