Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Barnet mitt klaget over vondt i tanna. Etter litt undersøkelse med lommelykt så jeg at det er en stor mørk flekk på baksiden, jeg tror det er et hull. Vi får sikkert ikke time hos offentlig tannlege på lang stund, der pleier det å være lang ventetid. Jeg tør ikke ta sjansen på at hun skal få tannverk. Hvis jeg tar henne til en privat tannlege, er dette noe vi kan få refundert senere? Jeg er alenemor og student, så en stor tannlegeutgift vil bli et problem (men heller det enn tannverk, absolutt!). Anonymous poster hash: 725de...fe0
Gemini77 Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Kanskje starte med å ringe en offentlig tannlege?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Nei. Tannlegetilbudet er gratis for barn, men det betinger at du bruker den offentlige. Anonymous poster hash: 147a6...f05
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Kanskje starte med å ringe en offentlig tannlege? Selvsagt. Men ut i fra erfaring vet jeg at ventetiden er veldig lang. Anonymous poster hash: 725de...fe0
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Nei. Tannlegetilbudet er gratis for barn, men det betinger at du bruker den offentlige. Anonymous poster hash: 147a6...f05 Så barn med tannverk må bare lide dersom foreldrene ikke har råd til å betale privat tannlege? Anonymous poster hash: 725de...fe0
Kamomille Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Nei, det får du ikke. Vil,som en annen her foreslo, starte med å ringe tannlegen. De prioriterer selvsagt time hvor det er tannverk eller mistanke om hull!
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Hvis det er hull og hun har vondt, får hun time fort. Det er de pliktige til
Groosalugg Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Den offentlige tannlegen har vel sikkert noen akuttimer for barn som har smerter pga karies tenker jeg. Sønnen min hadde smerter i tennene en gang og fikk komme inn på dagen. Var ikke hull da, men en tannkjøttbetennelse. Ring å spør.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Nei. Tannlegetilbudet er gratis for barn, men det betinger at du bruker den offentlige. Anonymous poster hash: 147a6...f05 Så barn med tannverk må bare lide dersom foreldrene ikke har råd til å betale privat tannlege? Anonymous poster hash: 725de...fe0 Nei de blir selvfølgelig prioritert. Det eksisterer faktsik hastetimer hos offentlig tannlege også Anonymous poster hash: 7f05c...54b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Nei. Tannlegetilbudet er gratis for barn, men det betinger at du bruker den offentlige. Anonymous poster hash: 147a6...f05 Så barn med tannverk må bare lide dersom foreldrene ikke har råd til å betale privat tannlege? Anonymous poster hash: 725de...fe0 Barn med tannverk skal, på lik linje med voksne med tannverk, få time fort. Regner med at offentlige tannleger også har noen timer innimellom som en kan få som mer akutt time. Anonymous poster hash: b430e...361
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Nei, det får du ikke. Vil,som en annen her foreslo, starte med å ringe tannlegen. De prioriterer selvsagt time hvor det er tannverk eller mistanke om hull! Det virker som om folk tror jeg er stokk dum? Selvsagt skal jeg ringe dem, klokken åtte i morgen tidlig. Men nå vet jeg altså at ventetiden er veldig lang der. Derfor spør jeg. Anonymous poster hash: 725de...fe0
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Det er kun hos offentlige tannleger at barn får det gratis. Ring for hastetime og får du ikke det så må dere nesten bare vente eller betale for privat. Anonymous poster hash: 8586a...d22
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Nei, det får du ikke. Vil,som en annen her foreslo, starte med å ringe tannlegen. De prioriterer selvsagt time hvor det er tannverk eller mistanke om hull! Det virker som om folk tror jeg er stokk dum? Selvsagt skal jeg ringe dem, klokken åtte i morgen tidlig. Men nå vet jeg altså at ventetiden er veldig lang der. Derfor spør jeg. Anonymous poster hash: 725de...fe0 Med mindre du faktisk har sett timebøkene til tannlegen, vel du faktisk INGENTING om ventetiden. Selv om det pleier å være lang ventetid på ordinære kontrolltimer så betyr selvsagt ikke det at det er lang ventetid ved akutt behov for en sjekk. Anonymous poster hash: 7f05c...54b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #14 Skrevet 29. august 2013 Nei, det får du ikke. Vil,som en annen her foreslo, starte med å ringe tannlegen. De prioriterer selvsagt time hvor det er tannverk eller mistanke om hull! Det virker som om folk tror jeg er stokk dum? Selvsagt skal jeg ringe dem, klokken åtte i morgen tidlig. Men nå vet jeg altså at ventetiden er veldig lang der. Derfor spør jeg. Anonymous poster hash: 725de...fe0 Med mindre du faktisk har sett timebøkene til tannlegen, vel du faktisk INGENTING om ventetiden. Selv om det pleier å være lang ventetid på ordinære kontrolltimer så betyr selvsagt ikke det at det er lang ventetid ved akutt behov for en sjekk. Anonymous poster hash: 7f05c...54b Man skulle liksom tro at det holder å si at dette vet jeg, uten å måtte forklare meg om hvordan jeg vet det? Det er lang ventetid der, det er et kjent problem, og det har vært oppslag i lokalavisa om barn som må vente i over en uke på time selv om de har store smerter på grunn av hull eller skader. Hvorfor må alle ha som utgangspunkt at jeg er idiot? Anonymous poster hash: 725de...fe0
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #15 Skrevet 29. august 2013 Har dere tannlegevakt da? Vet at byer har det ihvertfall.... Og som andre skriver, de med tannverk (spes barn) blir prioritert. Hvis ikke må du få kreve time hos en annen tannlege i nærheten.. Anonymous poster hash: 81361...271
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #16 Skrevet 29. august 2013 Nei, det får du ikke. Vil,som en annen her foreslo, starte med å ringe tannlegen. De prioriterer selvsagt time hvor det er tannverk eller mistanke om hull! Det virker som om folk tror jeg er stokk dum? Selvsagt skal jeg ringe dem, klokken åtte i morgen tidlig. Men nå vet jeg altså at ventetiden er veldig lang der. Derfor spør jeg. Anonymous poster hash: 725de...fe0 Med mindre du faktisk har sett timebøkene til tannlegen, vel du faktisk INGENTING om ventetiden. Selv om det pleier å være lang ventetid på ordinære kontrolltimer så betyr selvsagt ikke det at det er lang ventetid ved akutt behov for en sjekk. Anonymous poster hash: 7f05c...54b Man skulle liksom tro at det holder å si at dette vet jeg, uten å måtte forklare meg om hvordan jeg vet det? Det er lang ventetid der, det er et kjent problem, og det har vært oppslag i lokalavisa om barn som må vente i over en uke på time selv om de har store smerter på grunn av hull eller skader. Hvorfor må alle ha som utgangspunkt at jeg er idiot? Anonymous poster hash: 725de...fe0 Og skandaleoppslag i lokalavisa er alltid en opplest og vedtatt sannhet? Nei, du får ikke refundert utgifter til privat tannlegebehandling. For å faktisk vite når du får time, så må du ringe og forklare problemet. Tannlegekontoret vil da vurdere hvor fort dere kan få time. Er du ikke fornøyd med dette, kan du ta turen til privat tannlege men må da betale selv. det er heller ingen garanti for at du får time fortere hos en privat tannlege. Anonymous poster hash: 7f05c...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå