Gå til innhold

Lavt symfysemål?


alenemor889

Anbefalte innlegg

Jeg fikk målt magen for første gang hos jordmor igår. Den var 15 cm og jeg er 19+3 uker. Ser på skjemaet på helsekortet at jeg såvidt har havnet under det grønne området. Synes det er så rart at den var så liten, siden jeg er andregangsfødende og magen ser så stor ut når jeg står oppreist. Ble jo litt bekymret for at ikke fosteret får nok næring. Er det flere som har havnet under det grønne området? Skal på ultralyd på mandag, så da får jeg jo se om jeg har noe å bekymre meg for.

Endret av preggis#2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hvordan har det gått med symfysemålet ditt? Jeg lurer på det samme.. er i uke 23 nå og målt to ganger til nå, ligger godt under det grønne feltet selv om magen er ganske stor og livmoren er høyere opp enn hva jordmor regnet med ut i fra hvor langt jeg var kommet da.. skjønner ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg var en uke kortere på vei enn det jeg trodde, så da smatt jeg såvidt ovenfor den grønne linja. Var også på ultralyd hvor hun sa at fosteret hadde flott størrelse! Si ifra hvordan det går med deg framover! Hvis du er veldig bekymret må du jo bare kreve ultralyd så du slipper å engste deg :) Alt er nok bra skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Målt symfysemålet mitt igjen nå når jeg er litt over 26 uker. Nå ligger jeg midt på den røde streken som vel er gjennomsnittet :) kanskje jeg er litt høyere enn det skjemaet er laget for som gjorde at jeg lå så langt ned i begynnelsen, jeg er ca 168..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...