Caramellosmile Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Jeg lurer på å sette inn spiral når jeg skal på seksukers-kontroll med meg selv. Er det hormonspiral eller kobberspiral jeg skal spørre etter da? Jeg ammer og skal fortsette med det. Når kan man ha sex etter å ha satt inn spiralen? Er det vondt? Hvordan er det med blødninger? Når skal den byttes? Hvor trygg er den? Hadde du noen bivirkninger - hvilke?
Søtsak Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Jeg hadde kobber spiralen i 3 år. Hadde aldri noen problemer med den. Tror det var sånn at jeg måtte vente med sex i 14dager etter at den var satt inn. Den var helt sikker! Ikke spesielt vond å sette inn. Og den kan sitte der i opptil 5 år tror jeg. Jeg tok ut min for noen mnd siden, da vi skulle prøve å bli gravide igjen, og det tok sånn ca en mnd så var jeg gravid :-) Ingen hormoner i kroppen etter kobber spiral, noe du har etter hormon spiralen :-)
Jallow B Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Kobber her og, i 2,5år nå. Lengre/mer blødninger, men helt ok siden jeg ikke blødde vanvittig mye i utgangspunktet. Er storfornøyd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Hatt både kommer- og hormonspiral, ikke noe problemer med sex ved bruk av noen av dem . Er uten tvil mest fornøyd med hormonspiralen Tok litt tid å stabilisere seg på hormon ca 4-6 mnd, men slapp mens, og mye mindre humørsvingninger og menssmerter. Hormonene er også lokale og går ikke i hele kroppen slik som p-piller. Hadde den i 4 år, ble gravid 5 uker etter uttak. Den er dyrere enn kommer, så kjipt om man reagerer på den, og må ta den ut, tror jeg betalte ca 2000 inkl. gynekolog og fastlegetime. Hadde MYE mens med kobberspiral, nesten en ukes blødning. Var sengeliggende den første dagen. Var ellers kjempeføtnøyd med kommerspiral, og hadde den i 7 år sammenhengende. Mye billigere, betalte vel ca 500 for både fastlegetime og selve spiralen. Anonymous poster hash: 79a53...035
klg,2 boys now:) Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 Hadde hormonspiral -blødde konstant i de 9 mnd jeg holdt ut -blødde da den ble satt inn,var litt vondt men holdt ut -var sikkelig hormonel hele perioden depressiv nesten -hadde så vidt sex pga blødninger og konstant menssmerter Følte meg som ett nytt menneske da den ble fjernet var helt fantastisk Anbefaler d IKKE! Min erfaring var p ringen det beste alternativet
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 Jeg hadde hormonspiral. Fordeler: Jeg hadde ikke menstruasjon så lenge den var på plass. Økt sexlyst. Ulemper: den måtte opereres ut, og fikk i etterkant massr cyster pga den (som nå også må opereres etterhvert) Anbefalles : ikke Anonymous poster hash: 2ae66...4ea
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #7 Skrevet 31. august 2013 Satt inn hormonspiral ca 3 måneder etter siste fødsel. Ingen problemer. Har snart hatt den i 4.5 år så på tide å skifte snart tenker jeg. Anonymous poster hash: f866c...d4c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #8 Skrevet 31. august 2013 Har hormonspiral. Blødde litt etter innsetting. Men nok med truseinnlegg. Kjente nesten ikke noe da den ble satt inn. Fikk det utført hos gynekolog. Har ikke fått noen blødning enda (1,5 mnd siden jeg fikk den) og er meget fornøyd! Har kun brukt p-piller tidligere, men tålte det dårlig! Ble hormonell og veldig ustabil av det! Merker ingen bivirkninger av spiralen. Sexlysten er på topp Anonymous poster hash: aa28b...711
Caramellosmile Skrevet 1. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 1. september 2013 Veldig blandet her med andre ord! Jeg tørr ikke prøve meg på minipillen ettersom jeg hører at så mange blir gravide når de tar den, og jeg blir etter statistikken forholdsvis enkelt gravid (uten prevensjon, da). Veldig usikker på hva jeg skal velge! Ønsker ikke bivirkninger som kvalme, hodepine, slapphetsfølelse osv siden svangerskapet har vært veldig plaget med dette så det orker jeg bare ikke lenger. Vil jo helst ikke blø 2/3 av tiden heller.. Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Er veldig skeptisk til homonspiral, men det går mest på at jeg har hatt brystkreft og kreftcellene lever blant annet av hormoner (ved den vanligste brystkreft typen). Liker ikke tanken på å "mate" evt skumle celler i kroppen min. Har selv hatt kobber spiral i 4 år og veldig fornøyd. Dersom du tåler hormoner dårligt er kobber best, men er sikkert også fordeler ved hormon spiral Anonymous poster hash: e83fa...e61
Musemora Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Har hormonspiral. Blødde til og fra i 3-4 mnd. Har nå ikke blødd på 4 år. Genialt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå