Irene Adler Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Har fått en hannkatt som er født ca midten av april i år. Han er ikke kastrert ennå, men det skal han. Hvor gammel bør han være, hva er den beste alderen?
S_Dreams Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Ca 7-9 mnd. Og anbefaler å chippe katten samtidig
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Rundt 6mnd alder. Katter blir kjønnsmodne rundt 6mnd. Du bør sterilisere før da, så han ikke begynner å markere inne Sterilisering, chip og vaksine anbefales. Dette kommer gjerne i en pakkepris. Anonymous poster hash: 7b00a...915
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Rundt 6-7 måneder er en fin alder både for hannkatter og for hunnkatter (jeg har hatt katter av begge kjønn). Hannkatten kastrerte jeg litt før han ble 6 mnd. Da begynte han å markere inne og etter å ha snakket med veterinær så ble vi enige om at det var dags for kastrering. Hunnkatten ble kastrert da hun var nesten 7 mnd. Iflølge veterinæren min er det en fin alder for hunkatter fordi de fleste hunkatter ikke har hatt løpetid enda. Ring veterinær og spør. Mener veterinæren at katten er klar så bestill en time (det er gjerne litt ventetid) Anonymous poster hash: f251b...9ec
Irene Adler Skrevet 31. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2013 Takker for fine svar. Da er det snart på tide med kastrering, vil for alt i verden unngå markering inne. Vil både vaksinere og chippe samtidig.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Er litt ulik praksis rundtom, så ring og hør. Har kastrert hannkatter ved 5 mnd alder mens hunnkatter ville de ikke ta før 10-12 mnd. Et annet sted tok de hunnkatter fra 6 mnd. Anonymous poster hash: 7343c...a10
Ziiona Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Hannkatt ville jeg tatt så nært 6mnd som mulig. Ikke bare på grunn av at de kan begynne å markere inne, men også fordi de fort kan begynne å lukte veldig stramt. Kjempebra at dere skal kastrere!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Husk ormekur! Anonymous poster hash: 68e4f...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå