Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Dyreelskere hogger nesten huet av de som "hater" dyr. De som hater nabokatta som driter i hagen deres er noen råtne mennesker som aldri skulle hatt barn. Hater man hunder, ja, da er du ikke riktig skrudd sammen. De som ikke liker dyr kaller dyreelskere uhygieniske, syns de er ekle, og de klarer bare ikke å se sjarmen i husdyr. Her også blir de "angrepet" om de sidestiller barn og dyr Men felles for begge "sider", respekten for at andre kanskje liker noe annet enn en selv er ofte fraværende.. Så hva forklarer dere dette med? Hvorfor blir det alltid så mye bråk i tråder som dette? Hvorfor er det mange som ikke godtar at andre mener noe annet uten å bli ufin? Hvorfor blir dere så hissige? Kjør debatt!! Anonymous poster hash: a9e07...c6e
CaptainHindsight Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Tror det blir slik med alle som har sterke meninger om noe. Som vegetarianere vs. kjøttetere. Jeg spiser ikke kjøtt, men lager ikke noe poeng av det, og lager gjerne middager med kjøtt til gjester. Likevel skal folk krangle med meg om MITT valg og MITT liv. Utrolig merkelig. Jeg er sikkert litt over gjennomsnittlig glad i dyr og ser på det som mer koselig enn trist når rådyrene spiser opp buskene mine, eller nabokattene er med på å gjødsle blomsterbedene. Jeg hadde også en nydelig gammel grandtante som aldri fikk barn. Hun så på kattene sine som barna sine, og det mener jeg er helt greit. Hun skadet ingen. Håper aldri noen sa til henne at den kjærligheten var tåpelig og ikke kunne sammenlignes med egne barn. (Selv om hun mest sannsynlig var klar over sistnevnte) Det er mange grunner til at folk reagerer og tenker som de gjør, det viktigste er vel om de skader andre eller ei.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Takk for fint svar, Captain H. Nei, får virkelig ikke håpe folk tenker negativt om tanta di! Er nettopp dette jeg tenker på, hvorfor skal man ha så sterke meninger om andre og deres valg? Syns det er så trist, og ikke minst mangel på respekt, med all kranglingen her inne pga forskjellige meninger Anonymous poster hash: a9e07...c6e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Tenker at det er greit så lenge man ikke har barn som føler seg underlegen til hunden eller katten, eller hvor man dreper dyr. Ellers må folk leve som de vil. Anonymous poster hash: f0507...529
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 Tanken er fri - men man kan passe på hva man sier... Her inne skriver folk mer hva de tenker enn hva de nok ville sagt til folk i virkeligheten. Jeg syns dyr er koselig til en viss grad (har en katt), men syns det er patetisk med de som likestiller dyr og mennesker... Anonymous poster hash: 9fc70...6dd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 Tja, folk må gjerne mislike dyr for min del, men jeg reagerer når noen snakker om å sparke, skyte, forgifte etc fordi nabokatten tisser i hagen din. Akkurat som at jeg hadde reagert hvis noen snakket sånn om barn, eller muslimer, eller hva nå folk kan mislike. At de ikke vil ha noe med dyr å gjøre, ikke vil hilse på hunden eller katten min, ikke synes de er søte, er helt greit, full respekt for det. At de ønsker dyrene mine vondt og død er ikke greit. Anonymous poster hash: aa2ba...ce3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå