Gå til innhold

Så har jeg såra følelsene til mora mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det måtte gjøres. Jeg stoler ikke på henne og derfor får hun ikke passe barna mine. Hvis min far ikke er med får hun ikke gå tur med hunden sin og mine barn. Jeg har selv vokst opp med henne og kjenner henne som distre og vimsete. Da bryr det meg lite at "alle" alltid sa at hun var verdens beste mor og at det var et under at hun klarte å nå meg igjen alle de gangene jeg stakk av i toårsalderen. Jeg husker og har blitt fortalt at det var flere ganger biler bråbremset og jeg nesten ble påkjørt. Desuten ble jeg slått, terrorisert, mobbet og tuklet på av han som var kjæresten hennes fra jeg var 2.5 til 3.5, og det er ikke spesielt formildende at hun "ikke kunne vite noe, siden hun var i en annen by på skole da det skjedde, og lot meg være alene med han i ukene fordi hun trodde jeg ville ha det bedre på landet." Hun stakk visstnok ved første tegn på at noe kunne være galt. At jeg lenge hadde gjemt meg, prøvd å rømne hjemme fra og løpt en km før jeg la meg i en grøft for å dø, og viste andre tegn på å virkelig ikke ha det bra, det la hun ikke merke til.

Stakkars hun som har fått såret følelsene sine. Hva med meg som hele mitt liv har måttet skjule aøt som er trist og dumt fra henne, fordi det er så synd i henne hele tiden. Fordi hun er så stakkarslig og ikke tåler å få vite. Hun får fremdeles ikke vite. Voldtekter, juling, det som verre er. Hun må beskyttes. Stakkars følelsene hennes.

Hun kjørte hjem uten å si hvorfor, rett etter at jeg sa at jeg ikke stoler på henne. Hun tvang det selv fram med å påstå at det er mannen min som er overbeskyttende. Nå sitter hun vel og sutrer, og snart ringer stefaren min for å irettesette meg nok en gang, fordi hun har blitt så lei seg og fordi jeg må forstå at jeg tat feil. :(

Anonymous poster hash: c3de1...754

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger stikker av og mødre velger av og til dårlige kjærester. Suck it up og bli voksen!!

Anonymous poster hash: d1080...594
Skrevet

Unger stikker av og mødre velger av og til dårlige kjærester. Suck it up og bli voksen!!

Anonymous poster hash: d1080...594

Gir det deg en deilig, varm følelse i hjertet å svare sånn? Behandler du barna sånn også, hvis de har det tungt? Du kjenner deg kanskje igjen i beskrivelsen av min mor?

Skrevet

Mange velger heller å "bli såra" og trekke seg ut av ein diskusjon enn å måtte forklare seg og innrømme feil. Det er ein hersketeknikk som er vanskeleg å forsvare seg mot. Du må berre stå imot, og om du får pes av stefaren din får du berre rolig forklare at ting er som dei er, og at du har bestemt at ho ikkje får ha barna aleine uansett kor lei seg ho blir.

Skrevet

Takk. Jeg må bare ikke gi meg denne gangen. Håper bare hun ikke lar vær å snakke med meg i ukesvis fordi jeg er så slem. Hun får jo treffe barna, bare ikke ta de med ut alene.

Skrevet

Suck it up liksom? Er du serriøøøøs?

Har selv en mor som går i samme felle, mer en en gang i året, med samme mann.

Han ødela de siste ti årene av mitt liv hjemme hos mamma. Det var flytting, slossing, politianmelding m.m...

Når hun går tilbake hos han igjen, og igjen, og igjen.... Da sier det seg selv at det blir litt vanskelig å være god venn med sin egen mor. Hun vet det egentlig selv, at nå gjør hun noe dumt. Nok er nok har jeg tenkt, og sånn blir det. Null kontakt med barnebarn og min lillie familie. Vet ikke om hun ser på det som noe tap i det heletatt.

Nå er jeg sliten og klar av alt som har vært opp i gjennom årene. SÅKLART er det lov å si i fra. Trenger ikke å se alt gjennom fingrene fordi om man har blitt "voksen". Man har heller ikke rett til å være besteforeldre for enhver pris.

HI, det er dine barn. Du skal beskytte dem så godt du kan, så jeg synes du gjør det rette.

Anonymous poster hash: 7eece...6ed

Skrevet

Bra gjort av deg Hi. Lykke til!

Vær sterk for din egen del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...